ja ik snap het ook niet, sinds vandaag valt mijn SBlive uit op bepaalde momenten.
ik hoor dan een soort van korte storing of wat gekraak en plots geen geluid meer.
moet dan altijd resetten. aan mijn boxen ligt het niet, dus het is de geluidskaart.
maar wat kan dit veroorzaken? kabels die tegen makaar komen? slechte kabels?
kapotte geluidskaart? ohja en zeg niet dat het tijd word om een "echte" geluidskaart
te kopen. ben ik wel van plan hoor.....ooit
Kabels zouden het kunnen zijn, manier om dat uit te zoeken: andere kabels gebruiken. Maar het zou ook een kapotte connector kunnen zijn.
Heb je al uitgezocht of er in de software iets mis kan zijn? Geven alle 'interne' geluidsbronnen (wave, midi, cd-rom audio etc.) afzonderlijk hetzelfde probleem? Software al opnieuw geprobeerd te installeren? Andere/nieuwere driver geprobeerd? Komt het probleem frequent voor? Kun je een bepaalde regelmaat terugvinden, of is het iedere keer bij een andere handeling?
Ohja, controleer je directx eens via de diagnose ('dxdiag' als commando uitvoeren, je krijgt een simpel diagnoseprogramma om alle directx onderdelen te controleren).
Beste manier om uit te zoeken of het software of hardware is: probeer de kaart in een andere pc.
Ohja, mocht de kaart zelf kapot zijn en je besluit een nieuwe te kopen: overweeg of de investering in een betere geluidskaart de moeite waard is!
nee nee nee dit is duidelijk geen probleem met kabels. ik heb zelf nu al een aantal sb's gehad pas de 4e was volledig storingsvrij.
je moet even op je sb kijken staat aan andere kant in de rechterhoek (vanaf de zijkant genomen natuurlijk) daar staat op het kristalletje een nummer. als die nou eindigt op een 'e' dan heb je een probleem.
op deze kaart zit die kristal nl. ook, kijk maar ff naar het plaatje weet je waar je moet zoeken.
er is namelijk een productiefout op deze kaarten waarmee ik je verder niet zal vermoeien, maar iig moet je gewoon even naar je leverancier bellen die zal wel vaker hier klachten over hebben gehad.
soms loopt mijn pc gewoon ook vast op bepaalde momenten merk ik nu.
als ik naar winamp aan het luisteren ben ofzo kan op een willekeurig
moment de boel vastlopen en een hoog of laag irritant geluid uit mijn
boxen laten komen......arh
hey ik heb ook een sounblaster live hier liggen die eigenlijk nooit goed heeft gewerkt. altijd tikken, gekraak en vastlopers.
dus ik ff kijken op die kaart: code eindigt idd op een E op dat metalen dingetje... zou idd weleens kunnen kloppen wat ruck-nogwat zegt (wat een naam zeg). gelukkig heb ik nu een dsp2000 dus en die sb is al meer dan een jaar oud dus... in de prullenbak met dat ding! of zou je die kristalletjes nog kunnen vervangen?
Maar ff zonder dollen: ik heb ook allerlei vage ervaringen met SBlive's, heb er nu 3 in de kast liggen en weet heel zeker dat ze nooit meer bij mij in 'n pc terechtkomen ! (wat ik niet weet, is of en hoeveel ervan eindigen op E) Voor games -> puik, voor het spelen met meerdere kanalen audio -> janken. Spijtig, maar ik kan er niks anders van maken. Een SB voor het serieuzere muzieken is gewoon brak ! Probeer de goedkoopste terratec, geheid minder ellende !
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.