[Track]Vocoder Fun :o)

Nederlandstalige IDM, wie had dit ooit gedacht? Het schopt kont, en ik heb er met een grijns naar zitten luisteren.... drums zijn misschien nog net wat te standaard (maar ze vallen wel lekker in de mix) en de overduidelijke verwijzingen met de 707 toms (Aphex Twin - Taking Control) en de 808 (ook Aphex, maar ben de naam van het nummer even kwijt) zijn gewoon spot-on.

Welke vocoder, als ik vragen mag? In sommige plaatsen lijkt 't alsof je gewoon een formant hebt gepakt en 'm hebt zitten stretchen.

Origineel geplaatst door Yoozer
Nederlandstalige IDM, wie had dit ooit gedacht? Het schopt kont, en ik heb er met een grijns naar zitten luisteren.... drums zijn misschien nog net wat te standaard (maar ze vallen wel lekker in de mix) en de overduidelijke verwijzingen met de 707 toms (Aphex Twin - Taking Control) en de 808 (ook Aphex, maar ben de naam van het nummer even kwijt) zijn gewoon spot-on.

Welke vocoder, als ik vragen mag? In sommige plaatsen lijkt 't alsof je gewoon een formant hebt gepakt en 'm hebt zitten stretchen.

Ja, heb ik geen prachtig heldere stem?*D

Wilde al poos een nummer maken met de "classic sounds" dat toch een eigen jasje zou hebben.

Vocoder is een Warpfactory, en inderdaad er zit een hele gave formant freeze button op ;)

Bedankt voor je comments!

Laatst gewijzigd:
Wow man, hoewel de link naar Aphex Twin wel heel duidelijk is vind ik de ritmes+effecten super goed. Spijtig dat het nummer door de vocoder etc. tot een soort van parodie wordt herleid. Heb jij ook serieuze nummers ;)

Met wat heb je al die effecten gecrëerd?

Origineel geplaatst door Toon
Wow man, hoewel de link naar Aphex Twin wel heel duidelijk is vind ik de ritmes+effecten super goed. Spijtig dat het nummer door de vocoder etc. tot een soort van parodie wordt herleid. Heb jij ook serieuze nummers ;)

Met wat heb je al die effecten gecrëerd?

Dit IS serieus, hehe. Ik kan het niet helpen maar als ik aan een serieus nummer begin wordt het vaak op een één of andere manier toch té lijp of té vrolijk, misschien moet ik maar eens depressief ;{ worden, dan maak ik wel wat serieus. Al is dit nummer wel een extreem voorbeeld idd ;)

Aphex is wel één van mijn invloeden ja, net als een berg heel wat minder bekende artiesten...(aphex twin is niet de enige die experimenteert met ritmes)

Maarreh, die stem effecten zijn met die vocoder en de drum fx met de s2000 gemaakt, verder niks eigenlijk.

Bedankt voor de responz!:doei:

haha, vinnem wel cool.alleen is het jammer van die stem want
de track zit wel goed in mekaar en de melodietjes zijn lekker dus
wat mij betreft mag je die stem er gewoon uit laten, het doet de
track geen recht aan vind ik. maareh is wel lekker :dj:

gewoon goed!
Doet mij ook wel een beetje aan spinvis denken (check "Astronaut") Maar eigenlijk is dat nergens op gebaseerd (de enige overeenkomst is nederlandstalie-onzin-muziek met een serieuze knipoog)

Qua arrangement en originaliteit vind ik dit nummer knap in elkaargezet> Veel afwisseling en aparte effecten/fillins.

Leuk om naar te luisteren bovendien!

Laatst gewijzigd:
Humor ! Gaat Harrie hierna voor het presidentschap?

To be continued, zou ik zeggen.

Origineel geplaatst door DeLoN
Hey ik wil de songtxt!:kimono:

Hehe, mee zingen maar! :)

(intro)

Deeejeee Harryyyyyyyyy
(4x)

DJ Harry is de DJ, Harry is zijn naam. Sommige mensen dansen, andere blijven staan.
Harry die gaat knallen, vanavond is het raak. Want harry draait zijn platen, voor de goede zaak.

Harryyyyyy, Harryyyyyy, Harryyyyyy, DJ Haaarryyyyyy!
(4x)

DJ Harry is de DJ, hij maakt je helemaal gek. Hou je van zijn herrie dan ben jij op je plek
Sommige mensen zeggen, DJHarry is de man, want harry mixt z'n platen, zoals alleen hij dat kaaaaaaan.

(4x)

DJ Harry is de DJ, zijn stijl is van de straat, Aphex tegen Madonna, je weet wel hoe dat gaat.
Hoor die beat eens pompen, wat gaat het toch tekeer. Nog even en dan gaan we, met de bassdrum nog een keeeeeeeeer.

(4x)

Back