Het opnemen op video

Lamp

Stamgast
Ik probeer een manier te vinden om mijn sessies op goede kwaliteit op te nemen op video, en met name het audio gedeelte is een issue.

Situatie:

• Ik stuur midi aan via ableton.
  • Geluid van de eurorack gaat naar NI audio 4 dj (vrij oude geluidskaart, ben wel voornemens om te vervangen)
  • Audiosignaal gaat weer naar ableton om er FX op te zetten / eq / drum en percussie eronder / om er een 'volwaardige track' van te maken
  • Bewerkte audiosignaal gaat naar een allen heath dj mixer.

Alle apparatuur zit achter een power conditioner, behalve de eurorack (link naar rack: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1928092#post1928092)

Probleem:

Het geluid klinkt ontzettend opgeblazen / te heet / saturated op de een of andere manier. Daarnaast zit er ook veel ruis onder.

Hoe krijg ik dit er uit? Of is mijn gehele aanpak verkeerd?

Mijn doel is om een filmpje op te nemen, zodat een goede sessie nog eens terug te luisteren/zien is. Beeldkwaliteit is van minder belang.

Ben voornemens om beeld met mijn telefoon op te nemen en dat vervolgens in imovie/moviemaker samen te voegen met het geluid.

Als er suggesties zijn om het anders te doen (bijv een geschikte goedkope cam die ook een line-in voor de audio heeft), heel graag :W

117zprl.jpg

Ik zal nog eens kijken of het uitmaakt als ik mijn pc vervang door een macbook. Daar zitten weliswaar minder bewegende onderdelen in.

gewoon met de cam mike opnemen en tegelijkertijd audio in je daw. daarna audio en video opsyncen via de waveform in een video edit programma.

Nou gewoon.. ik vind het een hoop gedoe. Had gedacht dat het in dit vlog-tijdperk makkelijker zou zijn.

Merk dat mijn macbook 0 ruis oplevert als ik daar ableton op draai. Nu heb ik nog een oude laptop met line-in, waarmee ik dan via photobooth een filmpje kan schieten met fatsoenlijk geluid (en helaas crap beeld).

Hopelijk kan ik binnenkort wat moois posten.

Het signaal dat uit een modular komt kan al snel te sterk zijn en je geluidskaart zal het waarschijnlijk niet aankunnen. Draai het uitgangsnivo eens terug. Eurorack geeft max. 20 V p-p, dat is +19.2 dBu. Meestal zal het signaal iets van 10V p-p zijn, da's nog altijd +13.2 dBu. De meeste DJ spullen verwacht dit sort geweld niet. Als ik het goed begrijp kan de NI max. 12 dBU aan?

Ik dacht dat al uitgesloten te hebben door de VCA het signaal te laten dichtknijpen. Klinkt nog steeds alsof er distortion onder zit.
Denk wel dat het grotendeels door de pc komt.

Back