PolyMoog resonance

Hoe kun je met 1 knop meerdere voices de reso instellen ?
Over de polymoog weet ik niks maar normaal gesproken wordt dat gedaan door de resonantie voltage controled te maken. Je zou kunnen proberen om dit voor de polymoog VCF te doen. Ik heb wel eens gelezen dat iemand dit voor de Minimoog VCF heeft gedaan.

Hoi 1voct, ik zat te kijken naar de memory Moog hoe die dat heeft gedaan.
Daar hebben ze een OTA cd CA3080A gebruikt om hem voltage controlled te maken.
Ik heb een moderne verkrijgbare OTA gevonden : de LM13700, ik hoop dat deze gaat werken.

Eerder had ik wel al digitaal de reso kunnen zetten met 2x 4066 gate IC`s, alleen dan hoor je een onderbreking tussen de standen, en kost het 6 pins voor 6 bit in te stellen, VC is de betere manier.
Binnenkort even testen, eerst een keer bestellen, dan laat ik het wel weten als het werkt of problemen heb.

Over de polymoog weet ik niks maar normaal gesproken wordt dat gedaan door de resonantie voltage controled te maken. Je zou kunnen proberen om dit voor de polymoog VCF te doen. Ik heb wel eens gelezen dat iemand dit voor de Minimoog VCF heeft gedaan.

Klopt, ik heb ooit 8 Moog filters met voltage controlled resonance gemaakt voor een polyfone SID synth. Inderdaad op basis van een LM13700 in de feedback loop. Gaat heel goed. Misschien merk je een heel klein beetje invloed van de vervorming van de LM13700 op de resonance loop, maar ik denk eigenlijk dat de input van een Moog ladder al veel eerder serieuze vervorming gaat geven dan de LM13700.

Rutger

Hier is het topic waar ik het over had. Hier wordt het ook met een LM13700 opgelost en er staat ook een schema in.
http://electro-music.com/forum/topic-57121.html

Ik heb altijd begrepen dat de CA3080 vrijwel hetzelfde is als een LM13700 behalve dat er in de laatste nog wat extra transistoren zitten. In de CA3080 zit 1 OTA, in de LM13700 zitten er 2.

Back