Clavia G2 in MusicHouse

Mag je ook erop spelen, beetje rare vraag misschien maar ik
was een tijdje geleden daar om de Moog Voyager te proberen maar
dat wat niet mogelijk :confused:

stel dat de Moog Voyager defect raakt bij het aanraken :r

:D iedereen mag 1/2 min :mega:

( Ik ben ook een keer bij MH utrecht geweest met m,n ma zij vond zelfs dat ze je raar aankijken.Zo van jij hebt geen geld en geen gear etc :doei: :dubbel: )

Origineel geplaatst door Digimod
Mag je ook erop spelen, beetje rare vraag misschien maar ik
was een tijdje geleden daar om de Moog Voyager te proberen maar
dat wat niet mogelijk :confused:

stel dat de Moog Voyager defect raakt bij het aanraken :r
Vreemd.. Ik mocht er wel aan zitten.

Niet aan allemaal. Alleen aan diegene waarvan de toekomstig eigenaar mee ingestemd hadden.

Nauw ik heb erook weleens uitgebreid gespeelt over de grote speakers. En soms sloten ze er gewoon eentje voor me aan. Maarja, je moet ook eerst effe een synt praatje maken.

Origineel geplaatst door sander
Nauw ik heb erook weleens uitgebreid gespeelt over de grote speakers. En soms sloten ze er gewoon eentje voor me aan. Maarja, je moet ook eerst effe een synt praatje maken.

Goede tip zal ik doen , eerste over synths praten ze vonden het al vreemd
toen ik vroeg of ik een proefritje over de gracht mocht maken met de Moog :D

Origineel geplaatst door marcuuu
m'n ma zij vond zelfs dat ze je raar aankijken

Tja, we zijn al weer blij dat Ben weer kan kijken...
En dat Martijn al zonder krukken kan lopen en weer samenhangend praat :)

Natuurlijk kijken ze eerst even de kat uit de boom.
Dat doe jij ook als er iemand in jouw studio komt.
En van die Voyagers, dat hing inderdaad van de kopers af: sommige wilden het echt niet en pakten zo snel mogelijk in, da's hun recht.

Als er de dertigste a.s. reden voor is, dan zullen Rob en Åke heus wel ingrijpen, want het blijft duur en teer spul.
En inderdaad de tip van even praten, dat heb ik in een vorige thread ook gemeld. Bereid wat vragen voor, want zo'n situatie is volledig wederzijds. Rob en Åke zijn geen verkopers, maar hebben met Clavia mede ontwikkeld. Trek hun aandacht, dan krijg je hun aandacht en kan er altijd wat meer. Zo zullen er mensen komen die geen kans hebben gehad ergens aan te zitten en anderen hebben alles kunnen doen. Het leven is niet eerlijk, oh, nee!

Wout

Wat is nou die release date van de G2? Clavia meldt dat hij in november uitkomt, maar ik krijg de indruk dat ze bij Music House op 30 november niet een produktie-exemplaar uit de doos toveren maar een testmodel.

Sorry maar heb wel eens een proefritje in een BNW gemaakt maar
het ging alleen maar over de vakantie.

Klant is koning en geen nar....

Als je wilt dat mensen er niet aankomen moet je het achter glas plaatsen
met 220 erop en bij de ingang intreegeld vragen... :gaap:

Origineel geplaatst door Saskija
Wat is nou die release date van de G2? Clavia meldt dat hij in november uitkomt, maar ik krijg de indruk dat ze bij Music House op 30 november niet een produktie-exemplaar uit de doos toveren maar een testmodel.

De testmodellen zijn zeker, want die zijn er al.
De vraag is waar de eerste productie run naar toegaat.
Nederland is favoriet, maar niet zaligmakend, dus...
Het kan zijn dat er productie exemplaren staan, maar die test modellen zijn er in ieder geval.

Release date: op dit moment nog steeds november, al zou ik niet de uitdrukking 'will hit the shops' willen gebruiken. Maar de kans is groot dat er ergens mensen zijn die dat weekend hun G2 staan uit te pakken.

Ga er wel vanuit dat de synth nog geen presets heeft, dus geen vette, lekkere geluidjes. Die komen zo spoedig mogelijk. Veel zal over het programmeren gaan en wat er zo bijzonder bij het bespelen veranderd is, want het is een echte performance synth. Zij die de Nord Modular of Micro Modular kennen, hebben een voordeel in het volgen van alles. Natuurlijk ook iedereen die iets van modulaire synthese afweet.

Wout

nou ik ben er in elk geval :) is het bekent hoeveel mensen ert heen gaan ? zelf heb ik geen harde stem en is de kast groot dat ik OVERstemd word door mensen die wat brutaler zijn . Mischien is het wel een idee om per persoon een vraag op papier te zetten dan kommen we allen aan bod..

en regel iets als een g2 sleutel hangertje :)

whahahaha

nou ik ga die zondag de aanbetaling doen :)

Haha, en dan als toegangsticket de Micromod meenemen. "Zie je? Jullie hebben m'n geld al eens gekregen!" :D.

de g2 is trouwens al leverbaar

de g2 is trouwens al leverbaar

kzou ff zien op http://www.musicstore.de jup juist daar staat ze gi, en is al leverbaar

G2Engines_small%5B1%5D.jpg

Re: de g2 is trouwens al leverbaar

Re: de g2 is trouwens al leverbaar

Origineel geplaatst door djkenny
kzou ff zien op http://www.musicstore.de jup juist daar staat ze gi, en is al leverbaar

G2Engines_small%5B1%5D.jpg
Je moet leren lezen..

Rob is adviseur van Clavia en er zijn slechts test-exemplaren.
online shops verkopen altijd synths voordat ze klaar (of gereleased) zijn.

Zoek anders eens op de Clavia homepage of ie al leverbaar is.

Is dit niet gewoon een Nord Modular in een ander kastje ??

Vertel me wat er nou zo bijzonder hieraan is ..... ik zie het niet ! :confused:

Origineel geplaatst door Bass
Is dit niet gewoon een Nord Modular in een ander kastje ??

Vertel me wat er nou zo bijzonder hieraan is ..... ik zie het niet ! :confused:
Is een indigo niet gewoon een virus access 1 in een ander kastje?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Is een indigo niet gewoon een virus access 1 in een ander kastje?

Zeg het mij, ik ben er al een tijdje uit wat betreft nieuwe gear kopen enzo...

Origineel geplaatst door Bass
Zeg het mij, ik ben er al een tijdje uit wat betreft nieuwe gear kopen enzo...

Je bedoelt dat je de draad van het verhaal kwijt bent?

Advies voor aanschaf G2: als je patchen leuk vindt; als je altijd al een grote modulaire synth had willen hebben; als het maken van geluiden je echt facineert EN je wilt met die geluiden op het podium staan, dan is de G2 een must.
Wil je alleen kunnen patchen, dan is een Engine leuk, maar een eerste generatie, Nord Modular of Micro Modular, is dan ook een optie.
Wil je alleen maar een knopje draaien, zo nu en dan, dan is alles goed wat je leuk vindt klinken, zelfs een Moog Voyager ;)

De G2 is beslist niet de synthesizer voor iedereen, sorry.
Over een jaar staan ze in de conservatoria, naast de Kyma's.
In januari komt het apparaat in bezit van de eerste gebruikers met 150 modules. In maart komen de eerste gebruikers patches op het net en tegen de zomer kan je er pas echt iets over zeggen. Maar vind je de Nord Modular al te moeilijk, dan is de G2 echt NIETS voor je! Presets spelen kan op iedere machine...

Wout

Dank...

Maar zijn het nou Hardware modules of software-modules met een toetsenbord erbij ???

Toch zou ik het mooi vinden als er 1 of 2 DC in- of uitgangen op zouden zitten.

Rob zegt het zelf ook.. Hij gebruikt ook hardware modulars in combinatie met clavia's. Clavia's voor de strakke (identieke) filters en bijvoorbeeld doepfer voor andere effecten. Het beste van beide zeg maar zo'n beetje.

Met cv-achtige in of uitgangen zou je echt DE eigenschap van modulars in een G2 proppen, namelijk dat het oneindig uit te breiden is... Maar goed.. Toch maar een midi2cv eraan hangen dan maar... :(

Plus het zou wel heel cool zijn om een synthesizers.com systeem direct IN een G2 te hangen op de NAMM..

Back