Shangaan Electro

Overigens is in 2015 het laatste album van Nozinja uitgebracht door Warp.
https://warp.net/releases/nozinja-lodge/

8505b4dea9ebbf6cd559fa3ae637b94b3617c15db7e32150a1736179_620

Trouwens, had het wereldberoemde Nacho Patrol ook geen Shangaan deuntje uitgebracht?
https://clone.nl/item23243.html

Ik vind hier eerlijk gezegd niks aan, maar misschien is het omdat ik niet zo kan dansen :P

Nacho Patrol is echt wel een paar bpm's langzamer hoor.

ha nee dat was een remix van die Nozinja van een Nacho Patrol nummer wat orgineel meer in de jaren 70 Angolese stijl was. Zwaar beinvloed door de Cubanen die daar zaten.
Angola is relatief in de buurt van Zuid Afrika maar is toch totaal andere sound

Hier kan je het orgineel van Nacho en de remix van Nozinja horen:
https://clone.nl/item23243.html

Die studio van Nozinja is grappig gewoon een gare PC met grote jaren 90 monitor nog en fruityloops ofzoiets :D
zwaar neurotische muziek wel dat Shangaan electro

In Angola / Portugal maken ze nu rare Kuduro electro

Bijna soort DJ Stingray sound

Laatst gewijzigd:
Trouwens ik zie nu dat dat nummer Funana heet, en dat is weer meer Kaapverdische eilanden muziek (ook met de gigantische kaapverdische vlag erachter) , ook zo een snelle kuduro achtige beat maar dan meer met accordeon eroverheen, najaaa al die stylen crossen over in de ex koloniale portugeso-sphere. Enfin dat nummer wat ik hierboven poste is wel van DJ Marfox en dat is wel angolees/portugees.

dit is dan echt Funana met accordeon sampletjes/synthjes:

Mmmmhhh...ik zeg niet gelijk nee maar het moet nog wel even groeien bij mij. Ik zit meestal wel een paar BPM'etjes lager met mijn muziek. Dat enthousiasme in die clips werkt trouwens wel aanstekelijk moet ik zeggen (die eerste clip leek wel een soort Koninginnedag on speed met die oranje overalls :D)

Enigszins off topic: Ik heb hier trouwens nog wat CD's met Afrikaanse funkmuziek liggen...klinkt over het algemeen echt lekker! Je kan horen dat het vaak in gare studio's is opgenomen maar dat zorgt juist voor een lekkere sfeer....muziaal is het allemaal prima en ik ga dat van de zomer ook maar weer eens fijn draaien :biertje:

Er is trouwens (leuk voor Hans als italo liefhebber ;p) ook een hele scene met Zuid Afrikaanse Italo-achtige funk disco uit de jaren 80
Check die JX8P Sync preset dan (is het toch? zelfde als Neneh Cherry Buffalo Stance)

Die Angolees-portugese toestand is een soort onverstaanbare variant van Dr Alban, maar dat was geloof ik een nigeriaan.

Ja, heel tof! :kroon:

Denk dat je wel een beetje inlevingsvermogen ervoor moet hebben. Ik vind het in ieder geval briljante muziek! En die clips zijn ook fantastisch.

Dit is mijn favoriet:

Deksels, dat klinkt haast als het Afrikaanse broertje van Laid Back's Bakerman...
('t zal de warmte wel wezen)

In Angola / Portugal maken ze nu rare Kuduro electro
Bijna soort DJ Stingray sound

Oh maar daar zit goed spul tussen. Luister maar naar Buraka Som Sistema.

of

Kan dit zeer waarderen ! Meer van dit spul op het Enchufada label uit Portugal.
Of het Zoukbass gerelateerde stroming

Komt op mij over als "gewone" Zouk muziek...
Niet mijn favoriet, ik word na een paar minuten beetje moe van de monotone herhaling.

... volgens mij is het ook geen luistermuziek, Arv

Back