Een beetje hulp nodig!!!

DJ Rob Touche

Nieuwkomer
Hiiiiiii,

probeer al een tijdje de bass na te maken die je hoort in de hedendaagse trance/technoplaatjes, ik bedoel dat lekkere technobasje dat ook in veel hardstyle platen voor komt... het lijkt op een ouwe 909 overstuurde kick maar dan reverse..

Weet iemand waar of hoe ik dat voor elkaar krijg????

Graag jullie hulp...

Gr R

Het is handiger voor iedereen als je in je topic al je probleem aanhaalt. Dat maakt het forum wat overzichterlijker.

Volgens mij is het einde vam de kick uit de 909 een simpele Sinus. Alleen gaat die Sinus van hard naar zacht. Dus even kloten met envelope. Maar zoals je meestal een kick uit de 909 hoort is hij overstuurd en daarna veel compressie. Probeer het iig dus met een Sinus dan envelope, oversturen en dan compressen. Succes en hoor wel of het gelukt is.

[edit]
Volgens mij wordt er ook nog een beetje pitch gebruikt van hoog naar iets lager. In de Albino is dit makkelijk te realiseren met de mod matrix en de mod envelope. Je kunt dan deze envelope gebruiken om de pitch te regelen en hou je makkelijk control baar.
[/edit]

Re: Een beetje hulp nodig!!!

Origineel geplaatst door DJ Rob Touche
Hiiiiiii,

probeer al een tijdje de bass na te maken die je hoort in de hedendaagse trance/technoplaatjes, ik bedoel dat lekkere technobasje dat ook in veel hardstyle platen voor komt... het lijkt op een ouwe 909 overstuurde kick maar dan reverse..

Weet iemand waar of hoe ik dat voor elkaar krijg????

Graag jullie hulp...

Gr R

een overstuurde 909 kick sample nemen en die reversen? ;)

ff erg kort door de bocht: als je die moderne "woap woap" (8o) ) basjes bedoelt, beetje zoals in dat nummer "Flat Eric" of hoe heet dat nummer precies (van de reclame) en in allerlei nu-skool breakbeat / d'n'b , dan denk ik dat 't uit een VA komt (of een VSTi tuuluk).

Maar ik zal er wel volledig naast zitten ;)

sample

sample

Hi,

heb even een sampletje gamaakt van wat ik bedoel...

Let op , t is een wma filetje af te spelen met de media player van Bill G en hij begint pas op t eind... sorry, op de laptop even gemaakt....

Laat even horen of je een idee hebt hoe of wat...

Groeten

Rob

Attachments

• sample.zip
    218,6 KB · Bekeken: 112
Back