Sold my synths, here's what I kept

Eens iets anders, een video over synths die werden verkocht in plaats van gekocht :)

Heb die gast verliefd zien worden op een wavestation en 'm weer weer verkopen ..
Niet mijn kopje thee

Het erge vindt ik dat hij z'n synths uit zicht moet opbergen omdat z'n vrouw anders boos wordt. C'mon zeg.. Het begint met aanpassen qua synth hobby, over een jaar koopt z'n vrouw kleding en onderbroeken bij de Wehkamp voor hem en moet hij mee naar de huishoudbeurs en Libelle zomerweek. Niet bepaald een alpha male die kerel.... :D

Beetje triest figuur. Wie kan het schelen dat deze amateur, die totaal geen verstand heeft van synths, zijn synth collectie wegdoet? Alleen maar om de youtube hits die hij er nu mee krijgt.

Veel mensen werken met synths....het is dus gereedschap. Je ziet een timmerman toch ook niet zijn gereedschap verkopen? Ook al gebruikt ie een bepaalde tang 1x in het jaar....je zult hem maar net nodig hebben...en dan heb je hem verkocht.

Zolang je de ruimte hebt.. gewoon alles laten staan idd. (slightly off-topic..) Ik zou trouwens nooit mijn snor laten staan voor vrouwen :D

Die PSR dingen klinken best wel ok trouwens... vooral die megavoices, (cool en sweet voices). Heb jaren terug best wel met verwondering naar de sax in een PSR zitten luisteren.. was n S900.
Ook andere toeters erin.. vond sommigen toen beter klinken dan bv de Session Horns die in Komplete zitten.. maar het is net wat je nodig hebt.. heeft verder ook weinig met synthese te maken.
Denk ook dat een gemiddeld SF-lid daar liever niet dood mee gevonden wil worden.. of zit dat nu voornamelijk in mijn hoofd? :)

Zelf heb ik n PSR9000 pro. Vooral een goed klavier (oude Yamaha kwalitiet als in de EX5) en de programmeerbare begeleiding vond ik leuk maar haalt het uiteindelijk niet bij de mogelijkheden van mijn QY700.

Triest hoe het hem vergaan is, laten we er even bij stil staan .... zo.

Zolang je de ruimte hebt.. gewoon alles laten staan idd.

Nou, dat heb ik niet zo ... Dingen die ik niet of weinig gebruik of waar ik op uitgekeken ben gaan er bij mij uit en dan komt er wat nieuws voor terug. Ik heb mijn setup inmiddels al talloze keren omgegooid en eigenlijk nooit spijt gehad van verkochte artikelen (of dan alsnog weer teruggekocht als het echt begon te kriebelen maar dat is ook op de vingers van 1 hand te tellen). Ik hou van focus, een hok vol speelgoed is op zich leuk maar leidt voor mij gewoonweg teveel af.

Iedere man zonder is er toe aan.
Bron: ikzelf.. :D

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat mijn mancave voor een groot deel heeft bijgedragen aan het feit dat mijn vrouw en ik na meer dan 17 jaar nog steeds bij elkaar zijn :D

1. Iemand die zijn Moog verkoopt moet zich schamen.
  2. Ik ben geen fan van FM, maar zelfde geldt voor zijn DX7. Als er 2 synths zijn die moet houden zijn het de DX7 en een Moog.
  3. Die knakker had zoveel gear, da's meer iets voor een professionele studio: niet voor thuis. Zeker sommige v/d reusachtige synths.
  4. Er is een topic hier getiteld "Welke synth(s) heb jij helemaal niks mee..", misschien dat de man uit de video daar kan uitleggen waarom 'ie sommige synths weg doet...
  5. En hij behoudt een synth met ... minikeys. Dit is geen synth liefhebber, mensen. Ik zie in de "mancave", die hij nog mag behouden van zijn vrouw, ook geen studiootje opgesteld, er staat niks aangesloten, er lopen geen snoeren etc.

Vind je? Ik heb mijn Moog Voyager verkocht en geen moment spijt van gehad en nee ook niet voor geschaamd. Iets vasthouden vanwege status/reputatie vind ik zo zinloos. Dan pak ik liever die €2000+ om iets te kopen waar ik meer plezier aan beleef.

Ik zou niet weten waarom. Ik heb eenMicromoog gehad sinds halverwege jaren 80 en heeft de laatste =/- 20 jaar stof staan te verzamelen. Uiteindelijk na het weer beginnen met oppakken van de hobby, begin dit jaar weggedaan om een Roland SH-5 te kunnen kopen en Ik heb er nog steeds geen spijt van.

Misschien dat er wel ooit weer een Moog bij komt, maar op dit moment ga ik m'n geld steken in het langzaamaan opbouwen van m'n thuis-studio...

JurgeN

Minder zeiken mensen.
Minder zeiken...

Volgens mij heeft de beste man plezier in zijn youtube channel.
En hij maakt in andere filmpjes (demo's) de boel nog informatief ook.

Back