juno 106 arpegiator?

dannykorrson

gebruik standaard
ik heb sinds een paar maanden een juno 106 die mij erg bevalt, ik (en vele anderen) mis alleen de arpegiator :stupid

om die reden ging ik vandaag een juno 6 bekijken die iemand voor 1000.- verkoopt, wat op zich wel ok is kwa prijs maar ik dacht toen bij mezelf "is mij een arpegiator 1000.- waard?"
men kan over de verschillen van de 2 discussiëren - ikzelf hoorde praktisch geen verschil kwa geluid :beard:

kan ik niet gewoon via midi of met een step sequencer een arp voor de juno maken?

ik ben pas een half jaar bezig met mijn homestudio en synths, dus ben ik nog niet overal achter ;)

Als je het verschil niet hoort dan moet je de 106 natuurlijk houden. Ik denk altijd wel een verschil te horen met name in de envelopes en de iets dikkere oscillatoren. Met MIDI kun je alles doen op een 106 maar ik weet niet of je dan via het keyboard ook de arpeggiator aan kunt sturen. De 6 heeft ook geen patch geheugen maar dat is bij een bak als een Juno natuurlijk nergens voor nodig.

Joh je bent echt helemaal gek als je dat geld gaat betalen voor een oude budgetsynthesizer. 2000 euro? Voor 600 euro heb je een Juno 2 met programmer. Een Prophet 600 met upgrade is tig keer interessanter qua klank. Een SH-01a zou voor mij ook niet veel onder doen aangezien die polyfoon is.

Een SH-01a zou voor mij ook niet veel onder doen aangezien die polyfoon is.

die gast waar ik vandaag was voor de juno had de sh01 al staan en liet hem even horen, voor mij miste hij punch en dikte jammergenoeg..

misschien wil hij zijn juno6 wel ruilen tegen mijn 106 8~

https://kiwitechnics.com/kiwi-106.htm

Vrij prijzig wel maar ook wel heel vet.

Je krijgt nog wel meer dan alleen een arpeggiator erbij:
- extra geheugenplaatsen
- 2 LFO's met extra golfvormen
- eenvoudige sequencer
- een mooiere (naar mijn mening) unison (detune van oscilatoren)
- aanslag gevoelig en aftertouch (alleen via MIDI)

en nog een aantal extra's. Of het de prijs waard is moet je natuurlijk zelf beslissen. Ik heb bij de inbouw van deze uitbreiding ook gelijk alle voices laten vervangen door AR-clones. Met een goede calibratie (dank je MarcMarc) erbij kun je weer een tijdje vooruit...

JurgeN

die gast waar ik vandaag was voor de juno had de sh01 al staan en liet hem even horen, voor mij miste hij punch en dikte jammergenoeg..

Weet je zeker dat je dat zou doen? De 6 heeft geen patchgeheugen en geen MIDI. Met een 106 met MIDI heb je zoveel meer mogelijkheden, vooral als je het verschil in de sound niet direct opvalt.

Je kan met een computer, midi sequencer/arpeggiator veel meer doen dan met de arpeggiator uit de 6...

Ik zou het een stomme ruil vinden, maar het is uiteraard jouw keuze!

er zijn ook synths die arpeggios uitsturen, bijv een microkorg, kan je misschien nog beter die ernaast kopen. of iets soortgelijks

Dikte is ook niet direct iets wat ik met het origineel heb, maar qua punch is het wel een van de beste. Helder en punchy.

Die expansie voor de 106 is wel heel mooi maar je hebt dan eigenlijk wel meteen een overlay nodig omdat veel functies aardig verborgen zitten. Wat voor mij een reden zou zijn om hem te installeren is dat de envelopes sneller worden.

Weet je zeker dat je dat zou doen? De 6 heeft geen patchgeheugen en geen MIDI. Met een 106 met MIDI heb je zoveel meer mogelijkheden, vooral als je het verschil in de sound niet direct opvalt.

die juno 6 had een midi aansluiting erin, maar hij heeft hem in tussentijd verkocht

Die expansie voor de 106 is wel heel mooi maar je hebt dan eigenlijk wel meteen een overlay nodig omdat veel functies aardig verborgen zitten. Wat voor mij een reden zou zijn om hem te installeren is dat de envelopes sneller worden.

klopt, ik vind die overlay wel erg druk
maar je voert de 106 wel behoorlijk op met die kiwi upgrade :W

ik moet ff uitzoeken of ik hier in de buurt iemand heb die dat kan doen en hoeveel het zou kosten.. is zeker goedkoper als een juno voor 1000.- 8~

Waarom koop je er geen Bassstation 2 ofzo bij? Die stuurt gewoon zn arpeggiator en sequencer output over midi, heeft zelf al een keyboard en dan heb je er ook meteen een nieuwe geluidsbron bij die weer anders klinkt dan wat je al hebt.
Die dingen vliegen af en toe voor onder de 400 euro rond hier.

Waarom koop je er geen Bassstation 2 ofzo bij? Die stuurt gewoon zn arpeggiator en sequencer output over midi, heeft zelf al een keyboard en dan heb je er ook meteen een nieuwe geluidsbron bij die weer anders klinkt dan wat je al hebt.
Die dingen vliegen af en toe voor onder de 400 euro rond hier.

bedankt voor de tip!
meteen even naar kijken

EDIT: ziet er echt naar een goede oplossing uit, die KIWI boards voor de 106 kosten al 300$ en dan heb je nog geen inbouw..
die bassstation2 kost hier omgerekend nieuw 380€ plus dan krijg je gelijk nog een nieuwe synth erbij :okdan:

Laatst gewijzigd:
En de BS2 is als synth ook erg leuk! Ik ben benieuwd hoe hij bevalt.
Het is een alleskunner maar het voornaamste nadeel is dat de
filter-keytracking (bij lagere Cutoff waardes wordt het geluid
steeds meer helder richting de hogere noten) constant aanstaat:
Classic filter 100% vaste keytracking en het Acid filter staat vast op 50%.

Geen idee waarom ze die niet helemaal uit hebben gelaten. Als gebruiker
kun je totaal niets veranderen aan dat probleem. Ik heb Novation
meerdere keren een update voorgesteld waarmee je zelf de KeyTracking kunt uitzetten
maar . . . helaas. Als je daarmee kunt leven is het een heerlijke synth.

Of een d05. Die stuurt ook arpeggio uit.

ik heb net een d50 op de kop getikt, dus die moet nog ff wachten :P

de centjes voor een BS2 heb ik wel liggen, maaaar ik heb laatst de prophet 6 mogen bespelen en ga misschien meteen daarvoor doorsparen :W:W:W
die heeft ook een mooie arp erin die ik misschien kan gebruiken

Back