Strings hardware of VST ?

Er zijn maar een handjevol softsynths die met zoveel verstand van synths gebouwd zijn en die daarom goed klinken. Een kwestie van puur vakmanschap. Dan nog blijf je verschil houden qua architektuur en daarom sound.

Ik wilde daar eerst ook niet aan, maar een test tussen K-station en V-station is gewoon een openbaring op dat gebied.

En met wat slim mixen en desnoods wat (externe) FX kun je je softe strings ook nog meer leven inblazen zodat het geheel acceptabel is voor de kritische luisteraar.

Kurzweil Micropinao

Kurzweil Micropinao

Wil je een beetje een sound als Massive Attack van die eerst plaat Unfinished Sympathies , Seventeen Secoconds van Neneh Cherry en die man of dat Bruce Springsteen nummer (ofzo) dan zitten er in de Kurzweil Micropiano erg mooie langzame. Per strijker los inprogrammeren. moooii

Origineel geplaatst door olafmol
in de JD zitten samples (16 bits? 18 bits?) en de JP wordt met DSP opgebouwd ..... er is geen enkel verschil met je PC behalve misschien dan de DAC's... welke geluidskaart gebruik je? heb je ervoor gezorgd dat het volume gelijk is?

(damn trap ik er weer in!)

Hammerfall 9636 in comb. met RME adi 8 ds. Volume is uiteraard gelijk.
Als de PC gelijkwaardig zou zijn Olaf waarom willen mensen dan zo graag de JD 990 als string/pad machine hebben...

Ik ben producer; geen (computer)technicus. Mijn oren vertellen me altijd de waarheid en die spreekt meer dan eens de (technische) theorie'en tegen.:)

gr. Tom

Origineel geplaatst door olafmol
goh...grappig..ik heb hele verschrikkelijke kleutermuziek geh....achja..laat maar, je weet al wat ik wil gaan zeggen 8D

Ik heb het niet over de muziek opzich maar meer over de sound, zoals ik het opschreef komt het al snel nogal arrogant en wankerig over. Maar zo bedoelde ik het niet,,, nix ten nadele van jou Olaf, dat weet je toch8o

Maar kom op,,,,, zet een kurzweil k2600 naast een atmosphear string,,, je hoort het verschil, en al helemaal als je m in de mix doet.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
Er zijn maar een handjevol softsynths die met zoveel verstand van synths gebouwd zijn en die daarom goed klinken. Een kwestie van puur vakmanschap. Dan nog blijf je verschil houden qua architektuur en daarom sound.

Ik wilde daar eerst ook niet aan, maar een test tussen K-station en V-station is gewoon een openbaring op dat gebied.

En met wat slim mixen en desnoods wat (externe) FX kun je je softe strings ook nog meer leven inblazen zodat het geheel acceptabel is voor de kritische luisteraar.

Ik ben het wederom met fuse eens.

Bakken zoals Kurzweil, Prophet VS, Oberheim Matrixen etc zijn met visie, vakmanschap, integriteit gemaakt. De bouwers van die bakken hadden echt een droom,, een visie om echt iets moeis te maken. Vanuit dit idee wordt elk connectortje, potmetertje, geimplementeert. Met een synth heb je niet zoveel keuzemomenten om je visie, en kwaliteit door te werken. DIt verschil hoor je gewoon. Betekent zeker niet dat software niet te gebruiken is,, er zitten zeker goeie dingen tussen. Maar het verschil is hoorbaar, en ik begin het hoe langer hoe beter te horen.

Maar Olaf heeft ook een punt. Het mixen van verschillende bronnen geeft goeie effecten. In een lekker vol stukje, hoor je echt niet het verschil tussen een string uit een Amosphere of een Oberheim.

Laatst gewijzigd:
Ik blijf "mijn" thread telkens op afstand volgen en wat ik merk is dat deze eindeloos wordt.

Je kan het als ik het goed begrijp nooit eens worden over welke soft- of hard synth het mooiste klinkt, op zich maar goed ook als we allemaal hetzelfde mooi vinden wordt het letterlijk "eentonig"

In ieder geval bedankt voor alle info, ik begrijp nu dat ik waarschijnlijk toch echt met een hardsynth aan de slag zal moeten.
En dat wordt dan lachen want ik kan echt niet spelen, en noten !!! ehh macadamia, cashew, pinda, peper enz.., je begrijpt het wel.

Maar ik ga er toch aan beginnen, ik vindt het telkens leuker worden, en dat komt met name door dit forum, waarvoor hulde !

Back