E6400 even sterk als Novation Drumstation?

M.Whitman

Stamgast
Hey allen,

om wat euroruimte vrij te maken ben ik van plan om eventueel mijn Drumstation weg te doen maar dan
alleen als ik zeker weet dat het met mijn E6400 Ultra ook kan....(outputs heb ik alvast genoeg namelijk 16)...
Kan dit ???????

Thanx in advance.....

=)

Ja nou en of. :)

ja en euhm, ik durf zelfs wel te beweren beter (nu niet allemaal beginnen met mij afschieten aub 8) )

het kan zeker....alleen het klinkt anders...;)

Anders zoals in slechter of beter?

Anders zoals in slechter of beter?

:dj:

anders....:D

met de sampler heb je veel meer edit-mogelijkheden natuurlijk,maar er zit wel verschil in bijvoorbeeld tunen op de drumstation of in je sampler...verder heeft de drumstation een eigen klank,hij is ook gedeeltelijk analoog....iets wat je vooral merkt als je gaat oversturen...

Nova versus E6400

Nova versus E6400

Oversturen doe je toch in de mengtafel.......?

En is het analoog "gevoel" niet op te lossen met samples?

Waarvoor dank.....

Re: Nova versus E6400

Re: Nova versus E6400

Origineel geplaatst door M.Whitman
Oversturen doe je toch in de mengtafel.......?

En is het analoog "gevoel" niet op te lossen met samples?

Waarvoor dank.....

drumstation heeft een ingebouwde distortion, dus het hoeft niet per sé in de mengtafel te gebeuren. Analoog "gevoel" is IMHO best op te lossen met samples (tot op zekere hoogte dan, je hoort mij niet zeggen dat het hetzelfde is).

Ik had al een eerdere post gemaakt, maar die had iets te weinig substantie... wil je je 'analoge' gevoel behouden, zorg dan dat je een sample-kit bouwt van de sounds in de Drumstation. Die kit wordt nogal uitgebreid als je het tot in de finesses wilt doen - elke potmeter heeft op z'n minst 10 standjes en dan zijn er nog 15 verschillende soorten distortion. Wil je 'analoog gevoel' op een makkelijke manier, dan zou ik er voor zorgen dat je bijvoorbeeld een octaaf (12 toetsen) allemaal een aparte sample geeft van de bas met een bepaalde parameter opengedraaid. Je hoeft dan alleen maar een key transpose te doen op 't kanaal om een bas met een ander karakter te krijgen. Je zou dan ook velocity-crossfading kunnen doen - op elke velocity het volume gelijk houden maar bijvoorbeeld de samples van 0-15 of zo met distortion=0 uitrusten, en die van rond de 120 goed laten oversturen (dit met de interne distortion - die eerder verschillende typen distortion biedt dan een echte gradatie).

Tenzij je zegt dat je dat met je sampler ook wel kan... je kan al een hele 61 toetsen vullen met een zeer uitgebreide bassdrumcollectie die subtiel verandert. Om het nog echt goed te doen zou ik de samples opnemen met een zo dik mogelijke computer interface als je 'm hebt - zo kun je ze makkelijk knippen, archiveren, en als je ooit een betere sampler koopt zit je niet te vloeken dat ze allemaal maar 16 bit, 44k zijn maar grijnst vrolijk bij het aanzicht van de waves in 24-bit 96k :D

Ik denk dat ik hem maar beter hou zo te zien......
Alvast bedankt voor alle leerrijke reacties!!!!!!

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik had al een eerdere post gemaakt, maar die had iets te weinig substantie... wil je je 'analoge' gevoel behouden, zorg dan dat je een sample-kit bouwt van de sounds in de Drumstation. Die kit wordt nogal uitgebreid als je het tot in de finesses wilt doen - elke potmeter heeft op z'n minst 10 standjes en dan zijn er nog 15 verschillende soorten distortion. Wil je 'analoog gevoel' op een makkelijke manier, dan zou ik er voor zorgen dat je bijvoorbeeld een octaaf (12 toetsen) allemaal een aparte sample geeft van de bas met een bepaalde parameter opengedraaid. Je hoeft dan alleen maar een key transpose te doen op 't kanaal om een bas met een ander karakter te krijgen. Je zou dan ook velocity-crossfading kunnen doen - op elke velocity het volume gelijk houden maar bijvoorbeeld de samples van 0-15 of zo met distortion=0 uitrusten, en die van rond de 120 goed laten oversturen (dit met de interne distortion - die eerder verschillende typen distortion biedt dan een echte gradatie).

Tenzij je zegt dat je dat met je sampler ook wel kan... je kan al een hele 61 toetsen vullen met een zeer uitgebreide bassdrumcollectie die subtiel verandert. Om het nog echt goed te doen zou ik de samples opnemen met een zo dik mogelijke computer interface als je 'm hebt - zo kun je ze makkelijk knippen, archiveren, en als je ooit een betere sampler koopt zit je niet te vloeken dat ze allemaal maar 16 bit, 44k zijn maar grijnst vrolijk bij het aanzicht van de waves in 24-bit 96k :D

Óf je koopt een goede sample cd/ zoekt op het net naar fatsoenlijke samples....:geslaagd: scheelt weer wat werk, rackspace, inputs op je mengtafel, gemak in editten, bladibladibladibla etc. :D Ik zeg: Verkopen dat ding!

Origineel geplaatst door Hazes
Óf je koopt een goede sample cd/ zoekt op het net naar fatsoenlijke samples....:geslaagd: scheelt weer wat werk, rackspace, inputs op je mengtafel, gemak in editten, bladibladibladibla etc. :D Ik zeg: Verkopen dat ding!

Ja, maar da's niet 'echt' genoeg! Iedereen weet dat een 'echte' muzikant z'n eigen instrumenten bouwt, eigenhandig tape maakt, etc. etc. :D :D :D

http://machines.hyperreal.org/samples.html

Vergelijk maar eens.. zitten genoeg 'draai aan knopjes' samples in.. moet je mee vooruit kunnen.

Back