Amsterdam Boppe - een veel te blije 8-bit style chiptune!

Deze wil als wekkersound op mn tablet!

:okdan: tnx :) Hij staat ook op soundcloud, en al mijn werk is CC BY-NC-SA, dus download ze :)

Ik heb zelf overigens als ringtone EN als wekker (dat helpt bij het wakker worden!) deze:

... en dan tien minuten later deze (virtuoze instrumentale pedal steel en guitar shizzle, kippenvel elke ochtend :halleluja ):

De maker van Klystrack (Tero Lindeman) wilde mijn trackje packen met de voorbeeldtracks in de Klystrack installatie! Leuk compliment :) (Al is de Klystrack community nou bepaald niet zo groot... Toch leuk.)

Ik wordt hier helemaal gek en verslaaft van als ik dit zie die mooie verticale tracker loops
die op de amiga en msx en DOS lijkt krijg hier echt een tunnel effect gevoel van haha

Ik heb nu een vst plugin gevonden die ik met fruity loops samen kan draaien
Dus een tracker als VST en dan ook nog fruity loops als DAW
dus 2 in 1
Ik laat het nog wel zien echt leuk speelgoed

Attachments

• Daw 2 Combos.jpg
    Daw 2 Combos.jpg
    25,5 KB · Bekeken: 77
Ik wordt hier helemaal gek en verslaaft van als ik dit zie die mooie verticale tracker loops
die op de amiga en msx en DOS lijkt krijg hier echt een tunnel effect gevoel van haha

Ik heb nu een vst plugin gevonden die ik met fruity loops samen kan draaien
Dus een tracker als VST en dan ook nog fruity loops als DAW
dus 2 in 1
Ik laat het nog wel zien echt leuk speelgoed

Maar welke is dat dan?

Heb net een probeersel gemaakt meer deze nieuwe TOY

Er komt soms een ruis (wind bries geluid )door omdat het een demo is maar ik heb hem als fx gebruikt hahaha
https://youtu.be/yLCFynC_fjc

Da's best geinig ouwe! :D ook maar eens kijken.

Bij het zoeken naar chiptunes in die tool kwam ik ook dit prachtige stuk tegen, in Easy Adlib 1.0:

Oldschool :)

Da's best geinig ouwe! :D ook maar eens kijken.

Bij het zoeken naar chiptunes in die tool kwam ik ook dit prachtige stuk tegen, in Easy Adlib 1.0:

90's Intro in Renoise - YouTube

Oldschool :)

Echt mooi hoor die mooie DOS beeld van vroeger :halleluja

Met 8 bit kan je trouwens nog mooie geluiden maken hoor?
zo mooi dat je het verschil van een 8bit tracker of dure synthesizer niet eens hoort

En ook respect dat je dit gewoon als RETRO hobby maakt en nog de moeite neemt om dit te laten zien en horen zonder enige doel

Heb nog ergens een ouwe CD liggen waar ik alle MOD files en FS2 files op staan heb
maar die zoek ik beter morgen maar op hahaha alles van vroeger komt naar boven door jou haha dankje :okdan:

Als je nog een paar wilt... Deze zijn bijvoorbeeld ook wel geinig denk ik:

Deze kersthit heeft wel wat weg van Amsterdam Boppe (dus de track in de O Pvan deze thread), alleen dan met gewoon kerstthemaatjes:

Soort van cover van Herman van Veen:

Voor het eerst spelen met Klystrack:

Hahaha precies het is soms net een gokkast
Je begint met iets en eindigt vaak op niets hooguit een schouderklopje en wadering

Tegenwoordig moet je geluk hebben in het leven
Hard er voor werken voor een doel in het leven help niet heel veel meer

Ook al heb je alle ervaring en alle (onzin diploma papieren) dan moet je vaak nog geluk hebben

JA NEE en amen is nu afgelopen dan zeg ik ik ga lekker slapen tot morgen haha
Bel maar een slimme POOL uit het oosten

Mooie muziek maken met een uitkering en dan DEOMS sturen waar je een dag mee bezig was als hobby en (WERK ?)
word niet als werkzoekende of sollicitatie gezien en NEDERLAND
en word je als straf gelijk gekort

Dus ik neem een advo op de kosten van de gemeente en ik ga lekker met me hobby bezig en lekker verder slapen haha

Hahaha precies het is soms net een gokkast
Je begint met iets en eindigt vaak op niets hooguit een schouderklopje en wadering

Is voor mij ruim genoeg, ik sta met alles dat ik aan kunst doe echt op het standpunt van "I hope you had as much fun listening as I had creating". maar ik heb dan ook de mazzel dat ik meerdere dingen kan en mijn geld met iets anders kan verdienen wat ik nog leuker vind en ook veel beter kan dan muziek maken, zodat ik mijn minimale muziekuitrusting kan betalen en lekker af en toe tussendoor kan musiceren, no strings attached :)

En anders kenne we altijd nog naar dit juweeltje luisteren... Ik krijg hier enorm veel zin van om zo'n Roli Seaboard Rise geval te kopen :) Misschien over een paar maanden, als ik het dan nog steeds wil...

Is voor mij ruim genoeg, ik sta met alles dat ik aan kunst doe echt op het standpunt van "I hope you had as much fun listening as I had creating". maar ik heb dan ook de mazzel dat ik meerdere dingen kan en mijn geld met iets anders kan verdienen wat ik nog leuker vind en ook veel beter kan dan muziek maken, zodat ik mijn minimale muziekuitrusting kan betalen en lekker af en toe tussendoor kan musiceren, no strings attached :)

En anders kenne we altijd nog naar dit juweeltje luisteren... Ik krijg hier enorm veel zin van om zo'n Roli Seaboard Rise geval te kopen :) Misschien over een paar maanden, als ik het dan nog steeds wil...

Marco Parisi shows a ROLI Seaboard Grand can almost perfectly mimic a guitar! - YouTube

HUH???

Hoe maken ze dat wel niet zo keyboard echt mooi!!!
Echt gruwelijk dit!!!
Die arme man met zijn gitaar heeft daar jaren voor moeten leren
Beide is hardware maar ik hoor geen verschil hoor !!!!!!

Laatst gewijzigd:
Vind dit gewoon niks en super onnozel. Maar ik veronderstel dat deze onzin de bedoeling is.

Vind dit gewoon niks en super onnozel. Maar ik veronderstel dat deze onzin de bedoeling is.

Gelet op de diepzinnigheid die uit je opmerking straalt kan ik me inderdaad indenken dat mijn muziek je te onnozel en niksig is. De volgende keer zal ik een voorbeeld nemen aan jouw thread EN track genaamd "01", teneinde niet langer onnozel te zijn.

Daarom ook bij dezen mijn oprechte verontschuldigingen dat ik je tegen je wil op de inderdaad wel heel onduidelijke en misleidende threadtitel "Amsterdam Boppe - een veel te blije 8-bit style chiptune!" heb laten klikken, en daarna gedwongen heb de track te luisteren, en je uiteindelijk nog je eigen onderschrift moest breken en een woordelijke recentie achter moest laten!

Maar toch bedankt... Ik was al bang dat deze thread verstoken zou blijven van bruikbare informatie.

actie is reactie !!!
het heeft ook geen doel ik vind het al goed dat iemand de energie er in steekt met 8 BIT

En trouwens @ nick heb je wel eens stiekem een spelletje gehacked ?

stttt dan hoor je deze muziek ook he?

Je had zelfs vette dos filmpjes met muziek er door met grafische beelden die ver in tijd waren

dit is de muziek die ontstaan is op de pc

Back