Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik durf wel te beweren dat de meesten van 'ons' hier, inspiratie verwarren met "hey, wat hij hier doet klinkt goed, dat ga ik zelf ook eens proberen". Dat laatste neigt meer naar kopieren.
Inspiratie is het verwezelijken van een idee, een concept, een gedachte. Dat is niet hetzelfde als een baslijntje verzinnen of een solo IMO.
inspiratie is het idee, het concept, de gedachte.. het verwezenlijken is gewoon werk![]()
maar het is ook wel weer zo dat je toch ergens moet beginnen en dat elk levend wezen op deze aardkloot maar op een manier iets leert en dat is door kopiëren. het is geen schande...maar op ene gegeven moment is het wel de bedoeling je eigen dingen te verzinnen als je daar tenminste toe in staat bent.

inspiratie is het idee, het concept, de gedachte.. het verwezenlijken is gewoon werk![]()

Ik zal me wel drie keer bedenken voordat ik me zou wagen aan een definitie van meesterschap. Ik zou daar in deze discussie ook niet direct de zin van zien. Ik heb slechts een eigenschap van meesterschap genoemd - zo deze term al iets betekent.access1 #333:
@WaveGuide7, Ik ben het niet eens met jouw definitie van meesterschap. Het meester-zijn van een kunst of vak bestaat uit meer dan alleen de output. Inspiratie is ook onderdeel van het meesterschap. Een violist die zijn instrument meester is heeft ook inspiratie nodig om een muziekstuk op zijn of haar wijze ten uitvoer te brengen. Je kunt inspiratie niet loskoppelen van de persoon, dus niet van het meesterschap.
Dat is wat ik bedoelde in #326: Het begrip inspiratie krijgt pas zin en betekenis als het meer direct inhoudelijk over muziekstructuur gaat.) en in #331: inspiratie leidt vaak ook tot nieuwe, compositie-technische vaardigheden.fjoesz #350:
inspiratie is het idee, het concept, de gedachte.. het verwezenlijken is gewoon werk
van het synthforum
ik jat alles , ieder idee, ieder riedeltje wat hier gepost wordt !
( lange oortjes zogezegd )
Uit pijn !![]()
Uit pijn !![]()

je bedoelt dat je je eerst van 10 hoog van een flat laat vallen en dan naar je piano kruipt om een hit of symfonie te schrijven?