Je hebt 10000 Euro voor een studio, wat koop je ?

Origineel geplaatst door EDP
1 pc
2 tft
stetje monitors
masterkeyboard
dikke interface

en van het geld wat ik overhoudt huur ik wel een paar leuke asiatische dames voor een paar avondjes. en een fles wodka.

uuuhhh...de wodka is bedoeld voor die asiatische dames?????:engel:

Die drinken helemaal geen wodka........die drinken :biertje:

nee die aziatische dames krijgen appelsap(en als ze lief zijn krijgen ze misschien een koolzuurhoudend frisdrankje)

pittige pc met dito geluidskaart en TFT's
Cubase
Reaktor
Remot 25
MPC 1000/ 2000XL
één synth met veel knopjes (bv Waldorf Q keyboard)
kleine mixer
monitors (genelec of mackie)

Klaar. :W

Ik zou juist één apparaat gaan kopen die in de prijsklasse van de 10.000 Euro zit want dit doe ik normaal niet. Een Eventide 8000 of een Soundfield microfoon, helaas is het niet genoeg voor een Nagra V, wat jammer nou.

Origineel geplaatst door NOISE FX
Ik zou juist één apparaat gaan kopen die in de prijsklasse van de 10.000 Euro zit want dit doe ik normaal niet. Een Eventide 8000 of een Soundfield microfoon, helaas is het niet genoeg voor een Nagra V, wat jammer nou.

lekker complete studio heb je dan....:confused:

10.000 euro . Je kunt er helaas geen kennis voor kopen .

das een vraag die aan te veel factoren samenhangt . iedereen die zuur verdiende euri s uitgeeft komt er al snel achter dat er nog mooiere machines zijn ( kijk maar in de TE KOOP lijst ) ik zou een beetje ondezoek doen op het internet , veel afspraken maken met mede- producers freaken ideeen uitwisselen , dan een keuze maken van wie je em wil kopen . overschot aan 2 de hands spul daar zou ik mee beginnen je verliest niet het geld leert een hoop en ERG veel plezier

En Bamse's anwoord dat de EQ's van een losse mixer beter zijn.
Bedoel je van een losse digitale mixer ten opzichte van een PC met software eq's?

ja dat bedoel ik.

En ff een tip voor dsa: : gebruik de
quote.gif
knop, daar worden je antwoorden een stuk overzichtelijker door.

Origineel geplaatst door bambamstudio
waar heb jij een g5 incl scherm voor 2000 euro? doe mij er dan maar 2.....

ja, dat is wel zo, maar aan een 12,1" scherm heb je ook weinig...

Origineel geplaatst door Hazes
lekker complete studio heb je dan....:confused:

Sorry dat ik het beetje verkeerd heb opgevat, ik zou één van deze tools toevoegen aan mijn studio, maar 10.000 voor een hele studio! dat is wel low-budget zeg. Ik ga er eens over nadenken wat ik zou doen.

De hele studio:

Computer: iBook G4 14-inch + externe 160 GB Harddisc
Sound Design Workstation: Kyma system 8 DSP's
Controller: CM Labs Motormix
Keyboard: M-Audio Radium 49
Monitor Controller: SPL 2380
Monitors: Dynaudio BM6A

-Apple powermac g5
-Elektron machinedrum
-Clavia Nord Lead 3
-2 X Sherman Filterbank V2
-Mackie 32/8 Mixer
-Mackie HR624 Monitors

Smullen....:W

Nu kom ik toch makkelijk aan 10000 euro:)

het is maar net hoe je werkt idd. iig ikzelf gebruik de pc ook als sampler en heb dus ongeveer mijn hele sample cd collectie op de pc staan. (zon 300 cd's) plus nog een heleboel eigen opgenomen materiaal. ik wil daar meteen bijkunnen als ik het nodig heb. daarom heb ik wel voldoende opslag capiciteit in mijn pc hangen

Ik zelf zou alles wat ik splinten nieuw zou komen in een keer halen bij een winkel.Met dikke korting 30% of meer, door alles direct contant te betalen :).Als je zelf niet goed ben in onderhandelen neem dan iemand mee die het wel kan en verstand heeft van dit soort zooi 8o).10.000 kun je niet je droom studio van kopen 8)

1 ultra snelle super PC + de beste audio spullen hiervoor + 2 tft monitors + 1 extra synth (kurzweill k2600 zoiets) ... en goeie afluisterapparatuur zou dan ook wel handig zijn

Re: te koop

Re: te koop

Origineel geplaatst door dsa
hahaha, Ik kijk opeens naar je lijstje met wat je blijkbaar zelf allemaal gebruikt, maar dat is precies het zelfde.

Maar mag ik je G4 betwisten? Echt, een G5 gaat een stukkie verder nl.
Een unitor hoeft niet perse, kan ook een de gestripte versie amt8 of wat kleiner zijn.
Synths/samplersen de rest die je hebt is een kwestie van smaak lijkt me.

Tuurlijk, ik wil maar zeggen dat ik best tevreden ben met m'n setup. Als ik de hele boel nu aan moest schaffen zou ik wel 'n G5 kopen ipv 'n G4, en 'n AMT ipv 'n unitor. Misschien wel 'n Nord Lead ipv 'n rack, zodat ik dat crappy roland keyboardje niet meer nodig heb. En 'n paar Mackies ipv m'n Absolute 2's. Hmmm, misschien zou ik nog best veel veranderen...

Origineel geplaatst door dsa
quote:Bamse op digitale mixers wel via analoge IO naar Dat

Dat is vreemd. Dus vanuit digitaal analoog naar buiten en dan weer naar analoog digitaal naar een dat recorder?
Klinkt me niet lekker in mn oren.
Ik ken geen enkele dat recorder die goeie convertors heeft. En ik heb ze hier nog allemaal staan de tascams de panasonics de sony's.
Maar goed, t'zal wel. Misschien gooit die er een manley compressor tussen?
Dan begrijp ik het wel een beetje.

Ik kom hier later op de dag nog op terug omdat er, volgens mij iets niet klopt met wat je verteld.

Kzit nu thuis en ga nu zo naar de studio.

eh zo gaat het bij mij al bijna 10 jaar

sampler -> analoge tafel -> dat/pc

niks raars aan ...

Origineel geplaatst door bambamstudio
ja dat bedoel ik.

En ff een tip voor dsa: : gebruik de
quote.gif
knop, daar worden je antwoorden een stuk overzichtelijker door.

zo goed?

Origineel geplaatst door MadR
eh zo gaat het bij mij al bijna 10 jaar

sampler -> analoge tafel -> dat/pc

niks raars aan ...

das wat anders. jij hebt een analoge tafel.

Dit ging om een digitale tafel waarbij je DA naar buiten gaat (lees verlies kwaliteit audio) dan weer AD naar notabene een datrecorder (lees nog meer verlies in audio)

Dat lijkt me niet verstandig en ik zou dit iedereen afraden, of je moet de beschikking hebben over bijv. een prism convertor (kost een kleine E. 10.000,-) maar dan is het wel verstandig om er nog iets analoogs (manley, millennia ofzo) tussen te stoppen.

Maar ik begrijp nu ook dat bambam echt denkt dat een digitale tafel (jouw tafels?? yamaha promix)
betere eq's heeft dan van een PC.
Nu heb ik niet alle digitale tafels beluisterd (wel die promixjes) maar het is gewoon onzin om zulke dingen te beweren.

Ik ken wel eq apparaten zoals weiss en z-systems die inderdaad niet te kloppen zijn door de pc.
Die tools kunnen alleen maar eq'n en daar betaal je dan ook zo'n E. 5000,- voor.

Maar de eq's van die tafeltjes van bambam zijn echt niet beter dan een eq van laten we zeggen waves of UAD.

Back