Wat doen jullie met je tracks?

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Ik ben bezig een verzameling nieuwe nummers op te bouwen, maar weet nog niet zo goed wat ik ermee wil. Daarom ben ik benieuwd wat jullie met je muziek doen.

Demo opsturen? Soundcloud? Facebook talentpools? Bandcamp? Vette clips op YouTube? Andere slimme manieren om je muziek te laten horen door zoveel mogelijk mensen? Ik laat me graag inspireren! :halleluja

@brz: Dan moet je al wel bereik hebben, en dat heb ik totaal niet. Dat is dus voor mij (nog) geen optie.

@Bathmutz: Haha, herkenbaar. Ik heb nu twee tracks die op bijna 85% zitten. Alle keuzes zijn gemaakt en dan vind ik het niet uitdagend meer :D Maar ik ga ze wel afmaken.

@Lebard Guan: als ze helemal af zijn. Ik streef naar een 5 tracks demo ofzo, die ik mooi afmix. Tussendoor post ik wel tracks op synthforum en de reacties waren positief. Ik krijg wel vaak de opmerking dat het filmisch is, vandaar ook mijn vraag. Misschien is er iemand die muziek verkoopt aan game-developers of productiemaatschappijen? Zo ja, hoe kom je daarmee in contact?

Begin 2000 heb ik demo's opgestuurd naar (veelte grote) labels.
Daarna heb ik zelf een CD uitgebracht (het promotie deel ontbrak alleen en bovendien was CD al op zijn retour).

Tegenwoordig plaats ik dingen op soundcloud (wat sterk in populariteit lijkt af te nemen) en breng ik muziek uit via RouteNote (gratis). Ook heb ik nog wel dingen op Bandcamp gezet.

Digitaal distribueren via Routenote (of soortgelijke dienst) is cool omdat je nummers dan op Spotify te vinden zijn (en ook iTunes etc.).

Niet dat ik er iets mee verdien (nog steeds nul promotie) maar het is in ieder geval 'out there' ;)

@brz: Dan moet je al wel bereik hebben, en dat heb ik totaal niet. Dat is dus voor mij (nog) geen optie.

Ik ben ook begonnen zonder bereik, 500 stuks en ze waren zo op.

Ik kijk ook wel eens naar de hoeveelheid tijd (en geld) dat ik de afgelopen vele jaren in apparatuur, sounddesign en compositie heb gestopt. En of dit iets is dat ik zou willen delen met de rest van de wereld (zowel kennis als tracks).

Ik heb inmiddels rond de 200 nummers op de virtuele plank liggen en honderden patches die vaak per track/compositie nog weer specifiek worden aangepast.

De meeste tracks zijn sterk klank georiënteerd (elektronische luistermuziek, ambient) een deel meer tijd georiënteerd (dancy) en een deel ligt daartussen (downtempo of hoe dat tegenwoordig heet).

Vooralsnog alleen voor eigen gebruik. Ik maak elektronische klanken en muziek die ik mooi vind. Het gaat mij om de intrigerende wisselwerking tussen klank en emotie. Mijn emoties. Ik heb daarbij geen "markt" in gedachten.

Het overgrote deel van de tracks is "af", of in elk geval "goed genoeg" om een "definitieve" rendering te doen en een nieuw project te starten. Hoewel ik het regelmatig niet kan laten om nog her en der toch weer wat aan te passen. Bijvoorbeeld naar aanleiding van beluisteren of als ik nieuwe tools of technieken tegenkom waarmee ik track(s) nog kan verbeteren.

Vroegere staan nog op cassettebandjes, latere als wav op data cd'tje en in mijn auto zwerven een paar gebrande audio cd's rond.

Sinds de komst van Soundcloud wil ik daar nog af en toe iets uploaden en neem me iedere keer voor daar tracks neer te zetten die echt af zijn maar in de praktijk is het meer een cloud voor mezelf waar ik tussentijds tracks neerzet om op een later tijdstip in een andere sfeer en andere speakers/koptelefoon te beluisteren/beoordelen. Meestal maak ik ze niet meer verder af, voor mij zijn ze vaak klaar. Het valt me op dat sommige "foutjes" na meerdere beluisteringen juist op hun plek vallen en de tracks groeien naar mate ze ouder zijn.
Heb pas wel voor de gein een track laten masteren en dat was wel een openbaring. Sinds mn modular verslaving neem ik helemaal (te)weinig op. Ben nog op zoek naar een betaalbare hd camere met line inputs om wat meer jams op te nemen voor youtube. Eens in de paar jaar als mijn pc weer aan een beurt toe is wis ik alles radicaal. Is best heftig maar is soms ook heerlijk. Kortom doe ik er verdomd weinig mee en toch ben ik mijn grootste fan8)

Ik ben ook begonnen zonder bereik, 500 stuks en ze waren zo op.

Ja maar, is het niet zo dat jij in een scene zit waar dat allemaal iets minder aan de orde is?

Ik zet het allemaal online, net als de rest: www.noxgenus.com

Bereik, geen idee. Het www komt best een eindje... als je hele vette dingen maakt, kom je daar wel een heel eind mee. Een goeie track (lees HEEEEEEELE goeie) kan als een lopend vuurtje door Soundcloud gaan.

De enige tracks die ik afgemaakt heb de laatste jaren zitten onder commercials hehe

Back