Blind test - Welke is welke?

SB-SIX

Ouwe rot
Het blijft altijd een moeilijke discussie, wat is nou analoog of digitaal klinken, boeit het eigenlijk wel, wat zijn de krachten en zwakheden van elk? Ik heb 3 soortgelijke patches gemaakt op 4 verschillende manieren:

- Novation Peak hybrid synth
- DSI Pro 2 hybrid synth
- Eurorack modular (full analog)
- Diva VST (full digital)

Ik heb geprobeerd de volumes zo exact mogelijk gelijk te maken.
Wat merken jullie op? En kan je gokken welke welke is? Ik ben benieuwd.

https://soundcloud.com/steeboo/hybridshootout-peak-pro2-modular-diva/s-wzBLj

Laatst gewijzigd:
Het blijft altijd een moeilijke discussie, wat is nou analoog of digitaal klinken, boeit het eigenlijk wel, wat zijn de krachten en zwakheden van elk? Ik heb 3 soortgelijke patches gemaakt op 4 verschillende manieren:

- DSI Pro 2 hybrid synth

Ik heb geprobeerd de volumes zo exact mogelijk gelijk te maken.
Wat merken jullie op? En kan je gokken welke welke is? Ik ben benieuwd.

https://soundcloud.com/steeboo/hybridshootout-peak-pro2-modular-diva

Ik gok op 'none of the above', the link bestaat niet (meer) ;)

Zo had ik een keer een nummer gemaakt met TB en Pulse met TB sound. Konden ze niet horen. Raden het gewoon verkeerd.

Ach, dan kun je altijd nog de schuld geven aan de Soundcloud compressie ofzo :D

Ah leuk een soundtest! :)

Ik ben zeker geen expert maar bij analoog denk ik aan een rauwe en dikke sound. Valsig, driftend.. Veel dynamiek.. en niet zoals bij een VST alsof al het geluid door een rietje moet..

Dus ik ben benieuwd of analoog kan spotten...

Leuke test!!

Zo even vluchtig luisterend naar part2 over hk-minicomputerspeakertjes gok ik ;

- DSI Pro 2 hybrid synth

part 1 en 3 kan ik helemaal niet beoordelen over die crappy speakertjes.

Ik zal eens kijken of ik deze test eens over kan doen over headphones of studio speakers, maar nu even niet.

de compressie op soundcloud doet de test overigens niet veel goeds. Zou je de wav downloadable kunnen maken?

1 en 2 klinken analoog, de tweede nog iets meer dan 1

3 en 4 klinken echt saai, Diva ?

1 - DSI pro 2
2 - eurorack
3 - Diva
4 - Peak

Maar ik heb hier dan ook 0,0 verstand van ghehe

Leuk zo'n test en het zal me niets verbazen als hier wel wat mensen de fout in gaan net als ik waarschijnlijk want het is niet makkelijk zo even op het gehoor.

1-Diva
2-DSI pro 2
3-eurorack
4-Peak

Ik heb opgelet welke ik nogal clean vond klinken en die is voor mij dan de Peak en de meest tsja hoe moet ik dat noemen ongekleurde/ongefilterde de eurorack en de Diva voor mij de meest gladde om het maar zo te zeggen en de DSI als iets rauwer.
Maar ik zal er wel helemaal naast zitten zoals ik al eerder zei.
Aangezien ik geen van deze synths in huis heb ga ik ook maar een beetje af op wat ik ken van clips en voor de rest op m'n gevoel.

Waarom staat nummer 3 zo zacht? Probeer je de full analog te verstoppen? :)

1 de peak 2 de pro2 4 een een of andere vst.

Het was moelijk omdat de geluiden niet goed zijn afgestemd en je ook geen hogere note speelt. Ben dus niet zeker van mijn zaak

Bij mij heeft de vol analoge een geluid wat het dikst klinkt en in mijn brein door galmt. De hybrides hoor jeen een digital OSC maar met wat smerigheid van de filters. De vst daar hoor ik het filtergeluid als die open gaat dan klinkt dat te steriel.

Leuke test!!

Zo even vluchtig luisterend naar part2 over hk-minicomputerspeakertjes gok ik ;

- DSI Pro 2 hybrid synth

part 1 en 3 kan ik helemaal niet beoordelen over die crappy speakertjes.

Ik zal eens kijken of ik deze test eens over kan doen over headphones of studio speakers, maar nu even niet.

Over (hifi) headphone :D;

- DSI Pro 2 hybrid synth

Ik ben erg benieuwd. Geen van de synths heb ik ooit in mijn bezit gehad en zijn daarom ook beoordeeld volgens intuitie.
Volgende week de uitslag?

Pas een uitslag posten als mensen aangeven de WAV op een echte set geluisterd te hebben, want de "Soundcloud compressie"/"koptelefoon"/"slechte speakers hahaha" indek-excuses vliegen nu al laag!

Pas een uitslag posten als mensen aangeven de WAV op een echte set geluisterd te hebben, want de "Soundcloud compressie"/"koptelefoon"/"slechte speakers hahaha" indek-excuses vliegen nu al laag!

<<<shit... busted!!.....:dubbel: >>>

Back