Re: Piano
je begrijpt het niet helemaal volgens mij:confused:
als ik piano speel moet ik inderdaad een goede houding aannemen (rechtop zitten,rug recht) en je goed concentreren.
toen ik die spierverslapers moest slikken(met nog een aantal andere slechte pillen) heb ik vier weken geen toets aangeraakt.
toen ik iets aan de betere hand was ben ik toch achter mijn piano gekropen, en kwam tot de conclusie dat ik best goed speelde ondanks mijn houding(onderuitgezakt) en van concentreren kwam al helemaal niets.
even ter verduidelijking ik speelde toen iets van Satie en dat moet je heel zacht spelen.
ik bedoelde niet dat het een soort doping is of zo ..
ik en mijn muziek leraar delen trouwens dezelfde ervaring
dus ik ben niet de enigste
]
Origineel geplaatst door CraZ
daarin tegen kunnen voor de mensen die goed piano kunnen spelen spierverslapers helpen voor een hele mooie aanslag..
Hmm.. zoiets mafs heb ik nog nooit gehoord. Ik speel zelf al meer dan 20 jaar piano.. en zeker niet onverdienstelijk. Maar de enige manier om 'in vorm' te blijven is veel spelen. En daarbij de discipline hebben om 2 tot 3 uur per week Berens (Pflege der linken Hand) en Czerny (Schule der Geläufigkeit) er tussendoor te kletsen.
Nu speel ik jammer genoeg niet zoveel meer als een paar jaar geleden.. maar ik herinner me de dagen nog wel dat ik van de pijn geen pen meer kon vasthouden op school![]()
Een goede aanslag heeft overigens veel met je houding te maken. Veel mensen 'leunen' op de piano.. terwijl je juist 'los' boven de toetsen moet zweven met je handen.
je begrijpt het niet helemaal volgens mij:confused:
als ik piano speel moet ik inderdaad een goede houding aannemen (rechtop zitten,rug recht) en je goed concentreren.
toen ik die spierverslapers moest slikken(met nog een aantal andere slechte pillen) heb ik vier weken geen toets aangeraakt.
toen ik iets aan de betere hand was ben ik toch achter mijn piano gekropen, en kwam tot de conclusie dat ik best goed speelde ondanks mijn houding(onderuitgezakt) en van concentreren kwam al helemaal niets.
even ter verduidelijking ik speelde toen iets van Satie en dat moet je heel zacht spelen.
ik bedoelde niet dat het een soort doping is of zo ..
ik en mijn muziek leraar delen trouwens dezelfde ervaring
dus ik ben niet de enigste
]

in het begijntje wil ook nog wel eens werken.