Compressors and Effect gear

Re: Triple c

Re: Triple c

Origineel geplaatst door De Voorman
Persoonlijk vindt ik voor techno en dance dat het ranzig mag veel peper en zoout als je de ratio's leest waar een gemiddelde dance pro zijn basslines en kicks compresst.Jij wilt lees ik zo een insert compressor dat is dan voor een drumloop een bassline of een kick lijkt mij...wat ook kan is dat je compressie bijmixt op een schuif...tot dat ie lekker amerikaans plop plop doet dan is het ideale popompniveau bereikt...(zie ook waves tiops))

Dan komt mijn advies:::twee monocompressors van triple c....(bij elkaar 450 euri)

Maar waarom..sinds jaar en dag wordt deze compressor beschreven als heftig!!! een envelope generator(na je compressie gedeelte kan je je laag of hoog boosten) er zit een nep buizen preset op(bij mij strandaard op 10 er zit geen elf op zeg maar) en dik ...echt pompen...maakt je kicks niet korter of doffer als veel andere compressor maar vetter...
waarom twee? sinds jaar en dag heb ik een triple c en ik haal; er standaard mijn kicks doorheen van mijn jomox xbase en die gaan nog net even verer dan een 909) en mijn sub..die twee zitten elkaar altijd in de weg...maar niet bij mij...hahaha...je hoort en voelt ze allebei...

dus een als insert op je kick en een op je bassline of sub...wat jij wilt...

als extra compressor zou ik een compounder adviseren...van dbx vindt ik alleen de oude en dure echt goed dus inderdaad de 160a of163a(die laatste kent een schuif met daarop een pijl naar echts >>>>more!!!) en dat wil je met dance...al dat gelul over transparant enzo snap ik niet helemaal...neem gewoon een eigen track of kick mee op cd naar een winkel speel die af in een cd speler draai aan de knop en kijk maar of het gaat beuken zoals jij dat wilt...

ik wil helemaal geen transparante compressor...dat doen ze in de mastering studio wel als ze je plaatpersen(ask errol!!!)...die hebben er veel meer kijk op...ik kocht een buizen compressor van tl audio nieuw duur etc...wat een kutding...ik was gek op buizen... dacht ik...pompen...mijn reet...deed geen moer alleen op enorme ratio's...leuk voor vocalen dwarsfluiten strings en consorten maar voor dance nee...ik wil hier niet de discussie aangaan over zo hoort het en zo niet...maar ik weet wel dat voor (wellicht beginnende) muzikanten compressors worden aangeschaft om je track te laten pompen ...of dat nou club is of techno of gabber...wat mij betreft als insert of bij mix compressor op een geluid of sub mix...liever een grove die ik hoor werken...compressie kan namelijk enorm leuk zijn om mee te werken en dat lees je eigenlijk nergens en dat is jammer...het is echt leuk...heerlijk als je eigen track/part begint te grooven echt heerlijk...

Ik ben het helemaal eens met voorman.
Zelfs met die tl audio (C1 geloof ik he?). Heb ik ook nooit speciaal gevonden.

Maar als je gaat mixen en je wil de boel lekker smerig maken moet je geen dure compressors kopen.
Die geven wel een kleuring maar dat is wat anders dan oversturing of zo.

Als je mix uiteindelijk klaar is en lekker verneukt8o) tot op zekere hoogte dan wordt bij de mastering vaak een overall compressie op losgelaten.
Afhankelijk van of de mix een beetje te digitaal klinkt (lees scherp) dan knal ik het meestal nog door een buizen eq met telefunken tubes.
Deze creeren weer dat lekker randje waardoor de scherpte in het hoog verdwijnt maar wel overeind blijft.

Origineel geplaatst door Errol
Olaf, jij kent of hebt de RNC?

Ik ken hem al jaren alleen van de amerikaanse forums en dar wordt positief over gepraat.
Het kost geen drol dus dat maakt mij wel nieuwsgierig. (shit, ik lijk wel een nederlander)

Ik wel, staat ook in m'n setup lijstje. ;)

En intern zit er gewoon een DSP in die de compressie stuurt.
Zie onder aan deze pagina:
http://www.fmraudio.com/panels.html
Is meteen een leuk plaatje van hoe een compressor ongeveer werkt.

De supernice mode is echt maf. Je hoort het wel, maar merkt het niet.

Origineel geplaatst door fuse
Ik wel, staat ook in m'n setup lijstje. ;)

En intern zit er gewoon een DSP in die de compressie stuurt.
Zie onder aan deze pagina:
http://www.fmraudio.com/panels.html
Is meteen een leuk plaatje van hoe een compressor ongeveer werkt.

De supernice mode is echt maf. Je hoort het wel, maar merkt het niet.

Bedankt fuse,

oeps, ik schrok al digitaal?? Gelukkig het wordt digitaal aangestuurd en is de verwerking analoog.
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van digitale compressors behalve dan de weiss ds1.

Dit zit er wel goed uit.

Waar heb je hem gekocht en wat kost die eigenlijk.
(tjee, nog effe en dan voel ik me nog een hollander ook8o) )

Aan Arjan van De Voorman

Aan Arjan van De Voorman

Ik vindt die dbx waar jij het over hebt slaap verwekkend ik heb hem gehad en ook de 266...

Ik weet dat er vele Forumleden hem hebben gehad maar aan de andere kant het was mijn eerste compressor en toen dacht ik ook>>>dat is vet nu ik er een stuk of wat verder ben(de alesis 3630 transparant hahahahaha wat een gelul een van mijn favoriete met miscchien goedkope chips van het merk pringles erin maar hij is erg paprika met veel zout als je begrijpt wat ik bedoel, Ja natuurlijk staat hij hier nog!!!) heb je vergelijkings materiaal...En vindt ik hem dus ruk de dbx166-266.De oude 160 en 163 zijn dat niet....

Ik denk dat ik erropl zijn zoekjacht naar een drawmer begrijp...Ik heb een oude drawmer van Daft Punk gehoord op een drumtrack en dat is meer een enhancer dan een compressor...Heerlijk...kom maar op met je bijgeluiden...

...ik heb aardig wat vrienden die een behringer verkiezen(nog goedkoper ook boven een dbx) omdat ie meer kleurt meer pompt en dik maakt...de dbx is een beetje (kwalitatief natuurlkijk niet) als mijn tl audio...hij laat alles mooi in je mix straan maar je hoort niet precies waar je pieken nou worden ingeperkt als het ware ...

En nu komt het voor mij belangrijkste>>> na de aanschaf van de triple c(helaas vavoor de oude prijs van meer dan 1000 gulden) wist ik wat ik in een compressor zocht...Als je een compressor zoektvoor let wel:::dance dan zoek je er dus meestal een die lekker de boel A; overeind laat staan en de kick sub bassl,ine oftewel het tapijt van je track zwaar maakt...volumneus...Met andere woorden:

Ik, De Voorman, wil voor mijn insert compressors of bij mix compressors(op schuif a je kick en op schuif b je kick door een 10:1 ratio en een treshold van -20 ofzo als bij mixsignaal in jip en janneke taal(met dank aan fiep westendorp!!!)dat is de grote motown truck...) een compressor die ik juist wel hoor werken!!! Op de eindmix gebruik je heel andere instellingen dus laten we beestjes bij de naam noemen..Van daar dat je in NL overal wel ergens een behringer op de eindmix ziet staan met een 2:1 op 4 db ofzo...stereo ja...

MBT triple c Latency: De enige latency in mijn studio mbt de triple c is die van mijn endeldarm :::Iedere keer als ik mijn jomox door mijn triple c jaag, geeft dat zo'n stomp in mijn buik dat ik altijd windjes moet laten...

Re: Aan Arjan van De Voorman

Ik vindt die dbx waar jij het over hebt slaap verwekkend ik heb hem gehad en ook de 266...

Ik weet dat er vele Forumleden hem hebben gehad maar aan de andere kant het was mijn eerste compressor en toen dacht ik ook>>>dat is vet nu ik er een stuk of wat verder ben(de alesis 3630 transparant hahahahaha wat een gelul een van mijn favoriete met miscchien goedkope chips van het merk pringles erin maar hij is erg paprika met veel zout als je begrijpt wat ik bedoel, Ja natuurlijk staat hij hier nog!!!) heb je vergelijkings materiaal...En vindt ik hem dus ruk de dbx166-266.De oude 160 en 163 zijn dat niet....

Ik denk dat ik erropl zijn zoekjacht naar een drawmer begrijp...Ik heb een oude drawmer van Daft Punk gehoord op een drumtrack en dat is meer een enhancer dan een compressor...Heerlijk...kom maar op met je bijgeluiden...

...ik heb aardig wat vrienden die een behringer verkiezen(nog goedkoper ook boven een dbx) omdat ie meer kleurt meer pompt en dik maakt...de dbx is een beetje (kwalitatief natuurlkijk niet) als mijn tl audio...hij laat alles mooi in je mix straan maar je hoort niet precies waar je pieken nou worden ingeperkt als het ware ...

En nu komt het voor mij belangrijkste>>> na de aanschaf van de triple c(helaas vavoor de oude prijs van meer dan 1000 gulden) wist ik wat ik in een compressor zocht...Als je een compressor zoektvoor let wel:::dance dan zoek je er dus meestal een die lekker de boel A; overeind laat staan en de kick sub bassl,ine oftewel het tapijt van je track zwaar maakt...volumneus...Met andere woorden:

Ik, De Voorman, wil voor mijn insert compressors of bij mix compressors(op schuif a je kick en op schuif b je kick door een 10:1 ratio en een treshold van -20 ofzo als bij mixsignaal in jip en janneke taal(met dank aan fiep westendorp!!!)dat is de grote motown truck...) een compressor die ik juist wel hoor werken!!! Op de eindmix gebruik je heel andere instellingen dus laten we beestjes bij de naam noemen..Van daar dat je in NL overal wel ergens een behringer op de eindmix ziet staan met een 2:1 op 4 db ofzo...stereo ja...

MBT triple c Latency: De enige latency in mijn studio mbt de triple c is die van mijn endeldarm :::Iedere keer als ik mijn jomox door mijn triple c jaag, geeft dat zo'n stomp in mijn buik dat ik altijd windjes moet laten...

Die drawmer is nog wel nieuw te koop maar ik probeer het eerst 2ehands en ik ben nog steeds op "jacht" hahahaha.
Nog effe over die triple C. Wat doen ze op de 2ehands markt?
De oude dbxen zijn inderdaad heel erg goed.

Bedankt fuse,

oeps, ik schrok al digitaal?? Gelukkig het wordt digitaal aangestuurd en is de verwerking analoog.
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van digitale compressors behalve dan de weiss ds1.

Dit zit er wel goed uit.

Waar heb je hem gekocht en wat kost die eigenlijk.
(tjee, nog effe en dan voel ik me nog een hollander ook8o) )

beetje zelfde principe als euphonics tafels
( of hoe die krengen ook mogen heten .. best of both world iig)

ik vind die really nice mode wel oke
ben niet zo onder de indruk van de normale compressor
( vind me dbx160a dan toch beter klinken)

ohja ik heb 2 van die fmr's

ik kan je vertellen, Norrid helpt!

;)

maar dan heb je niet die look ahead aanstaan neem ik aan ?
ik bedoel 1,5 ms is niet onoverkomelijk

en ach compressie op kicks ... ik vind ze zonder compressie toch altijd het hardst .. :P

Life of britney...Digital remastering en andere stierenpoep..

Life of britney...Digital remastering en andere stierenpoep..

triple c???ik denk stereo 175-165 euro mono mogen ze niet meer doen dan 150...overigens..Latency vertraging en ruis zijn meestal de reden dat er vroeger mooiere muziek werd uitgebracht dan nu...nu kan je alles zien in je scherm wat er niet klopt...zoals timing...de meeste dikke techno tracks zetten een clap net voordat de kick komt...lekker jengelen met je delay time op dat spoorZ(oftwel starttijd van dat stukje midi of audio) en hupsakee daar is je groove...

Nog even voor Arjan>

Geef mij maar ruis en eeen beetje latecncy hier en daar ...om een ander forumlid te citeren>>> als je je latecny niet hoort...laat het dan lekker zo en ga er niet grafisch naar zoeken...de boel te strak laten lopen is helemaal niet zo geweldig als men zegt...

Ik denk dat dit ook verklaart waarom ik liever vinyl hoor dan cd's...

Een goede tip>>> als je een concert hoort van je favo band op tv (of die van je ouders als zij de afstanbediening in control hebben), in mijn geval een concert van phil collins... vindt pa geweldig...en dan komt de cd ervan uit...

KOOP DIE CD NIET>>>Niet omdat cd's veel te duur zijn maar om het volgende>>>

...Digitally remasterd...strak loopt het zeker...en de dynamiek???die is ergens in het ADD proces zo eruit gemixt...rechtstreeks de Norton Protected recycle bin in...
Lekker plat...net als britney(haar muziek)...geen ruis net als britney...Lekker opgepompt...net als britney(zowel muzikaal als siliconaal) en dus niet godverdomme zoals jij en je pa het op tc hadden gezien en vooral gehoord en beleeft...

Dynamiek zit tussen jou oren...en als een goede kok bepaal jij wat lekker is...meestal met een beetje peper en zout...maar niet teveel...anders moet er weer water bij...

Norrit???

Norrit???

Van Norrit Krijg ik Broekhoest :kont:

gooi je CD's maar es door de grungelizer van cubase, klinken ze gelijk een stuk meer als vinyl...ff alles uitzetten behalve de distortion, misschien klein beetje grondruis, en je hoort het ineens een stuk meer knallen.... mooi toch die spherical distortion van de naald in de groef.... ipv netjes bonk bonk bonk doet je kickdrum en basslijn-attack ineens BLAM BLAM BLAM! ;)

En nog iets...

En nog iets...

Als jouw track BLAM BLAM BLAM doet wie lult er dan nog over latency...mischien is die latency wel heel erg lekker...zit hem dan lekker op je aux send...origineel + gecompreste signaal Lekker Kang Kang Kang...en dan de truc van OLaf...

Roeit het niet dan boeit het niet...

Justin Timberlake about Britney>>> I did not have a sexual relationship with that woman...

Re: En nog iets...

Als jouw track BLAM BLAM BLAM doet wie lult er dan nog over latency...mischien is die latency wel heel erg lekker...zit hem dan lekker op je aux send...origineel + gecompreste signaal Lekker Kang Kang Kang...en dan de truc van OLaf...

Roeit het niet dan boeit het niet...

Justin Timberlake about Britney>>> I did not have a sexual relationship with that woman...

toch moet je uitkijken met die motown truuk.....als er teveel latency tussen zit, of je gecompressede signaal is uit fase, dan ineens kan je BOEM BOEM BOEM veranderen in woep woep woep ..... jazeker..faseproblemen..... maar daar is het spelen met delay-ofsetts voor uitgevonden zoals meneer de voorman hierboven al aangeeft..... laatstelijk nog eens een blik getrokken?? ;)

Johan-Friso about Justin >>> But I did........

flauwe compressie grapjes..

flauwe compressie grapjes..

In de wisse smit studio's op de palmstraat wordt er heel erg underground gemixt...

ik zeg je: gooi dat "spherical distortion" effect (wat oa dus in de grungelizer en in het ableton live vinyl effectje zit) plus een compressor/limiter en eenvoudige (3band) EQ met een pre-amp en ground-break circuit in een klein kastje met een paar knopjes en preset-instellingen, stereo input en stereo output, en je gaat geld verdienen..

al die gasten die met digitale stuff werken (denk CDJ spelers, of final scratch of traktor) zitten te wachten op een apparaatje dat hun CD sound oppompt en smerig maakt zoals vinyl klinkt.......

probeer zelf een micromodular patch te maken die hier op lijkt, maar ben niet zo handig in DSP zodat ik nie echt weet hoe ik die 2th order harmonics voor de spherical distortion er goed inkrijg......

alle hulp is dus welkom ;)

Origineel geplaatst door olafmol
gooi je CD's maar es door de grungelizer van cubase, klinken ze gelijk een stuk meer als vinyl...ff alles uitzetten behalve de distortion, misschien klein beetje grondruis, en je hoort het ineens een stuk meer knallen.... mooi toch die spherical distortion van de naald in de groef.... ipv netjes bonk bonk bonk doet je kickdrum en basslijn-attack ineens BLAM BLAM BLAM! ;)

vinyl klinkt in principe altijd lekkerder.
Waarom? heel eenvoudig.

Vinyl loopt af bij 50Hz en bij 12Khz gaat het ook al naar beneden.
Laat dit nu ook nog ns het bereik van ons "hoorbare" gehoor zijn.

Ik heb wel ns een master gedaan bij ons en die was heel helder en wat mij betreft een beetje ad scherpe kant.
Dove klant weetjewel.

Bij recordindustry was ik ook aanwezig tijdens het masteren naar vinyl en toen vond ik hem ineens heel prettig klinken.

Omdat we bij cd natuurlijk veel meer met freq's kunnen stoeien zijn we daar een beetje te ver in gegaan.

Ik heb presets gemaakt in mn weiss eq waarmee ik dit vinyl bereik kan simuleren.
Klinkt echt wel lekkerder daardoor .

Toch zijn er ook mensen die absoluut dat hoog willen hebben wat vinyl niet heeft en die vinden vinyl helemaal niet zo lekker klinken.

En zo blijf je aan de gang.

vinyl klinkt in principe altijd lekkerder.
Waarom? heel eenvoudig.

Vinyl loopt af bij 50Hz en bij 12Khz gaat het ook al naar beneden.
Laat dit nu ook nog ns het bereik van ons "hoorbare" gehoor zijn.

Dit lijkt me niet de belangrijkste reden. Als wij de rest niet kunnen horen, dan maakt dat toch ook niet uit???? Klinkt vinyl niet gewoon lekkerder omdat 't analoog is? En dus die extra A/D D/A converter enz mist?

moderator

moderator

En nu weer on topic jongens...(lekker hypocriet>>>ik als schijnheilige paus met een zaklantaarn.hihihihi)
:engel:

Back