Appegiator JP8080/Virus

Xpressive

Producer
Hoi,

Heb sinds kort een JP8080 en een acces virus aangeschaft. Alle twee lekkere synths. Ik krijg alleen een paar dingen niet voor elkaar. Heb van alle twee de handleidingen door gespit maar kan er niet achter komen.

Vraagje: (Virus). Ik krijg de appegiator van de virus niet synchroon met mijn cubase sx. heb alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. De midi clock in de virus heb ik op (auto) gezet en als ik dan cubase aanzet loopt hij niet synchroom. het lijkt wel of hij continue het juiste tempo aan het zoeken is want af en toe loopt hij synchroom en dan hoor je dat hij weer iets sneller en soms weer langzamer gaat. Ik weet niet wat ik eraan kan doen of wat ik moet doen.
Is er misschien iemand die hier verstand van heeft of mij zou willen helpen (ik ben ten einde raad.)

Mijn andere vraagje gaat over de jp8080. Op de Jp zit een knopje preview dan kan je met de knoppen op je JP8080 spelen. Als ik dan de appegiator op on zet dan doet hij het gewoon. Ik heb een extern midikeyboard op mijn jp aangesloten maar als ik daar op speel dan doet de appegiator het niet en wat ik ook geprobeerd heb ik krijg het niet voorelkaar dat ik in cubase of op mijn midikeyboard met die appegiator kan spelen. Please Help. Wat doe ik verkeerd.

Ik hoop dat mijn vraagjes duidelijk zijn en anders hoor ik het wel.

Grtz Xpressive:okdan:

Dat lekkere strakke midi-tempo is een extra feature van SX 8o) Voor sommigen is de oplossing een LTB midi interface, oftewel, een Midex, voor anderen, zoals ik, is het ook met Midex onmogelijk om het strak te krijgen.

Zoek ook maar eens op het Cubase forum, lachen...

Dat lekkere strakke midi-tempo is een extra feature van SX Voor sommigen is de oplossing een LTB midi interface, oftewel, een Midex, voor anderen, zoals ik, is het ook met Midex onmogelijk om het strak te krijgen.

Ik heb een midex8. Het is dus niet mogelijk om die appegiator strak te krijgen?

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is. Er zijn echter opvallend veel mensen met hetzelfde euvel. Ik ken verder je setup ook niet, laat staan de Virus, dus er kunnen ook andere problemen zijn die dit veroorzaken. Chipset van je mobo, instellingen hier en daar, is je pc een beetje geoptimaliseerd voor audio/midi, en zo nog wat dingen.

op je virus vraag kan het misschien het volgende zijn:

ik je edit mode kan je de waarde waar hij op mee moet lopen in stellen, zoals 1/4 of 1/8 maar ook 3/8 of 1/24 en ander waarden die net niet in hele maten passen, waar door hij best raar kan gaan lopen.

of je heb in die zelfde edit mode de swing aan staan, waardoor hij ook nog wel eens raar kan gaan lopen.

kan me voorstellen dat het hieraan kan liggen, want als je de virus, zoals je zelf zegt, wel gesynct heb, kan ik me eigenlijk niet anders bedenken. heb zelf de virusC maar daar loopt als een trein .

succes.

ik je edit mode kan je de waarde waar hij op mee moet lopen in stellen, zoals 1/4 of 1/8 maar ook 3/8 of 1/24 en ander waarden die net niet in hele maten passen, waar door hij best raar kan gaan lopen.

Hebben we ook al naar gekeken maar dat was het niet. Swing staat uit. Hij gaat ook pas raar lopen als je cubase op play zet. Als je normaal speelt dan doet hij het gewoon goed.

Wat je ook kan doen, wat ik meestal doe in deze situatie is de sequence gewoon opnemen op een midispoortje en daarna strak quantisen. Mijn Yamaha CS is altijd net een fractie later, dus eerst het hele handeltje iets naar links verschuiven op de tel plaatsen en daarna quantisen.

Erik

Tip van catalunya gebruik ik ook altijd.
Veel strakker dan normaal en als bonus kun je ook nog eens
subtiele variaties aanbrengen.

Heb ik ook al geprobeerd werkt ook niet. Ik had het getest met de metronome één lange noot getekend en dan luisteren of hij synchroon loopt. maar nee hoor het tempo is wel ongeveer gelijk maar het lijkt wel als of hij af en toe sneller en dan weer langzamer gaat heeeel irritant. Maar in iedergeval bedankt voor die tips.

Gebruik anders dan een simpel geluidje van de virus zonder allerlei edits (zoals effects). En kies een snelle attack en korte release/decay

Een kortere midikabel wil ook nogal eens helpen. En Mute alle geluiden die ook via midilopen, zodat je sequencer niet teveel data in 1 keer moet verzenden.

Erik

Ok zal het eens proberen. Weet je toevallig ook iets van je JP8080

Mijn andere vraagje gaat over de jp8080. Op de Jp zit een knopje preview dan kan je met de knoppen op je JP8080 spelen. Als ik dan de appegiator op on zet dan doet hij het gewoon. Ik heb een extern midikeyboard op mijn jp aangesloten maar als ik daar op speel dan doet de appegiator het niet en wat ik ook geprobeerd heb ik krijg het niet voorelkaar dat ik in cubase of op mijn midikeyboard met die appegiator kan spelen. Please Help. Wat doe ik verkeerd.

Origineel geplaatst door Catalunya

Een kortere midikabel wil ook nogal eens helpen.
Erik

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen "Wanneer je al je hardware via midi thru hebt doorgelust en de Virus komt als laatste aan de beurt", dan kan het zijn dat de weg die de data moet afleggen te lang is, waardoor er dus vertraging kan onstaan.
Wat ik in zo'n geval (bij doorlussen dus) is de Virus als 1 van de eerste apparaten in de keten houden en desnoods andere apparaten ontkoppelen om te proberen.

Van de JP 8080 weet ik niets

Zal het eens proberen tnx voor je advies.

Wat de JP 8080 betreft.
Ik heb daar een tijdje geleden ook naar lopen zoeken.

Waarschijnlijk heb je midi gewoon op de 'in' poort van de JP aangesloten;
wel dan doet hij het inderdaad niet.
Sluit je de midi 'in' op de 'remote keyboard in', dan doetie het wel vanaf je toetsenbord.
Waar om dan wel? Geen idee...:confused:

gr. Tom

LACHEN:)

LACHEN:)

Heb hetzelfde, de ene keer loopt ie lekker de andere keer nie...

Strak quantizen en legato erover heen knallen...
Midi clock aanzetten (duhhh).

Met de Supernova had ik hetzelfde probleem... heb geen oplossing!

ik zat te denken aan: een foutief arpegiator patroon

ofwel dat je master-keyboard een andere BPM instelling heeft als je virus/jp8080 ,maw kijk eens of je de BPM kan instellen op je masterkeyboard, dan moet je dat gelijk zetten met de BPM van cubase

ipv auto aan te zetten kun je op de virus toch ook gewoon proberen handmatig het tempo in te stellen?

ligt trouwens misschien wel aan mij, maar ik vind arpeggiators echt waardeloos om mee te werken (heb alleen ervaring met die op de virus tenminste)

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Wat de JP 8080 betreft.
Ik heb daar een tijdje geleden ook naar lopen zoeken.

Waarschijnlijk heb je midi gewoon op de 'in' poort van de JP aangesloten;
wel dan doet hij het inderdaad niet.
Sluit je de midi 'in' op de 'remote keyboard in', dan doetie het wel vanaf je toetsenbord.
Waar om dan wel? Geen idee...:confused:

gr. Tom

Dat is een goeie die had ik nog niet geprobeerd. Waarschijnlijk zal het daar wel aan liggen. In iedergeval bedankt allemaal voor de tips. Zal ze allemaal even uit proberen.

Back