Waldorf Microwave 1

Heeft iemand ervaring met het aansturen van een microwave 1 met de knoppen op een microwave XT? Is het überhaupt mogelijk?

ik dacht dat het bij de twee in ieder geval ging, van 1 ben ik niet zeker, maar je kan toch gewoon de cc programmeren op de xt? moet wel lukken

werkt de 1 met cc? ik weet het niet meer, maar ik dacht het niet.
volgens mij wordt dat niks. lijkt me ook een beetje overdone.

De 1 werkt volgens mij alleen op SysEx op een handjevol standaard controllers na.

Ik heb eindelijk ook een MW1 naast mijn MWXT! Ik ga het vanavond eens proberen.

Het is me niet gelukt de MW1 met de XT aan te sturen. De XT staat nu te koop, qua klank vind ik de 1 veel interessanter.

Het is me niet gelukt de MW1 met de XT aan te sturen. De XT staat nu te koop, qua klank vind ik de 1 veel interessanter.

1 dat dacht ik al
2 :okdan: wat de klank betreft, helemaal met je eens

Even deze discussie weer nieuw leven in blazen :)

Deze week een grijze MW1 en Access programmer gekocht.
Ik ben er zeer blij mee. klinkt fantastisch!

De MW1 heeft de V1.25 erin zitten. De verkoper heeft ook de eproms V2.0 erbij geleverd.
Met de handleiding en een kleine schroevendraaier heb ik de V1.25 eruit gewipt en de V2.0 geplaatst.
Ik heb goed gekeken naar de positie en plaatsing v H / L.
Volgens de handleiding moet je tegelijk met aanzetten de Param/value knop indrukken.
Heb ik gedaan maar er gebeurd niks :(

waldorf1.JPG

Zijn de eproms kapot?

De V1.25 zit er voorlopig weer in. Doet het prima.

Iemand ideeen?

Mvg,

Ian

Hoi Ian, ik had in eerste instantie exact hetzelfde probleem. Toch werkte het bij mij ineens, al weet ik niet meer precies waardoor dat kwam. Ik heb de twee eproms er een paar keer uitgehaald en een beetje gespeeld met positie (180 graden draaien), aandrukken etc. Misschien maken ze gewoon nog niet goed contact. Zorg in elk geval dat je de bevestigingsplaat niet sloopt, dan liever V1.25;)

Hallo MATT, bedankt voor de info! Ik ga het nog eens proberen.
Wel een gepiel met die pootjes en de plaat :P

Maakt het niet uit dan hoe de eproms erin zitten dan?
Je zou denken met de kleine inham naar binnen wijzend.

Voor mijn gevoel had ik ze wel redelijk diep / stevig ingedrukt.

Het is inderdaad een gedoe met die kleine buigzame pootjes.
Ik kan je verder geen tips geven; ik weet niet meer waarom het ineens werkte.
Maar probeer alle posities eens, zou ik zeggen.
Aanzetten met de param/value knop heb ik trouwens nooit gedaan.
Succes! Cool dat je de programmer erbij hebt!

Hallo,

Je kan de eproms per post aan mij sturen, dan kan ik ze controleren....

als je de eproms er verkeerom inzet, dan gaat de eprom stuk, en de MW kan dan ook overlijden.

hoe simpel het ook lijkt, dit is eigenlijk al geen klus voor iemand die geen flauw idee heeft wat ie aan het doen is.

:mega:

De toverkoning heeft de eproms al een keer verkeerd om ingezet en toen hij ze er op de juist manier heeft ingezet was het opgelost. Pas op !!!! Het kan inderdaad de synth beschadigen.

Het kan zijn de dat eproms leeg zijn of verkeerd zijn geprogrammeerd of dat we inderdaad met een unieke microwave die niet met versie 2.0 werkt...

bedankt voor de reacties en info.

ik ga het nog eens proberen.
Het leek ogenschijnlijk makkelijk.

Dat die eproms kapot gaan als je ze er verkeerd indoet. of zelfs de synth.. brrrr

Heb sinds kort een Microwave l in bezit (blauwe versie)
Zat nog oude OS in (1.10)
Heb inmiddels via Synclavier de 2.0 eproms bemachtigd en ze er vandaag in gezet.
Ik kan hem nu realtime aansturen met m'n Kenton controlfreak (is een template te downloaden van de kenton site)
Dit maakt het toch wel een supergave synth, ik heb inmiddels al aardig wat synths gehad en ook een aantal hybrides (o.a kawai K3, Korg dw-6000 en 8000, ensoniq esq-1, evolver) maar deze is toch wel de koning van de hybrides en ik ben erg onder de indruk, wat een dynamiek!
ranzig filter ook, komt in de buurt van m'n Akai Ax-60.

voorlopig ben ik nog wel even bezig met deze bak. :luv:

veel te weinig geheugen, trouwens!
zijn die geheugenkaartjes nog een beetje redelijk te vinden?

Er zijn meer synths die die dingen gebruiken, ik had er een via eBay Duitsland maar die heb ik nooit aan de praat gekregen.....

Back