Leuke drumcomputer (advies)

Status
Please reply by conversation.
Met een DrumBrute krijg je erg veel voor je geld, maar verwacht er vooral geen beukende kick uit te halen. Misschien wel leuk als het je eerste drumbak is.

Roland Aira TR-8 > De kleuren van de TR-8 zijn niet mijn smaak ("who cares"), maar de 808/909 klassiekers in de TR-8 klinken erg goed. Maar verder heeft de TR-8 een berg met nadelen: o.a. geen individuele outputs, niet de optie om eigen samples op te slaan, tegenvallende FX, beperkte sequencer, etc.

Als je die individuele outputs van de TR-8 nou een nadeel vind en de Drumbrute de kick te soft vind dan koop je toch de Brute met een effekt erachter?
Dan ben je lekker hands on met een goede sequencer en wel individuele outs voor een redelijk bedrag.

Leo, je gaat niet de power van de Drumtraks terugvinden in een Electribe of andere samplebak (de Kult ken ik niet dus wil ik er even buiten houden, zou'm ook wel eens willen checken nu ik het zo zie, maar enfin) dus dat wordt gewoon de 27ste Drumtraks voor je.

Leo, je gaat niet de power van de Drumtraks terugvinden in een Electribe of andere samplebak (de Kult ken ik niet dus wil ik er even buiten houden, zou'm ook wel eens willen checken nu ik het zo zie, maar enfin) dus dat wordt gewoon de 27ste Drumtraks voor je.

;) daar zal t wel weer op neerkomen.

Gek genoeg weet enkel mn OP-1 met zn dynamische drum envelopes die power te evenaren van de oude 12bits drumbakken. Maar dat is wel weer meteen een heel ander eiland, zo'n OP-1.

tja, heb vaak een cr68 of cr78 gehad, ook de tr66, eigenlijk net iets leuker - hoewel simpel.

best leuk, signature sound, maar voor erbij dan. nee - sample based, lekker stevig.

Gek genoeg weet enkel mn OP-1 met zn dynamische drum envelopes die power te evenaren van de oude 12bits drumbakken. Maar dat is wel weer meteen een heel ander eiland, zo'n OP-1.

OP! joh? had ik niet gedacht. ik hoor altijd van die iele dingen, of zou dat het beeld zijn?!
maar goed: klein en heel veel mogelijkheden, dat is niks voor mij.

Voor jou Leo....Oberheim DMX of een Drumtraks, ik denk dat nieuwere dingen toch geen blijvers worden, hoe leuk misschien ook voor andere mensen.

Heb hier nog steeds een Drumulator staan, mijn allereerste drumcomputer...is helaas alweer een jaartje of wat hartstikke dood. Maar hij staat mooi retro te wezen in de woonkamer :)

Of een Novation Circuit

Ensoniq asr10 rack met drum sounds. Er zit ook een seq op.

Er staat een Drumtraks op eBay (locatie: Bremen, Duitsland) te koop...het bieden staat nu op 491 euro (en loopt af op 15 feb, om 19:26 uur)
"Modified" staat er in de beschrijving...
http://www.ebay.de/itm/SEQUENTIAL-C...883228?hash=item5b32e4dbdc:g:FJkAAOSwZQRYZXAE

Heb hier nog steeds een Drumulator staan, mijn allereerste drumcomputer...is helaas alweer een jaartje of wat hartstikke dood. Maar hij staat mooi retro te wezen in de woonkamer :)
Wat jammer dat je destijds niet 2 jaar gewacht hebt op de Drumulator II (= E-mu SP-12) of nóg 2 jaar later op de E-mu SP-1200. Niet alleen (veel) beter, maar halverwege de 80's werden de meeste apparaten denk ik ook een stuk betrouwbaarder. En misschien (lees: zeer waarschijnlijk) zou ie het dan nu nog gedaan hebben. :)

Dus je gebruikt de Drumulator nu als retro bijzettafeltje? :biertje:

Heb je nog een drumbak uit die periode (die het wel doet?

Heb zelf TR-808, TR-909 , Machinedrum UW , drumstation , MPC 5000, Maschine en TR-8.
Als ik een beetje lees wat je wil zou ik eigenlijk de TR-8 met de uitbreiding 7x7 aanraden.
Super hands on, xox, géén samples laden etc en genoeg tweakability van de sounds vind ik met dedicated knoppen.
Probeer maar s van twee verschillende sounds in Machinedrum, MPC, .... parameters tegelijk te veranderen, doorgaans moet je dan al één of andere macro programmeren.
Het is maar wat voor jou belangrijk is...

Het lijkt me toch alsof er nog wel een markt moet zijn voor een nieuwe vies klinkende 12 bits sample based drumdoos met (x0x style) sequencer, meerdere outs en analoge lowpass filters. Een moderne SP1200. Het lijkt me misschien wel wat voor Arturia, gewoon de Drumbrute maar dan met 12 bit samples.

Of werkt echt iedereen in the box, en worden die individuele outputs niet gebruikt?

Ook die nieuwe Elektron drum sampler Digitakt is puur digitaal en heeft enkel een stereo out. De oude Machinedrum UW heeft dan wel 12 bits samples maar klinkt toch gewoon ielig naar mijn mening.

Wat jammer dat je destijds niet 2 jaar gewacht hebt op de Drumulator II (= E-mu SP-12) of nóg 2 jaar later op de E-mu SP-1200. Niet alleen (veel) beter, maar halverwege de 80's werden de meeste apparaten denk ik ook een stuk betrouwbaarder. En misschien (lees: zeer waarschijnlijk) zou ie het dan nu nog gedaan hebben. :)

Dus je gebruikt de Drumulator nu als retro bijzettafeltje? :biertje:

Heb je nog een drumbak uit die periode (die het wel doet?

Tsja, ik heb de Drumulator volgens mij in ’89 tweedehands gekocht bij Helios in Haarlem en wist er nog niet zo veel van. Er was ook niet echt internet toen om makkelijk info te zoeken :) Maar ik heb er nooit spijt van gehad hoor…veel plezier mee beleefd en je leert er altijd van. Hij staat nu gewoon in de kast bij mij want ik hou wel van die retro-uitstraling van die grote bakken.

Drumbakken uit die tijd heb ik verder genoeg staan, TR-808, TR-909, TR-606, TR-707….allemaal in perfecte staat nog. Nou ja, de 606 moet misschien een keer een schoonmaakbeurt hebben van binnen. Ga ik binnenkort toch maar eens achteraan.

Het lijkt me toch alsof er nog wel een markt moet zijn voor een nieuwe vies klinkende 12 bits sample based drumdoos met (x0x style) sequencer, meerdere outs en analoge lowpass filters. Een moderne SP1200. Het lijkt me misschien wel wat voor Arturia, gewoon de Drumbrute maar dan met 12 bit samples.

Of werkt echt iedereen in the box, en worden die individuele outputs niet gebruikt?

Ook die nieuwe Elektron drum sampler Digitakt is puur digitaal en heeft enkel een stereo out. De oude Machinedrum UW heeft dan wel 12 bits samples maar klinkt toch gewoon ielig naar mijn mening.

De Tanzmaus van MFB heeft 12 bits samples die je sinds de laatste update van hun software zelf kunt aanvullen met je eigen samples: https://www.gearslutz.com/board/electronic-music-instruments-electronic-music-production/1023613-mfb-tanzmaus-10.html?highlight=mfb+tanzmaus

Die Tanzmaus klinkt erg lekker. Lijkt mij mogelijk wel iets voor Leo. Niet te veel mogelijkheden maar wel doen wat hij moet doen, goed klinken.

Status
Please reply by conversation.
Back