Leuke drumcomputer (advies)

Status
Please reply by conversation.
De DRM1 MKIII van Vermona misschien is voor je? Is ook wel werken geblazen maar moet wel heel raar lopen wil je daarmee niet die sounds kunnen verkrijgen naar waar je op zoek bent.

drm1 heb ik ooit gehad, het is die analoge kick, die kan me niet bekoren. wel af en toe als elektro achtig afgeknepen kick, maar niet de lekkere stevige, volle kick - dan wil ik een sample.hihats en snare waren dik in orde, maar dat zijn ze op de drumbrute ook.

vanmorgen nog even zitten spelen en het enige dat mij aan de drumbrute niet bevalt, zijn die 2 analoge kicks, een zo'n harde 909-achtig en de ander wat ronder.
dat is gewoon niet de kick die ik zoek, maar verder is die drumbrute erg netjes gemaakt, werkt die poepsimpel, alles wijst zichzelf, en de andere geluiden maken samen een mooie complete set, net genoeg te tweaken en snare, clap en hihats klinken echt heel fijn.
iemand ervaring met de nord drum 1? die ene output vond ik een nadeel, en ik weet neit zeker of die ook midi trigger in heeft, maar misschien levert die wel de kick die ik zoek en zou het een combi kunnen zijn met de drumbrute?!

Misschien is een CR-8000 iets voor je? Of is die net weer te simpel?
Klinkt een beetje tussen de CR-78 en TR-808 in, makkelijk te programmeren, net zoals een DR-55...
Kan gigantisch gemod worden:

Tanzbar van MFB. Heeft een lekkere romige kick a la 808 en een stevige 909-achtige kick. Lekker te tweaken met sequencer.
Vereist wel wat oefening want niet alles is even intuitief, maar dat vergeef je hem snel vanwege de klank.

Misschien een Acidlab Miami? Ik heb zowel de drumbrute (snap precies wat je bedoeld:) en een Miami. Met name de kick is meesterlijk. Ik stuur hem aan met een Beatstep pro aangezien hij anders 1 bar heeft.

Geluid is perfect, de mogelijkheden comfortabel beperkt. Ik ga hem wel verkopen (680,-) omdat ik juist meer opties wil (Tempest/Rytm etc).

allemaal leuke dingen, die ik via youtube gecheckt heb, maar toch niet wat ik zoek en het zit m vaak in de kick (en snare)

De rytm hƩ, en eerst wat bijles volgen ahv de YT video's van cuckoo.
Misschien de kleine broertjes van de tanzbar?
Haal gewoon de TT78 - we know you want it.

Het is wel zo dat de Rytm opstart zoals je hem hebt achtergelaten, dus afgezien van het rommelen om de basiskit te maken zou je in principe klaar zijn. Maar hij kan zoveel dat de kans groot is dat je dat toch gaat proberen, en dus weer irritatie krijgt over de complexiteit. Maar sample-player inc analoge filters, analoge synthese, degelijke fx, goeie sequencer, ja dat zit er allemaal wel in ja.

Ik zou zo'n nieuwe CR78 of 606 kloon nemen en een bak met samples zoals een MPC. Of een 626 of betere digitale drumbak voor de wat vierkantere dingen.

te veel mogelijkheden, 3kwart ongebruikt, toch aan de prijs, geluid dik in orde.
misschien moet die toch maar terug

iemand ervaring met de nord drum 1? die ene output vond ik een nadeel, en ik weet neit zeker of die ook midi trigger in heeft, maar misschien levert die wel de kick die ik zoek en zou het een combi kunnen zijn met de drumbrute?!
Die ene output is inderdaad een nadeel, maar vind ik niet zo'n probleem. Ik heb een Nord Drum 1 gekocht toen die cheap werden weggedaan bij Peter Verspuy, was toen 100 euro (nu liggen zelfs de 2e hands prijzen al veel hoger), is toch een veelzijdige drumsynth. Ik combineer 'm met een Korg ER-1, die is ook lekker makkelijk en toch behoorlijk wat mogelijkheden zonder allerlei knoppencombi's. Snares zijn een beetje een zwak punt van de ER-1, maar die Nord kan ik dan weer via de extern in door de ER-1 halen en triggeren. Die Nord heeft ook trigger inputs, dus m'n plan is om 'm ook nog eens aan m'n modular te hangen.

Dan is natuurlijk de vraag, zit de heer leo te wachten op een plankje drumcomputers, of moet het echt compact en handzaam?

Leo wil klein lijkt me. Een ry30 misschien?

Status
Please reply by conversation.
Back