De heb ik (af)gebouwd draad voor 2017!

Al die simpele builds hier. Kijk es wat ik gemaakt heb. Wel 2 hele draden aan een tuner gebakken en nu kan ik vco's tunen.
Nice, voor dat doel heb ik ook al een tijdje een Snark liggen. Nog niet aan toe gekomen, helaas. Heb je dat draadje op Muff's gevolgd voor het aanpassen of zelf uitgevogeld? Ik geloof dat nieuwere Snarks iets anders in elkaar zitten, maar heb de mijne nog niet open gehad.

Kwam ik idd op YouTube tegen. Heb wel exact dat type Snarky genomen gezien de ervaringen die anderen hier al mee hadden. En aangezien er geen andere componenten gebruikt worden ben ik toch wel enigszins voorzichtig 10-12V signalen op een knoopcel powered printje te zetten waarvan ik niet weet hoe het schema eruitziet. De Snarky heeft een schakelaartje mic/piezo. Je offert de piezo op en op deze aansluitingen komt een tip/ground. vrij eenvoudig.

Waar heb je dat buigzame gedeelte tussen de plug en Snark vandaan?

Zo'n USB lampje van de AC Tion misschien? Zou kunnen werken, meestal is dat niet al te dik.

Nice!
Deze kende ik eerder nog niet, maar dat is een leuk schema, die andere "onbekende" (voor mij) was die Kinky Chopper wavefolder, deze zitten wel in het pull down menu op de Befaco site, maar staan niet op de pagina met actuele producten.

Bevalt deze ADSR? Is ie ook zonder CV lekker kort zoals bv. een 100m ADSR?

Heb de ADSR nu een paar keer gebruikt, vind hem wel cool. Ik had nog geen CV per functie en ook geen state gates, al zat iets vergelijkbaar wel op m'n Rampage. Ik weet niet of ie zo kort is als jij bedoelt :P, maar hij is wel snel ja. Wel even wennen aan de schaal (logaritmische ipv linear) , da's wel effe anders, vooral onderling. Maar ben er wel blij mee, leuk dingetje:)!

In 1 avond ook even doorgetrokken en de VCO gestart en afgebouwd!

19227483_310196932755897_4088864833510834176_n.jpg

De grootste uitdaging komt nog, het tunen.... Was ik even vergeten en als de stappen zo lees dan geloof ik dat ik daar eens even goed naar moet kijken. Ben bang dat als ik zo m'n 2 diy 4ms modules ophaal ik daar voorrang aan ga geven..

Waar heb je dat buigzame gedeelte tussen de plug en Snark vandaan?

Weet ik helaas niet meer exact, had dat nog in een rommelbak liggen afkomstig van zo'n universele telefoonhouder. Vermoed van de Xenos of action ofzo

De Rampage gister af gemaakt, wat een klus, maar werkt prima verder :)

Vandaag eindelijk m'n 2e TH-VCO1 af gemaakt. Evt later nog de PWM-mod (zou wel chill zijn om 'm helemaal open/dicht te kunnen doen).

Nouja ik had net 2 erica bordjes gedaan, dus de hele werkwijze moest ik in mijn hoofd even om gooien.

Toen ik eenmaal bezig was ging het nog best prima eigenlijk.
Het is gewoon ook een flinke hoeveelheid componenten en af en toe ff doorbijten om bij de volgende stap te komen ;)

ambi-j: ja, eindelijk af. :) Ik heb een interne MIDI-CV converter gepland als uitbreiding maar dat heeft geen haast want ik heb een externe converter.

Nu maar eens leren hoe je mooie geluidjes maakt met een OB-X.

Ik heb ook weer eens wat gebouwd, het is een passief mixertje voor mijn batterij synthjes zoals de OP-1, pocket-operators en volca's.

attachment.php

Attachments

• 20374801_1608125535874904_6124251154114629523_n.jpg
    20374801_1608125535874904_6124251154114629523_n.jpg
    64 KB · Bekeken: 95
Back