Contest 2017 deadline: wie haalt 't niet?

We vermoeden dat veel leden tijdens de kerst en jaarwisseling iets ruimer in hun tijd zitten dan op andere momenten
Volgens mij geef je hier zelf de reden voor het lagere aantal inzendingen. Waarom is de inzendtermijn twee weken korter dan in voorgaande jaren? Misschien vonden jullie het allemaal te lang duren. Maar waartoe dient dan die periode van 3 weken tussen de sluitingsdatum en het stemmen?
een indicatie dat de zichtbaarheid van de contest minder groot is op deze manier.
Zelf mis ik de "voorpret": de binnendruppelende inzendingen en de aandacht daarvoor. Juist dat zorgt dat mensen mee gaan doen... Tot dit topic werd geopend, leek het zelfs dat de contest ongezien voorbijging, omdat er niet over geschreven mocht worden. Althans zo lees ik de spelregels.

Volgens mij geef je hier zelf de reden voor het lagere aantal inzendingen. Waarom is de inzendtermijn twee weken korter dan in voorgaande jaren? Misschien vonden jullie het allemaal te lang duren. Maar waartoe dient dan die periode van 3 weken tussen de sluitingsdatum en het stemmen?

De totale duur van de contest bedraagt 6 weken. Dat is eigenlijk al een tijd zo. Langer maken lijkt mij niet gewenst. Korter ook niet echt. Omdat door meerdere leden de wens werd geuit de tracks gelijktijdig openbaar te maken (en natuurlijk omdat wij dat ook een goed idee vinden) hebben we een extra stap in het proces moeten inbouwen. Die stap is de inzendperiode. Gelijktijdig vrijgeven betekent geen nieuwe inzendingen meer na vrijgave. Als we voor de inzendperiode 4 weken zouden nemen, zou er voor het beluisteren en stemmen nog maar twee weken overblijven.

Zelf mis ik de "voorpret": de binnendruppelende inzendingen en de aandacht daarvoor. Juist dat zorgt dat mensen mee gaan doen... Tot dit topic werd geopend, leek het zelfs dat de contest ongezien voorbijging, omdat er niet over geschreven mocht worden. Althans zo lees ik de spelregels.

Die voorpret mis ik ook duidelijk in deze opzet (persoonlijke mening). We zullen er na de contest nog wel op terugkomen vermoed ik.

Met een vooraankondiging op de FP 4 weken geleden, de huidige aankondiging op de FP en de mededeling in het rood bovenaan elke pagina, zou het toch duidelijk moeten zijn dat de contest is begonnen :).

Met een vooraankondiging op de FP 4 weken geleden, de huidige aankondiging op de FP en de mededeling in het rood bovenaan elke pagina, zou het toch duidelijk moeten zijn dat de contest is begonnen :).
Och, als je nooit op de FP kijkt en grote rode aankondigingen meteen wegklikt... *

Blijft de vraag waarom het stemmen niet meteen na het inzenden kan beginnen. Met 40-50 inzendingen is drie weken luisteren (napret) rijkelijk lang.

*) Nog afgezien van het feit dat een sympathieke moderator had beloofd mij persoonlijk op de hoogte te stellen van de contest, ik weet niet wat er is foutgelopen tussen mij en hem. ;{

Ik vind de huidige opzet wel mooi en duidelijk om eerlijk te zijn.

Zelf zal ik ook tot de last-minute inzendingen behoren omdat ik nog zwaar twijfel over wat ik in zal sturen ;)

Och, als je nooit op de FP kijkt en grote rode aankondigingen meteen wegklikt... *

Dat lijkt me dat niet de verantwoordelijkheid van de organisatie.

Blijft de vraag waarom het stemmen niet meteen na het inzenden kan beginnen. Met 40-50 inzendingen is drie weken luisteren (napret) rijkelijk lang.

Omdat dat zou betekenen dat er 4 weken lang gestemd zou kunnen worden. Na een week is het echter vaak wel duidelijk welke tracks hoog gaan eindigen en welke niet. 4 weken stemmen voegt echt niets toe. Tegelijk hebben we de tijd nodig om de inzendingen te beluisteren. Dus 4 weken luisteren, waarvan de laatste week stemmen.

Het aantal inzendingen weten we overigens aanstaande zondag pas.

Met elke verandering komt positieve en negatieve feedback. Zoals aangegeven zal het mod-team ook leren van deze ervaringen. Zo proberen we een en ander steeds een beetje beter te maken.

Natuurlijk, ik twijfel ook niet over de intenties, ik snap alleen sommige keuzes niet. Als ik je goed begrijp waren die 6 weken heilig en kwamen jullie daarom uit op 3 weken luisteren + 1 week stemmen. Wat natuurlijk ook 2 + 2 kan zijn, of 1 + 2 of whatever, want tijdens het stemmen kun je immers ook nog luisteren.

Wat ik vooral jammer vind, is de verkorte inzendingstermijn. Je zou hem ook nu nog kunnen verlengen. 8o

Laatst gewijzigd:
Ik begrijp niet zo goed wat het probleem is.
Iedereen weet dat er aan het einde van het jaar een contest is dus als je het niet redt dan komt dat doordat je of te laat begint of er zich plotseling dingen voordoen die je niet had voorzien en dan heb je pech, da's duidelijk, jammer maar helaas.

Het zal altijd zo zijn dat er mensen zijn die ontevreden zijn, zo zag ik dat ik gezien m'n naam helemaal onderaan de lijst sta.
Dat lijkt me niet bevorderlijk omdat veel mensen na een aantal tracks toch luistermoeheid krijgen en of ze dan zin hebben na een aantal sessies ook nog de inzendingen onderaan de lijst te beluisteren is dan afwachten of dat ze het niet redden omdat ze plotseling een paar drukke dagen hebben en er niet meer aan toekomen maar goed, je kan niet alles hebben.
Je kan het nooit iedereen naar de zin maken.
Of misschien is het mogelijk is na 1 1/2 week de volgorde om te draaien zodat wat onderaan staat dan bovenaan staat, misschien is dat wel een aardige?

Er is geen probleem, er wordt alleen besproken waarom het aantal inzendingen lager is dan andere jaren. Ik zie dat je nog niet zo lang meeloopt hier, dus misschien valt het jou niet op.

Er is juist geprobeerd het meer mensen naar de zin te maken maar vooralsnog resulteert dat in minder inzendingen.

zo zag ik dat ik gezien m'n naam helemaal onderaan de lijst sta.
Dat lijkt me niet bevorderlijk omdat veel mensen na een aantal tracks toch luistermoeheid krijgen
Dit is vorig jaar al uitgebreid behandeld en er is ook naar gehandeld.

Volgens mij geef je hier zelf de reden voor het lagere aantal inzendingen. Waarom is de inzendtermijn twee weken korter dan in voorgaande jaren?

Men heeft het over het lagere aantal inzendingen en daar probeert men de reden van te bedenken.
Ik zou geen reden kunnen bedenken, iedereen weet toch dat aan het einde van het jaar er een contest is.
Het lijkt mij dat men gewoon een inzending moet doen, al zou er mar een week zijn.
Als je zorgt dat je een track klaar hebt hoef je alleen maar in die periode van inzenden te posten.
Als mensen door voorpret enz warm gestookt moeten worden om te gaan doen dan lijkt dat een beetje op wat reclames doen, mensen aanpraten om ook in te haken op dat produkt.
We zitten met volwassen mensen hier en velen al heel lang dus als iemand wil inzenden dan zal ie dat toch doen neem ik aan.

Maar misschien zie ik het wel iets te simpel in deze?

Dit is vorig jaar al uitgebreid behandeld en er is ook naar gehandeld.

Als jij dat zegt zal het zo zijn maar ik herinner me niet dat na de helft van de luisterperiode de lijst werd omgedraaid.
Ik heb nog even gekeken maar als ik naar 2016 kijk dan zie ik eerst een numerieke volgorde en dan begint het op alfabet en zo herinner ik het me ook.

Iedereen weet dat er aan het einde van het jaar een contest is dus als je het niet redt dan komt dat doordat je of te laat begint of er zich plotseling dingen voordoen die je niet had voorzien en dan heb je pech, da's duidelijk, jammer maar helaas.

Het zal altijd zo zijn dat er mensen zijn die ontevreden zijn, zo zag ik dat ik gezien m'n naam helemaal onderaan de lijst sta.
Dat lijkt me niet bevorderlijk omdat veel mensen na een aantal tracks toch luistermoeheid krijgen en of ze dan zin hebben na een aantal sessies ook nog de inzendingen onderaan de lijst te beluisteren is dan afwachten of dat ze het niet redden omdat ze plotseling een paar drukke dagen hebben en er niet meer aan toekomen maar goed, je kan niet alles hebben.

Of misschien is het mogelijk is na 1 1/2 week de volgorde om te draaien zodat wat onderaan staat dan bovenaan staat, misschien is dat wel een aardige?

Je hebt een punt. Theoretisch dan.

Dit jaar zullen tijdens de inzendperiode de tracks op aantal keren bekeken worden gesorteerd, met de minst bekeken track bovenaan. Nieuwe inzendingen staan daardoor altijd bovenaan en we hopen daarmee dat ook de latere inzenders goed beluisterd worden.

Het zal best maar er was iets met de instellingen weet ik nog.
Zo had ik ook alle tracks gedownload want ik kon ze niet afspelen op de site.
Kwam ik er na de contest achter dat dit met mozilla te maken had en flash dus dit jaar ga ik alles in chrome beluisteren en en zet ik de flashblokkering af.

Natuurlijk, ik twijfel ook niet over de intenties, ik snap alleen sommige keuzes niet. Als ik je goed begrijp waren die 6 weken heilig en kwamen jullie daarom uit op 3 weken luisteren + 1 week stemmen. Wat natuurlijk ook 2 + 2 kan zijn, of 1 + 2 of whatever, want tijdens het stemmen kun je immers ook nog luisteren.

Wat ik vooral jammer vind, is de verkorte inzendingstermijn. Je zou hem ook nu nog kunnen verlengen. 8o

Die 6 weken waren niet "heilig". We weten alleen uit ervaring dat er een contest-moeheid ontstaat in de laatste periode. Langer dan 6 weken is dus niet wenselijk. Korter is evenmin wenselijk gezien de hoeveelheid te beluisteren inzendingen. Theoretisch hadden we twee weken eerder kunnen beginnen met de inzendperiode zodat we daarna nog zes weken zouden hebben om alles te beluisteren en te stemmen. Dan zouden we dus in de derde week van november moeten beginnen met een contest die 8 weken duurt. Ik vraag me af welke winst op die manier gehaald kan worden. Het gaat uiteindelijk om de keuze de tracks gelijktijdig vrij te geven. Daar was relatief veel animo voor en er waren goede redenen om dit te proberen.

In de vooraankondiging heb ik laten weten wat de plannen waren. Hierop heb ik geen enkele negatieve feedback ontvangen. Ook niet van jou. Nu zijn we 5 weken verder. Ik denk dat het verstandig is om de planning te handhaven en te kijken of deze nieuwe opzet ten koste gaat van het aantal deelnemers, en als dat zo is, of dat bezwaarlijk is. In de contest gaat het om de beste track die je als lid het afgelopen jaar hebt gebouwd. Sommige leden zullen speciaal voor de contest een track maken. Prima. Ze hoeven daarmee niet te wachten tot de aankondiging is geplaatst. Andere leden hebben het afgelopen jaar een of meerdere tracks geproduceerd en maken daaruit hun keuze. Waarom zouden we de inzendtermijn nu nog willen verlengen?

Er is juist geprobeerd het meer mensen naar de zin te maken maar vooralsnog resulteert dat in minder inzendingen.

Er is een gerede kans dat alleen de dynamiek van het inzenden anders is. Dat weten we pas aanstaande zondag. Waar het bij directe publicatie een voordeel oplevert om snel in te zenden, blijft dat bij gelijktijdige publicate achterwege. En dat was nou net de opzet van deze wijziging. We kunnen erover speculeren, maar ik stel voor om dit gewoon even af te wachten. Na de contest zullen we ongetwijfeld de nodige discussie over voeren ;).

Ik heb tijd op t einde vh jaar. Dus deze contest krijgen jullie een oude jam waar ik niet zo trots op ben omdat t binnen moet voor ik tijd heb...
Tijd dus. Ik vermoed dat meer wensen tijd hebben rond de feestdagen. Dus die mis je nu.

We kunnen erover speculeren, maar ik stel voor om dit gewoon even af te wachten.
Volgens mij was je zelf aan het speculeren en daar haakte ik op in. Als een ander speculeert hoef je dat niet meteen als negatieve feedback te zien. De vooraankondiging heb ik gemist, denk ik.

En het zou zeker leuk zijn als er een eindspurt komt.

Nu zijn we 5 weken verder.
Nu al? :?

Ik heb tijd op t einde vh jaar. Dus deze contest krijgen jullie een oude jam waar ik niet zo trots op ben omdat t binnen moet voor ik tijd heb...
Tijd dus. Ik vermoed dat meer wensen tijd hebben rond de feestdagen. Dus die mis je nu.

Ik mag toch hopen dat het overgrote gedeelte van de synthforum leden het hele jaar door muziek maakt in plaats van alleen tussen kerst en oud en nieuw. Sorry maar dit argument volg ik echt niet.

En het gaat uiteindelijk toch om de lol van elkaars muziek beluisteren? Gewoon je beste brouwsel van dit jaar insturen, af of niet. :).

Ik mag toch hopen dat het overgrote gedeelte van de synthforum leden het hele jaar door muziek maakt in plaats van alleen tussen kerst en oud en nieuw. Sorry maar dit argument volg ik echt niet.

En het gaat uiteindelijk toch om de lol van elkaars muziek beluisteren? Gewoon je beste brouwsel van dit jaar insturen, af of niet. :).

Denk dat ze al hun muziek het hele jaar al in 'Tracks' hebben gezet, daarna blijft er niets over voor de contest. ;)

Back