korgkonijn
stoffige zomp
steeds blijer verrast dat er toch nog zoveel mensen nar dub luisteren. zijn er dan ook wel eens mensen die zelfgemaakte dub nummers posten hier?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door korgkonijn
steeds blijer verrast dat er toch nog zoveel mensen nar dub luisteren. zijn er dan ook wel eens mensen die zelfgemaakte dub nummers posten hier?
Origineel geplaatst door Arv
Tja. maar toch.. Het geluid van de tape echo is zo fout vaag mooi dat ik gewoon niet anders wil..
Ook het wegsterven van de echo met tape is niet te evenaren met andere digitaal spul.. Dat is juist het mooie: die echo's waar je op een gegeven ogenblik een brij van frequenties overhoud waarin je het oude signaal niet meer herkend. En die moderne echo's gaan tot in het oneindige door met precies dezelfde echo: er veranderd nix
Origineel geplaatst door lo-fi
Dat zeg ik. Een echte dub-freak zal waarschijnlijk alleen tevreden zijn met the real thing. Maar voor ieder ander is de Line 6 een mooi compromis.
Die 'moderne echo's' gaan zeker niet door met precies dezelfde echo; ze emuleren wat een tape doet, en je kan je geluid ook gemakkelijk laten veranderen in een dikke, onherkenbare brij. Dat geldt zelfs voor de Tape Echo in Logic 6, of Karlette in Cubase. Maar inderdaad, het klinkt niet exact hetzelfde als tape.
Mocht ik me vervelen vanmiddag dan kan ik misschien wel wat voorbeeldjes maken van die Line 6.

Origineel geplaatst door olafmol
verder: mad professor heeft voor de propellerheads een mooie track gemaakt in alleen reason.....en dat klinkt helegaar niet slecht hoor!
http://www.propellerheads.se/replacehardware/viking.htm
)
Tja er is Dub en er is Dub.. Zo is er oude Dub en nieuwe Dub. Klaar
De oude Dub (Jamaica) is in elkaar gezet met oude troep en in elkaar gesoldeerde mengpaneeltjes.. Echt geen nieuwe gear, no way!

Origineel geplaatst door olafmol
ahum..volgens mij was het TOEN behoorlijk vooruitstrevend hoor, ook al zaten veel van die studios in kippenschuurtjes![]()
Origineel geplaatst door bob303vs909
...of je kan de spirit van dub nemen, en die een eigen draai geven...

Tja. maar toch.. Het geluid van de tape echo is zo fout vaag mooi dat ik gewoon niet anders wil.. Ook het wegsterven van de echo met tape is niet te evenaren met andere digitaal spul.. Dat is juist het mooie: die echo's waar je op een gegeven ogenblik een brij van frequenties overhoud waarin je het oude signaal niet meer herkend. En die moderne echo's gaan tot in het oneindige door met precies dezelfde echo: er veranderd nix