Dance-gelden Buma/Stemra

Origineel geplaatst door Errol
Interessant, ik denk als die cd fabrieken dat horen ze uit elkaar barsten van woede.

Als je ns wist wat een toestanden die gasten hebben met de stemra.
Ik ga het gelijk aan ze vertellen.

Ik weet het niet hoor, maar ik heb zelf zeer sterk de indruk dat het gewoon luiheid van de CD fabrieken is, want bij contacten die ik al met GZ had, blijkt dat zij daar ook zo werken. Heb ik nog speciaal gevraagd. Het is simpel: Geen lid BUMA/auterursrechtenorganisatie: geen kosten betalen. En zo hoort het te werken. Als Record Industry (en dat is een Nederlands bedrijf, gevestigd in Haarlem!!) dat kan, dan kan een CD perser dat ook. Want ik ben daar vrij simpel in: Als ik wordt geacht BUMA kosten te betalen bij een bedrijf, dan ga ik daar dus helemaal niks doen. Ook al krijg ik dat na een jaar terug. Als arm labeltje ga ik zeker geen extra kosten betalen.
Maar in Belgie werkt het dus niet zo? mooi, mooi, gaan we daar eens offertes aanvragen.

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik weet het niet hoor, maar ik heb zelf zeer sterk de indruk dat het gewoon luiheid van de CD fabrieken is, want bij contacten die ik al met GZ had, blijkt dat zij daar ook zo werken. Heb ik nog speciaal gevraagd. Het is simpel: Geen lid BUMA/auterursrechtenorganisatie: geen kosten betalen. En zo hoort het te werken. Als Record Industry (en dat is een Nederlands bedrijf, gevestigd in Haarlem!!) dat kan, dan kan een CD perser dat ook. Want ik ben daar vrij simpel in: Als ik wordt geacht BUMA kosten te betalen bij een bedrijf, dan ga ik daar dus helemaal niks doen. Ook al krijg ik dat na een jaar terug. Als arm labeltje ga ik zeker geen extra kosten betalen.
Maar in Belgie werkt het dus niet zo? mooi, mooi, gaan we daar eens offertes aanvragen.

Geloof me, deze mensen zijn echt niet lui.
stemra heeft het monopolie en kan doen wat ze willen zolang er geen enkele journalist op af komt.
Wij hebben ook te maken met de stemra en als je alleen al het pak facturen ziet wat we met de stemra hebben.
Is ongeveer 15 cm dik.

Echt niet leuk vooral omdat je ook nog correcties vd stemra binnenkrijgt.

Wat mij betreft mag dit snel veranderen.

Ik heb het in ieder geval doorgegeven ad fabriek en daar gaan ze beslist achteraan.

Als je wat weet, laat je het ons dan weten? Want met deze toestand heb je mij dus al niet als klant.

Overigens: Record industry laat mensen die eigen beheer producties doen, een apart formulier tekenen, waar ze verklaren dat ze niet aangesloten zijn bij de BUMA. Dat zou heel goed het verschil kunnen uitmaken, zodat als ze dan toch lid worden, RI kan aantonen dat er op dat moment geen sprake was van BUMA lidmaatschap, zodat ze gelijk door kunnen naar het label.

Ja ja het kan zeker beter bij B/S maar er wordt wat gerommeld met rechten van muzikanten
dat je zelf denk waar sta ik nu met mijn recht... Ik heb wel eens contracten gezien
daar wordt je niet vrolijk van bijv een auteursrechtoverdracht contract die je dan moet
tekenen maar dat eigelijk niet kan omdat je al bij B/S bent aangesloten en dan spreek
ik niet over 1 of andere uitgever maar 1 met miljoenen omzet.

Zelf bij B/S zitten ze met de handen in het haar over deze gang van zaken en moeten ze
wel de regels naleven anders wordt het echt een puinhoop. ze krijgen elk jaar van mij
een brief waar in staat wat ik nog van ze krijg keurig op papier wanneer muziek is
gebruikt etc..., met je handen over elkaar zitten en hopen dat B/S dit wel doet is er
helaas niet bij, je moet dit zelf doen.

Heb me dan ook de laatste 5 jaar verdiept in de auteursrecht en kan nu ook beter communiceren met B/S over deze rechten want dat ze zelf wel eens er naast zitten is wel duidelijk uit
de verhalen die je leest.

Ze moeten jouw belangen behartigen en dat moet je ze gewoon duidelijk maken dat dit ook
moet gebeuren....

Back