Clavia G2 in MusicHouse

Origineel geplaatst door Bass
Dank...

Maar zijn het nou Hardware modules of software-modules met een toetsenbord erbij ???
Bass? Ben jij het? Hou je ons voor de gek?

Dank...

Maar zijn het nou Hardware modules of software-modules met een toetsenbord erbij ???

Ah, dan ben je inderdaad een tijdje uit de running geweest, een jaartje of tien...
De G2 is een Virtual Analoge Synthesizer, dus een computer met een identiteits crisus... denkt dat'ie analoog is!
Maak je de G2 open, dan zie je beslist niet de componenten van een Oscillator en een VCA zitten. Alleen DSP's.
Maar ga eens naar http://www.clavia.se en download de Nord Modular Editor eens, dan krijg je een beetje een idee van het kleinere broertje.

Wout

Aha,

gewoon een mengsel van een Nordlead3 met Nord Modular...:erm:

Aha,

gewoon een mengsel van een Nordlead3 met Nord Modular...:erm:

Niet helemaal, want een NL3 bezitter zal heel wat te leren hebben voordat hij volledig met de G2 kan omgaan, dus meer een zeer uitgebreide Nord Modular met de knopjes van de NL3. :)

Wout

misschien is dit niet voor deze draad...

maar is er toevallig ook nog sprake van een Micro G2 is de toekomst (zoals de Micro Modular)?
voor de minder bedeelden onder ons...

Re: Clavia G2 in MusicHouse

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Eindelijk de oficiële aankondiging:

http://www.the-music-house.com/index2.html

Het is de enige plek (world-wide) waar die dan te zien, te horen en te betasten is.

Wout

Op zich al bijzonder, want ik kan me herinneren dat Martijn vroeger helemaal niet te spreken was over Clavia en er niks mee te maken wilde hebben, onder andere vanwege hun belachelijke reparatiemethode (hele bordjes vervangen op kosten van de klant).
Maar ja, alles is mogelijk, want eerlijk gezegd was ik in die tijd ook nog te spreken over Music House.

Origineel geplaatst door cangoeroes

maar is er toevallig ook nog sprake van een Micro G2 is de toekomst (zoals de Micro Modular)?
voor de minder bedeelden onder ons...

Dat is de Engine.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Dat is de Engine.

Wout

ja maar kan net zo compact als de Micro Modular en met een paar knoppen erop zodat ie standalone te gebruiken is...
en met bijv. de halve engine erin...

ja maar kan net zo compact als de Micro Modular en met een paar knoppen erop zodat ie standalone te gebruiken is...

Er is inderdaad vraag naar een table-top G2, maar of die er ooit komt en of er veel prijsverschil zal zijn met de G2Key? Het verschil met de Engine is aanmerkelijk. Maar er is ook vraag naar een vier octaafs keyboard :) Laten we eerst de uitlevering van de aangekondigde modellen maar afwachten.

Wout

t'Ja, daar heeft Clavia nu net de G2 voor gemaakt, toch. Maar die engine kan je natuurlijk ook aansturen met een controller naar keuze. Ik veronderstel natuurlijk dat de engine, behalve een USB aansluiting voor verbinding met je pc, ook nog wel een MIDI-aansluiting zal hebben.

D'er is een groot aanbod aan MIDI-controllers en dit in verschillende prijsklassen. Je vindt vast wel een geschikte controller om met de engine aan de slag te gaan hoor.

Origineel geplaatst door Hover
Ik veronderstel natuurlijk dat de engine, behalve een USB aansluiting voor verbinding met je pc, ook nog wel een MIDI-aansluiting zal hebben.

De Engine heeft Midi In/Through/Out, USB voor de Editor, 4 Audio In/4 Audio Out. Geen Pedal, geen Sustain/Switch en geen losse microfoon. Natuurlijk geen PitchStick en ModulationWheel. Alles is vanuit de Editor te sturen via een uitgebreide KnobFloater, net als de huidige Modular. De Engine kan ook het ExpansionBoard krijgen, zodat het geheel dezelfde synthese kracht kan hebben als de G2.

Wout

...met bijv. de halve engine erin...

Dit zal Clavia nooit doen, temeer de vier Slots nu kunnen samenwerken. Er zijn vier 'BussLines' mogelijk, die vanuit een Slot naar de andere drie Slots gestuurd kunnen worden; zo ook met de Midi Out, die behalve naar buiten, ook naar de andere Slots kan. Daar kan je waanzinnige dingen mee maken, bijvoorbeeld in samenwerking met de Arpeggiator, die voor ieder Slot apart in te stellen is. Een één of twee Slots Engine zal er nooit komen wegens in-compabiliteit...

Wout

In het echt is ie toch wel heel erg mooi.. slik..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
In het echt is ie toch wel heel erg mooi.. slik..

Je gaat nu toch geen excuus neerzetten om een G2 te kopen Johhny? De software interface is je toch niet naar het zin? Of kruipt het bloed waar het niet gaan kan? :L

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Je gaat nu toch geen excuus neerzetten om een G2 te kopen Johhny? De software interface is je toch niet naar het zin? Of kruipt het bloed waar het niet gaan kan? :L
Hij is polyfoon, tenminste dat kan ie zijn, dus koop ik hem niet...

Maar die interface, dat is juist wat mooi is.. Combineer de fijnste midi controllers met een viertal nord modulars en je hebt de G2... Of de helft daarvan.

De knoppen op het apparaat, met de displays erboven... Das verrekte handig.

Yawgmoth, je moet hem echt een keertje zien... Ik ben blij dat ik het beta model gezien (en gehoord) heb.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Hij is polyfoon, tenminste dat kan ie zijn, dus koop ik hem niet...

Ik dacht pas al dat jij iets tegen akkoorden had.

Back