Opslag medium Sampler help!

justin

Shauna
Ik heb eigelijk een vraagje beste forumleden.

Was dus van plan om vanmiddag een externe scsi zipdrive of harddisk te kopen om aan me cd3000xl te hangen. Aangezien ik nu steeds alles op een floppy moet zetten. Zou hem wel aan me computer kunnen hangen,maar me computer is vrij verouderd en dan wacht ik liever tot ik wat centjes heb gespaard voor een nieuwe computer.

Wat kan ik het beste doen? zodat ik gewoon me samples etc kan inladen via een extern opslagmedium zodat ik snel en efficient te werk kan gaan.

En heeft iemand enig idee wat dit ongeveer gaat kosten en me mischien kan adviseren wat ik het beste kan kopen of doen?

Er zit standaard als een scsi aansluiting op me sampler,dus heb dan zowiezo een scsi kabel nodig en wat kan ik asl opslag medium gebruiken,zodat ik me bewerkte samples en kits kan inladen,moet nu alles instellingen op een floppy zetten,en dan de bijpasende samples opzoeken op de cds. Erg veel werk dus.

Hoop dat iemand me gauw kan vertellen wat ik nodig heb,hoeft allemaal niet hte nieuwste van het nieuwste te zijn aangezien ik het eerst wil gebruiken,aangezien ik nog geen nieuwe computer heb. En wat gaat het ongeveer kosten?

Hoop dat iemand me kan helpen.

Bedankt

2e hands externe SCSI zipdrive doet het bijvoorbeeld prima . Of zo'n 19" kastje met een harddisk of zipdrive ingebouwd. Kun je vaak nog wel vinden op de tweedehands markt zips al vanaf een paar tientjes denk ik. Moet je natuurlijk wel nog zipdiskjes hebben. En waarom hang je hem niet tijdelijk even aan je compu? Als je na een tijdje een niewe pc hebt kun je alles toch gewoon over zetten. SCSI kaart voor in je pc is niet zo heel duur. Zou ik wel een adaptec kopen. Succes

Heb dus vandaag een 2ehands zipdrive gekocht,maar de scsi kabel past niet op me sampler.

Nu is mijn vraag kan ik ook de kabels gebruiken,die normaal aan de parralelle poort zitten,ofterwijl de oude kabels die je aan je computer en printer aansluit????

Aangezien ze beide de juiste aansluitingen hebben.

Mischien dat iemand het weet voordat ik alles verknal wat zonde zou zijn.

Bedankt.:)

Je moet echt een scsi kabel hebben ...

Attachments

• sam1.jpg
    sam1.jpg
    32,7 KB · Bekeken: 167
Werk je met een oudere sampler dan heb je meestal deze aansluiting..

Attachments

• sam3.jpg
    sam3.jpg
    29,1 KB · Bekeken: 168
Bedankt Digimod,het is trouwens dezelfde zipdrive als op de foto.

Bedankt:)

De zip op de foto is van mij :D
Met foto's kun je duidelijk maken hoe het 1 en ander werkt...

Heb je nog vragen dan hoor ik het wel :geslaagd:

Succes :okdan:

Oke Heb dus alles aangesloten

cd3000xl <scsikabel> Zipdrive.

Nu heb ik de termination op de zipdrive op on en de scsi ID op 5.
Heb de scsi id van me cd3000xl ook op 5.

Bij load & save kan ik kiezen uit : Harddisk:A Mijn cdrom is weggevallen doordat ik scsi id 5 heb gekozen. Die kan ik alleen aanspreken als hij op id 4 staat.

Nu laad ik dus eerst bijv een snare sample van de interne cdrom. Zet nu de scsi id op5 anders kan ik in het menu save geen hardisk aanspreken. En wil hem naar de zipdrive(hardisk) saven.

Fout melding : SCSI DRIVE READ ERROR.

Snap er niks van.

al je scsi devices moeten een eigen id nummer hebben. Je sampler /cd-rom mag dus niet hetzelfde id hebben als je zip.

Nu sanp ik er niks meer van. Je scsi ID van sampler,moet toch overeenkomen met de scsi ID van de zipdrive? Anders kan ik hem niet aanspreken. En de cdrom zit al ingebouwd in me sampler.

neen, elke scsi device moet een eigen id nummer hebben en het uiteinde van de keten moet terminated zijn. :)

Origineel geplaatst door Hazes
neen, elke scsi device moet een eigen id nummer hebben en het uiteinde van de keten moet terminated zijn. :)

Wat zet ik bij me sampler dan?

Menu(huidig)

DRIVE SCSI: 4
Local SCSI : 6
Drive sector size 512b

Menu Zipdrive

Kan ik kiezen uit ID 5&6 heb huidig op ID 5 staan
heb termination op on uiteraard.

Nu zie ik geen harddisk staan bij save&load wel als ik de DRIVE SCSI: op 5 zet net zoals de zipdrive.

Maar dan krijg ik de foutmelding

(Denk dat ik maar een s5000 koop:stupid van wat...

Heeft de akai geen instelling mbt scsi terminating die je moet uitschakelen aangezien nu de Zip het eind van je scsi keten is en niet meer de cdrom?

scsi drive read error! dat is het enige wat verschijnt.

Mischien meer mensen met een zipdrive aan de sampler?

Origineel geplaatst door Hazes
Heeft de akai geen instelling mbt scsi terminating die je moet uitschakelen aangezien nu de Zip het eind van je scsi keten is en niet meer de cdrom?

Jij nog enig idee? hazes

Heb wel in het verleden een keer me fuse opgeblazen. En er een nieuwe in gesoldeerd. Maar daarna deed ie het gewoon.

Welk systeem draai je op de de CD3000XL ??
Heb zelf een S3200 dezei is nog ouder dan de CD3000XL en
daar pakt hij wel de zip op...

Stap 1.... zie foto.

Back