Tr808 Syncen met DAW

Voor nu ben ik van plan het hele proces om te draaien. Ik wil Logic (of Ableton) laten lopen op een trigger die ik uitstuur vanuit de 808. Weten jullie of dit mogelijk is en hoe ik dat aanpak binnen de DAW?

Shit zeg... Ehm denk dat dat een uitdaging wordt... Zal wel kunnen maar dan ben je edn godsvermogen aan equipement nodig!

Loopt ie stand alone wel goed? En kan je de 808 wel gwoon programmeren?

Voor nu ben ik van plan het hele proces om te draaien. Ik wil Logic (of Ableton) laten lopen op een trigger die ik uitstuur vanuit de 808. Weten jullie of dit mogelijk is en hoe ik dat aanpak binnen de DAW?

Voor zover ik weet, kan Logic enkel als master(clock) ingezet worden, niet als slave.

In Ableton kun je dit bewerkstelligen met een max4live device
https://www.ableton.com/en/packs/beatseeker/ :okdan:

Doet je 808 het nu? Heeft ie reparatie nodig gegad?

Lukt het integreren van je 808 in je setup??

Ik zit nog steeds te wachten op " ik heb nu een andere kabel van een vriend van mij en nu doet die het...."

Zou zo maar kunnen, RSB, 3polige midi vs 5polige din...

even los van dat alles, ik zie dat de TS Logic Express gebruikt.
Er zat vroeger (ik weet niet sinds wanneer) een bug in Logic (en waarsch ook in Logic Express) waardoor je allerlei narigheid kon krijgen met Dinsync converters. Dit is gefixed sinds Logic 10.2.0 (backstory)

Als je dus echt van plan bent om in de toekomst nog Logic te gebruiken zou ik overgaan naar een nieuwere versie
In de nieuwe versie kan je trouwens ook "pattern" sync activeren, waardoor je eender waar in je track op play kan duwen, je 808 start dan steevast aan het begin van de maat. Echt super met dinsync gear.

Back