Probleem mag misschien voor de arpeggiator al opgelost zijn, toevallig kreeg ik van de week ook te maken met dit probleem. En het is echt irri, je bent soms echt verschrikkelijk lang bezig om de juiste instellingen te vinden. Ik heb voor mezelf een soort van handleiding gemaakt, waarin ik de aansluiting helemaal heb omschreven. Want ik zie het al voor me, over een poosje ben ik het weer vergeten, en aangezien ik nu een opstelling heb die over een poosje weer gaat veranderen, leek me het wel makkelijk.
Ook heb ik een stroomschema gemaakt. Misschien voor anderen die (net) een JP8080 hebben, en er ook vaak mee in de knoei zijn.
In dit schema wordt er gebruik gemaakt van een externe synthesizer. En wordt er gebruik gemaakt van een sequence programma, bijvoorbeeld Cubase.
Een probleem waar ik vaak mee te maken heb gehad:
Je hebt een track ingespeeld, en je wilt over je Roland JP8080 afspelen en je hoort geen geluid, wat nu?
In je sequence programma heb je te maken met diverse sporen, bijv 1 tm 16. De JP8080 maakt hier (intern) ook gebruik van. De JP8080 heeft intern al aangewezen naar welk spoor deze ze uitstuurt. Bijvoorbeeld spoor 2. Nu moet je in je sequence programma ook spoor 2 aanwijzen waarin je gespeelde track staat. In de JP8080 varieërt het nogal, je kunt dit handmatig instellen bij "Remote KBD CH". (Edit, en dan onder knop 5/midi) De upper en lower worden ook allebei appart verzonden, dit kun je ook wijzigen, bij "Part MIDI CH" (Edit, en dan onder knop 3/part).