Hulp met aanschaf nieuwe synths en drums

Psykiatrisk

Ivo Hartman
Hooj..

Wie kan mij tips geven over wat leuk is voor mij om te kopen?? Hier komt ie:

- Ik heb een DX 200 en een EA-1..
- Ik heb lompe bassdrums en veel andere ritmedingetjes nodig.. (ER-1?? X-Base 09??)
- Ik wil meer synths die rauw klinken.. Van die krijsende dingen.. En ook vage bliepjes.. (MFBSynth?? (zelfbouw-) SIDStation??)
- Ik wil er teKno mee maken..
- Ik vind € 600,- veel voor 1 apparaat, tenzij ik er echt veel mee kan.. Liever 2ehands dan nieuw dus..
- Maar in totaal mag het veel meer kosten.. Maar dan dus ook veel apparatuur.. :P:D

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Later! :halleluja

sampler sampler sampler sampler

tegenwoordig heb je al zo'n emu esi voor weinig geld.. Ik wou dat ik vroeger een sampler gekocht had... ipv van mn geld te verdoen aan andere zaken.

de er-1 zal je teleurstellen op lange termijn.. is leuk speeltje

en als je aan rauwe synths bent, koop dan zoveel mogelijk goedkope 80'er en begn 90'er moduletjes die zich al een kreng programmeren... cheap!

de dx200 en EA1 zijn prima voor rauwe sounds en bliepdingetjes....wat je er nog bij nodig hebt is een sequencer en een sampler... kijk eens naar de Akai mpc-serie, de yamaha RS7000 of de roland mc909

Origineel geplaatst door olafmol
. kijk eens naar de Akai mpc-serie, de yamaha RS7000 of de roland mc909

of als het het goedkoper wil houden: Roland MC-500/MC-50/MC-300 enz, Alesis MMT-8, enz..

Origineel geplaatst door rvooh
of als het het goedkoper wil houden: Roland MC-500/MC-50/MC-300 enz, Alesis MMT-8, enz..

Daar ga ik ff naar kijken..

Verder:

Een sampler ja.. Die was ik nog vergeten.. :P Die MPC's zijn wel dik hè?? Ik lees er overal positieve dingen over.. Maar kan je me ff uitleggen wat een sequencer doet? Juist, ik ben een beginner.. ;)
Een RS7000 of MC-909 vind ik nu nog te duur.. Ik koop dan liever wat meer kleinere apparaten.. Aparte drumcomputers en synths en een sampler..
Met een sampler en sequencer ben ik toch nog niet klaar? Die kleine synthjes en drumapparaatjes voegen dan niets meer toe ofzo??

Ik voeg nog iets toe:

- Het moet goed live te gebruiken zijn.. M'n voorkeur ligt bij tabletop-modules.. :D Die E-MU lijkt me meer iets voor studiogebruik..
- Sampler zetten we ook maar in het rijtje.. Zijn er samplers die ik verder nog kan overwegen naast de MPC??

de er-1 zal je teleurstellen op lange termijn.. is leuk speeltje

Maar dit is de ultime live bak, niet alleen voor de geluiden maar ook als sequencer is dit apparaatje een wonder :D

Wat betreft samplers moet je misschien ook eens kijken naar die nieuwe Roland "MPC" achtige sampler (ben ff de naam vergeten :D)

Origineel geplaatst door teknoudontknow
Daar ga ik ff naar kijken..

Verder:

Een sampler ja.. Die was ik nog vergeten.. :P Die MPC's zijn wel dik hè?? Ik lees er overal positieve dingen over.. Maar kan je me ff uitleggen wat een sequencer doet? Juist, ik ben een beginner.. ;)

Een sequencer neemt op wat jij inspeelt. Bij 'opnemen' zijn er 2 verschillende dingen in de gaten te houden - MIDI en audio. Haak jij je DX-200 aan een casettespeler, dan neem je audio op, haak je 'm aan een sequencer, dan neem je alleen de commando's op (druk toets in, laat toets los) zonder het geluid. Het is eerder een soort dirigent.

Als je dat doorhebt als beginner ben je al een stuk verder.

Een RS7000 of MC-909 vind ik nu nog te duur.. Ik koop dan liever wat meer kleinere apparaten.. Aparte drumcomputers en synths en een sampler..
Met een sampler en sequencer ben ik toch nog niet klaar? Die kleine synthjes en drumapparaatjes voegen dan niets meer toe ofzo??

De MPC-1000 die binnenkort op de markt komt komt wel boven je 600 euro uit, maar is een sampler + sequencer + een klein leuk bakje ineen.. ligt eraan hoeveel geduld je hebt, want volgens mij is 'ie nog niet zo maar te koop.

Ik voeg nog iets toe:

- Het moet goed live te gebruiken zijn.. M'n voorkeur ligt bij tabletop-modules.. :D Die E-MU lijkt me meer iets voor studiogebruik..
- Sampler zetten we ook maar in het rijtje.. Zijn er samplers die ik verder nog kan overwegen naast de MPC??

Korg Electribe S? Boss SP-505 (maar die is lang niet zo leuk)... voorgenoemde MPC-1000. Boss SP-202 is nog lager en behoorlijk gelimiteerd... dan heb je nog iets - een SU-700 van Yamaha, die's ook leuk (maar het geheugen is prijzig).

Origineel geplaatst door Blinx
Wat betreft samplers moet je misschien ook eens kijken naar die nieuwe Roland "MPC" achtige sampler (ben ff de naam vergeten :D)

MV-8000... maar die's al helemaal fokkin duur :).

Origineel geplaatst door Yoozer
Een sequencer neemt op wat jij inspeelt. Bij 'opnemen' zijn er 2 verschillende dingen in de gaten te houden - MIDI en audio. Haak jij je DX-200 aan een casettespeler, dan neem je audio op, haak je 'm aan een sequencer, dan neem je alleen de commando's op (druk toets in, laat toets los) zonder het geluid. Het is eerder een soort dirigent.

Als je dat doorhebt als beginner ben je al een stuk verder.

Ok, dat begrijp ik dan.. Maar wat is het nut ervan? Ik kan dingen toch ook in de dx-200 zelf opnemen?

De MPC-1000 die binnenkort op de markt komt komt wel boven je 600 euro uit, maar is een sampler + sequencer + een klein leuk bakje ineen.. ligt eraan hoeveel geduld je hebt, want volgens mij is 'ie nog niet zo maar te koop.

Dat klinkt leuk.. Maar kan ik niet net zo goed met een MPC-2000 ofzo beginnen? Voor zoiets (sampler) heb ik wel geld over.. Maar van die superuitgebreide synths terwijl het geluid juist rauw moet zijn, vind ik een beetje jammer..

Korg Electribe S? Boss SP-505 (maar die is lang niet zo leuk)... voorgenoemde MPC-1000. Boss SP-202 is nog lager en behoorlijk gelimiteerd... dan heb je nog iets - een SU-700 van Yamaha, die's ook leuk (maar het geheugen is prijzig).

Lijkt erop dat ik echt voor een MPC moet gaan kijken.. :P

Ok, dat begrijp ik dan.. Maar wat is het nut ervan? Ik kan dingen toch ook in de dx-200 zelf opnemen?

Lijkt erop dat ik echt voor een MPC moet gaan kijken.. :P

Ja in die dx-200 kan je dat natuurlijk opnemen.. met de ingebouwde sequencer.. en een mpc heeft ook een ingebouwde sequencer.. dus als je alles aan elkaar hangt heb je een goede live setup.
Maar ik vrees dat je op termijn toch meer een studio setup zal hebben, met centrale sequencer en rackmodules (die dan geen ingebouwde sequencer hebben)

Nou, niet echt. Je zit op de DX met maar 4 sporen. Je zult dus een spoor moeten opofferen om een externe bak aan te sturen. Dan moet je, wil je variatie in je tracks hebben ook nog een heel aantal user-patterns maken en die dan in Song Mode in elkaar kitten. Niet echt te doen, lastig om overzicht te houden.

Dat klinkt leuk.. Maar kan ik niet net zo goed met een MPC-2000 ofzo beginnen? Voor zoiets (sampler) heb ik wel geld over.. Maar van die superuitgebreide synths terwijl het geluid juist rauw moet zijn, vind ik een beetje jammer..

Het voordeel van de 1000 is dat je

- met USB kan werken (samples van computer > mpc is makkelijker)
- er veel meer intern geheugen in kan duwen dan in de 2000 - heb je een 512 mb memorycard dan heb je geen gedoe met harddisks en zo zoals 'vroeger' :).

Lijkt erop dat ik echt voor een MPC moet gaan kijken.. :P [/B]

Tja :).

techno .

hmmm je wilt even live . denk zelf dat je eerst een gedegen kennis moet hebben over midi /mixen /syths . Zelf ben ik ook bezig met een live set. niet normaal wat je dan met maar en paar machines tegen komt // midi cc/ welke als master gebruiken . patches die samen moeten lopen uit veschilend machines moet de volumes gelijk van zijn . kligt wat kaal dan tog maar een mastering compressor erachter ? welke live mixer . te veel om op te noemen . en als je alles heb wat je nodig denk te hebben live is het zo groot dat je er niks meer mee kunt . hou het heel simpel denk aan hardware . machinedrum of su700 of mpc . software ableton live is ook genoeg ! je kunt dan alles doorelkaar heen triggeren ,eigelijk presies het zelfde wat je met harware doet . je triggerd patterns . in ableton doe je x-fades live als je een filter op een audio loop wil . haal je voor een euri een midi controller kun je lekker live tweaken . je kunt alles wat je wil . maar goed hardware heeft meer sex appeal . Heb zelf een echte live set maar die neem ik op in ableton . dan kan ik mij voledig consentreren op het arrengment en niet meer op vreemde toets combinaties van de harware modules

eve mijn live set .

machinderum als seq md triggert evolver waldorf q an1x x-base 707 en straks nog een g2

gr mis

een live-setup die ik ooit eens gedaan heb (en vrij gemakkelijk werkte) :
- Alesis MMT-8 sequencer
- Yamaha A-3000 sampler
- Goedkoop klein Behringer mixertje
- Geleend Pïoneer effect-dozeken

Ik had dan gewoon mijn patterns met cubase aangemaakt en opgenomen in de MMT-8.
Alleskun je dan aangesloten en al in een 4U-flightcase stoppen, dichtvijzen en hob je hebt een zeer mobiele liveset...
Het enige wat je moet doen, is het mixertje en de sequencer uit de case halen, stroom en audio inpluggen... en je bent vertrokken.

Origineel geplaatst door oli303
een live-setup die ik ooit eens gedaan heb (en vrij gemakkelijk werkte) :
- Alesis MMT-8 sequencer
- Yamaha A-3000 sampler
- Goedkoop klein Behringer mixertje
- Geleend Pïoneer effect-dozeken

trekt een beetje op mijn setup... gewoon een andere sampler en een 303 erbij...
en wat kleine rackdingen..

nuja, infeite heb ik enkel nog maar live gedaan met 2 electribes, ne mixer en effecten

kben nu bezig met een live-set....die wordt bijna volledig door de RS7000 gedaan...daarnaast nog een microkorg, electribe ES1 en kaospad2 voor vocal-effects, plus een SE70 voor hum/noise canceling ;)

Die DX-200 moet zulke ongelofelijk gore kotsgeluiden kunnen maken dat je hem een week lang niet meer aan durft te zetten omdat je bang bent dat ie spontaan weer die atonale schuurpapier op schoolbord imitatite gaat doen.

Wat je nodig hebt is:

- Distortion
- Goedkope bakken uit de jaren 80, Yamaha FM 12 bittertjes zoals de tx81z (maar je hebt al een DX), een goedkoop analoog bakkie zoals de Korg mono/poly, een MKS-50 juno van roland, dat soort goedkope dingen.
- Distortion
- Had ik al distortion gezegd?
- Een filter waarop je kunt distorten zoals de filterbank
- Distortion
- Goedkope FX, mag flink kleuren

Origineel geplaatst door bikkel
Die DX-200 moet zulke ongelofelijk gore kotsgeluiden kunnen maken dat je hem een week lang niet meer aan durft te zetten omdat je bang bent dat ie spontaan weer die atonale schuurpapier op schoolbord imitatite gaat doen.

Wat je nodig hebt is:

- Distortion
- Goedkope bakken uit de jaren 80, Yamaha FM 12 bittertjes zoals de tx81z (maar je hebt al een DX), een goedkoop analoog bakkie zoals de Korg mono/poly, een MKS-50 juno van roland, dat soort goedkope dingen.
- Distortion
- Had ik al distortion gezegd?
- Een filter waarop je kunt distorten zoals de filterbank
- Distortion
- Goedkope FX, mag flink kleuren

je vergeet Distortion!

Oh juist ja, nog wat distortion natuurlijk.

Pedaaltjes, op de mixer, op de filter, je goedkope fx teveel input geven, alles mag.

de dx200 heeft distortion ..is dat niet toevallig? ;)
en de EA1 ook als ik me nie vergis

Ja in die dx-200 kan je dat natuurlijk opnemen.. met de ingebouwde sequencer.. en een mpc heeft ook een ingebouwde sequencer.. dus als je alles aan elkaar hangt heb je een goede live setup.
Maar ik vrees dat je op termijn toch meer een studio setup zal hebben, met centrale sequencer en rackmodules (die dan geen ingebouwde sequencer hebben)

Maar dan wel makkelijk live te gebruiken natuurlijk.. kan ik dan de knopjes zoals bv. FM depth en Decay van m'n DX nog steeds gebruiken?? of regel ik dat allemaal met die sequencer?? als dat zo is, is er geen hol meer aan om het live te doen, dus dat zal dan niet zo zijn.. :) right? en de fx van die rackmoduletjes.. regel ik die op de sequencer??

Back