Hier is een preview. Vind je in dat licht nog steeds dat de intro te weinig zeggends is?
Ja. Voor de tekst: focus op de 2 of 3 allerbelangrijkste dingen die jouw product oplost. Gebruikers zullen vanzelf allerhande toepassingen gaan vinden als ze het ding krijgen. Het is een preview maar je preview is nu je eerste indruk, en die moet goed zijn
Ik stap nu even in de rol van video-editor:
Met de eerste 10 seconden van je video is niks mis. Prima, gewoon laten zo. Op 13 seconden zie ik dingen die ik nooit van z'n leven zou tonen:
"Insert title here" (hoogstwaarschijnlijk van de screenrecording software)
"29,75" - laat je klant niet zien hoe je de worst maakt, prijzen moet je niet in een preview-video laten zien, je wilt dat mensen doorklikken naar je kickstarter en die prijs heeft ook niks te maken met je eindproduct.
Vervolgens laat je het product zelf zien. Dan de tekst "the return of the analog network". Return? Als er nog niks op de markt is wat datgene doet wat je product doet is er geen return, dan ben je de eerste! Daar mag je gerust trots op zijn.
Je mag ook een beetje hypen. Eerst laat je een mixer zien waarvan de faders naar de plaats vliegen. "Total recall of your mix." Vervolgens een plugin waarvan de knopjes allemaal goed springen (er is volgens mij maar 1 synth met motorpots) "Total recall of your sound." Vervolgens "And now you can have... total recall of your routing". Zo vertel je waar je product op verder bouwt, welk onopgelost probleem het tackelt, en wat dat kan betekenen voor mensen, want iedereen die de historie van automation en recall heeft gevolgd krijgt dan een grote glimlach op het gezicht en gaat voor zichzelf al uitrekenen hoeveel werk dit kan besparen.
Alternatief als praktisch voorbeeld: laat desnoods een schema zien waarbij je bijv. een LFO en een stepsequencer inplugt. Vervolgens plug je de pitch-input van een oscillator in. Vervolgens laat je zie hoe je met je software-aansturing de patching verandert van LFO (sirene-achtig geluid) naar stepsequencer (melodietje). Dan heb je in letterlijk 10 seconden zonder tekst en zonder voice-over uitgelegd wat 1 enkele mogelijke toepassing is. Dan toon je ook gelijk dat je product al precies werkt zoals het hoort.
Ik ben samples aan het uitdelen waardoor er een groepje testgebruikers is dat demo's wil gaan maken. Deze ga ik in de film verwerken. Ik heb een paar Nederlanders en 2 Amerikanen die dat willen gaan doen. Ik heb zelf niet zoveel gear om extern gebruik te demonstreren. Als de interne modules werken dan zal ik daar de demo van doen. De module borden heb ik allemaal al, ze moeten nog aan de praat gaan. De jupiter voice boards wil ik ook demonstreren, dat je op die manier ook met je spullen kan werken zodat ze modulair worden zonder invasief te gaan sleutelen eraan.
Prima, goede testimonials zijn goud waard.
Er is dus geen goal en ik kan praktisch per direct leveren. Ik wil een symbolische goal van 1 euro zetten want ik kan per stuk leveren en er in ieder geval niet op verliezen. Er moeten gebruikers komen die tevreden zijn. Nu lijkt het of niemand denkt dat dit waar kan zijn. Iets wat normaal tien duizenden euro's kost of tonnen kan nu opeens voor honderdjes, normale gear bedragen.
Dat hoor je vaker op forums; mensen gaan tellen hoeveel er aan chipjes en weerstandjes in apparatuur zit en voelen zich dan getild, maar rekenen voor het gemak de tijd en de schaal en de risico's niet mee.
Lees
https://www.gearslutz.com/board/11810150-post20.html maar eens.
Het is inderdaad waar dat Behringer voor 1000 piek een polysynth op de markt heeft, maar de inkoopprijs ligt behoorlijk lager, en de prijs om het te maken ligt nog lager. Als je je product -te- voordelig maakt krijgen mensen ook argwaan, dus zeg even voor de gein dat je 250 stuks van je middenklasse-model keer de aanschafprijs gaat afzetten en zet dat als je initiƫle goal.
In 48 uur heb je nog verder geen andere partijen bereikt; stuur je pagina naar blogs zoals Synthtopia en Matrixsynth en als het even kan Nick Batt van SonicState, die zorgen er dan wel voor dat de rest van de forums (Gearslutz, Muff) bereikt worden.
Nog even wat vragen mijnerzijds (en hoogstwaarschijnlijk andermanszijds ook) over de KS pagina:
Waar zit de hall of fame voor 5 piek?

Wat krijg je trouwens precies voor die 60 piek? Hoe ziet zo'n X-MOD VCO/VCF/VCA er uit? Waar plug je 'm in?
Wat is het optische verschil tussen een X-Bay 32 en een X-Bay 64? Als alles extendable is, hoe ziet een upgrade er uit, wat moet je er voor doen en waar kun je die bestellen?
Geeft een X-Bay 32 me 32 ins en 32 outs, of 16 ins en 16 outs?