Waar halen julie je inspiratie vandaan????

Re: Piano

Re: Piano

Origineel geplaatst door CraZ
daarin tegen kunnen voor de mensen die goed piano kunnen spelen spierverslapers helpen voor een hele mooie aanslag..

Hmm.. zoiets mafs heb ik nog nooit gehoord. Ik speel zelf al meer dan 20 jaar piano.. en zeker niet onverdienstelijk. Maar de enige manier om 'in vorm' te blijven is veel spelen. En daarbij de discipline hebben om 2 tot 3 uur per week Berens (Pflege der linken Hand) en Czerny (Schule der Geläufigkeit) er tussendoor te kletsen.

Nu speel ik jammer genoeg niet zoveel meer als een paar jaar geleden.. maar ik herinner me de dagen nog wel dat ik van de pijn geen pen meer kon vasthouden op school :)

Een goede aanslag heeft overigens veel met je houding te maken. Veel mensen 'leunen' op de piano.. terwijl je juist 'los' boven de toetsen moet zweven met je handen.

je begrijpt het niet helemaal volgens mij:confused:

als ik piano speel moet ik inderdaad een goede houding aannemen (rechtop zitten,rug recht) en je goed concentreren.
toen ik die spierverslapers moest slikken(met nog een aantal andere slechte pillen) heb ik vier weken geen toets aangeraakt.

toen ik iets aan de betere hand was ben ik toch achter mijn piano gekropen, en kwam tot de conclusie dat ik best goed speelde ondanks mijn houding(onderuitgezakt) en van concentreren kwam al helemaal niets.

even ter verduidelijking ik speelde toen iets van Satie en dat moet je heel zacht spelen.

ik bedoelde niet dat het een soort doping is of zo ..
ik en mijn muziek leraar delen trouwens dezelfde ervaring
dus ik ben niet de enigste :) ]

Ik werd vanmorgen overigens wakker met Jeff Buckley, Tom Waits en Galexico..
<blockquote><font size=-2><betweter mode></font><font size=2><B>C</B></font>alexico noemt dat<font size=-2></betweter mode></font></blockquote><BR><BR>Ik zit aan presets te prutsen tot er wat aardigs uit komt.<BR>Meestal zoek ik een beetje rond naar een leuk geluid, bouw daar ongeveer een structruurtje omheen, besluit vervolgens dat het eerste geluidje niet meer in het geheel past en eindig ik met iets wat ik in eerste instantie totaal niet in gedachten had.<BR>De meeste geniale invallen krijg ik vrijwel altijd als ik me aant vervelen ben op een plek waar ik er nix mee kan doen (in de trein ofzo) zodat ik het een kwartiertje later vergeten ben }-(<BR><BR>Kwa muziek-die-ik-leuk-vind zijn m'n inspirasiebronnen dingen als Black Dog/Plaid, Underworld, SpeedyJ, Autechre en meer vage dingen<BR><font size=-2><offtopic>(en voor de meer "klassieke" muziek NoMeansNo/Shellac/Smashing Pumpkins/Tool en vooral Sonic Youth (omdat je voor ontstemde bijna-akkoorden tenminste niet <I>echt</I> gitaar hoeft te kunnen spelen))</offtopic></font>

Re: Inspirerend..

Re: Inspirerend..

Ik werd vanmorgen overigens wakker met Jeff Buckley, Tom Waits en Galexico..

Da's ook inspirerend.. *D

Oh damn: Jeff Buckley!!!!

Over lekkere muziek gesproken. God wat een doodzonde dat die jongen zo vroeg van ons is heengegaan!

Ik ga meteen weer eens effe naar zijn muziek luisteren!

Bedankt CRAZ!

Eric

waar ik mijn inspiratie vandaan haal?

invloeden van verschillende muzieksoorten met name Jazz, NewAge, Progressieve rock, klassieke piano, funk en latin.
inspiraties zijn artiesten als de Dixie Dregs, Jordan Rudess, Chopin, Emerson Lake & Palmer en Marillion.e

Ik zit 7 nu remixen van Rolando's Jaguar te beluisteren en daar krijg ik behoorlijk wat inspiratie van.
Heerlijk, vriendinnetje is bij haar ouders om pasen te vieren, vanavond naar Awakenings : Wat wil een mens nog meer ! :)

groeten

Basicsys

Origineel geplaatst door farlukar
Ben voor de meer "klassieke" muziek NoMeansNo/Shellac/Smashing Pumpkins/Tool en vooral Sonic Youth (omdat je voor ontstemde bijna-akkoorden tenminste niet <I>echt</I> gitaar hoeft te kunnen spelen))
Iemand die Shellac kent! hmmmm! Beter!
Een aanrader trouwens voor de toekomst: The Miljonaire uit Belgie. De nieuwe Soulwax / dUES sensatie. Speelden als afsluiter een cover van Sonic Youth. Normaal ben ik super tegen covers, maar deze freaks werden helemaal gek. (Gebruikten ook een Nord Lead en een Nord Micro Modular.)
Daar krijg ik inspiratie van!

Laatst gewijzigd:
Ik heb nu zo'm 40 gig aan livesets in mp3.. krijg je ook aardig wat inspiratie van. :)

FF op audiogalaxy zoeken naar Global underground kan ook heel erg helpen...

Hmmmm John Digweed, Dave Seaman, Danny Tenaglia ...

Rotterdamse metro

Rotterdamse metro

Ik krijg ook altijd veel inspiratie als ik in de Rotterdamse metro zit. En dan vooral tegen de avond. Lekker veel junks, zwartrijders en andere gekken. Lege stations, lelijke graansilo's bij station Maashaven, de haven met al z'n lichtjes...Dat gepiep en geknars van de metro...de stank van ranzige vette patat/nootjes...etc.

Dat heb ik trouwens ook als ik door de Den Haag loop. Wat een k*tstad is dat zeg....

Inspiratie........?

Inspiratie........?

Ach wat is inspiratie, volgens mij moet je bij het schrijven van een goed nummer, in ieder geval helder (lees Nuchter) zijn, drugs en drank zijn okee, maar verwacht niet dat als je het zelfde nummer nog een keer live moet doen, dat het dan ook zo te gek klinkt. Maar waar haal je dan inspiratie vandaan, geen idee, ga er gewoon voorzitten en zie wel. Uurtje stravinsky wil nog wel eens werken en natuurlijk FRANK ZAPPA.

Weet ik niet. Van alles een beetje denk ik... Van de disco ofzo.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Iemand die Shellac kent! hmmmm! Beter!
Vooral hun bas- en gitaarversterker zijn erg kicken!
Gewoon twee simpele aluminium kasten met een VU-meter en één grote dial erop.
Zie de foto voor de gitaarversterker.
De basversterker is het spiegelbeeld hiervan ;)

shellacSteve1.jpg

Zo, genoeg off-topic voor vandaag :)

Ik haal mijn inspiratie uit ervaring. Voor teksten bijv. Toen ik het uitmaakte had ik hele leuke teksten. Ook Genesis heft veel invloed. Ik gebruik vaak een akkoorden schema van een oud nummer. Niemand die het merkt. Ik zit er zelfs over na te denken om the colony of slipperman (Raven) In trance versie te maken. UItstekend nummer.
Ik heb ook wat demo's en zelfs een work in progress tape van Mama. Hier zitten hele mooie stukken in en ik ga er ook veel ingebruiken.

Ik heb veel geschreven maar nog niks opgenomen. Doe ik nog wel in de zomer vakantie.

Re: Rotterdamse metro

Re: Rotterdamse metro

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik krijg ook altijd veel inspiratie als ik in de Rotterdamse metro zit. En dan vooral tegen de avond. Lekker veel junks, zwartrijders en andere gekken. Lege stations, lelijke graansilo's bij station Maashaven, de haven met al z'n lichtjes...Dat gepiep en geknars van de metro...de stank van ranzige vette patat/nootjes...etc.

Dat heb ik trouwens ook als ik door de Den Haag loop. Wat een k*tstad is dat zeg....

ohja opzekers wel en dan die gefreakte lichtjes die op en neer schieten het vage kaboem kaboem kaboem op de achter grond het knarsen van de tram op de rails.
heerlijk.....

maar ook een pret sigaret en een :biertje: in het begijntje wil ook nog wel eens werken. :D

Ik haal mijn inspiratie uit emoties... 't is ook zo dat als je vrijwel geen emoties heb, je ook geen inspiratie heb....
Verder haal ik ook veel inspiratie uit alle verschillende muziekstijlen. hoe meer hoe beter!

de inspiratie komt eigenlijk wel overal vandaan, een avondje stappen is wel de main inspiratie bron.

Maar na een avondje stappen heb ik last van een overload aan ideeen dat er 50% kans is dat er wat goeds uit voort vloeit. Maar het is van belang goed te luistern naar platen als je inspiratie hebt en niet inspiratie opdoen door een plaat, gaat te veel op die plaat lijken althans dat probleem heb ik.

Dit is naar mijn id nu teveel aan de gang in de hardhouse, t lijkt te veel op elkaar dezelfde sounds, kick, offbeat bass, scratches etc. maar dat zie ik op dit moment als uitdaging om met iets nieuws te komen.

maar je gemoedstoestand kan soms ook inspiratie tot gevolg hebben met de meest vreemde dingen in 1. Dat wanneer je het een week later luisterd je van je stoel flikkert!!!

Inspiratie.....mmm
Ik eigenlijk tijdens het creeren van sounds.....
Ik kut maar wat aan:) lekker freaken en als ik er een bepaalt gevoel bij krijg dan ga ik dat gevoel uit werken.....

Je bent natuurlijk ook beinvloed door alles om je heen......zoals prive leven en platen collectie...enz...en dat bepaalt natuurlijk hoe je met je gevoel/inpiratie omgaat....

Back