Leuke drumcomputer (advies)

Status
Please reply by conversation.
Mijn hemel. Wat zijn die dingen duur zeg! Een beetje prettig apparaat kost min. € 450. Als je niet per se "live" wilt jammen of optreden met een drumcomputer scheelt het een maand huur als je een DAW gebruikt met een goede emulator (lees: VST) of gewoon de standaard drum mogelijkheden v/e DAW. En er een MP3-tje van maakt.

[Misschien off topic] Maar is er überhaupt een bruikbare drumcompu voor ong. € 200? Dus een die beter klinkt als Alesis SR-16 en prettig te programmeren is zoals een 808 (dus met 16 knoppen met lichtjes voor de sequencer)? Zoals de Korg Volca Beats of Korg Volca Sample? Die hebben zo'n fijne 16 step sequencer met lichtjes. Spreekt me erg aan. Maar die Volca's klinken volgens mij zwak en zijn een "one trick pony". Wat je wilt is een vette kick drum zoals op de 808 als je de decay opendraait op de kick. Of juist een zeer realistisch klinkende drumcompu.

tanzmaus klinkt inderdaad niet verkeerd maar ik zou graag eens wat goede samples van de kick(s) willen horen. ik hoor op youtube wel heel veel 808-achtig.

Heer Jansen; MFB en Korg hebben bakjes voor die prijs en die klinken goed, zeer goed. Die Volca is verre van zwak en een 2ehands MFB503 of 522 klinkt ook erg dik. 150,- heb je er eentje.
Ook een ER-1 van Korg will do the job!

R8 van Roland met de juiste kaart doet ook wonderen en is imo een dopere drumbak als een SR16 maar dan geen stepsequencer helaas.

De laatste is dan wel samplebased.

Heer Jansen; MFB en Korg hebben bakjes voor die prijs en die klinken goed, zeer goed. Die Volca is verre van zwak en een 2ehands MFB503 of 522 klinkt ook erg dik. 150,- heb je er eentje.
Ook een ER-1 van Korg will do the job!

R8 van Roland met de juiste kaart doet ook wonderen en is imo een dopere drumbak als een SR16 maar dan geen stepsequencer helaas.

De laatste is dan wel samplebased.
Potjandosie zeg! Die MFB 503 lijkt mij een gaaf machientje! Ik zie hier een review uit 2013 en hij is nu al uit productie? Pffff. Zie ook het topic over "Nieuw of tweede hands" (o.a. over het snelle verdwijnen van hardware van de markt). Ik denk dat ik maar eens ga sparen (yep: mijn beurs is erg smal). ;)

Over de sound van de MFB drumbakkies zou ik mij geen grote zorgen maken :okdan: , eerder over de gebruiksvriendelijkheid ervan. :( Maar de perfecte drummachine bestaat ook (nog) niet, zoals ik al eerder noemde.

Status
Please reply by conversation.
Back