Blind test - Welke is welke?

aah zat ik best goed :)
pro 2 was best goed te herkennen.
4e moest diva wel zijn. valt me juist tegen hoe matig dat dan klinkt eigenlijk in vergelijking

ik vond met de 2e sound de 2 en 3 niet meer zo duidelijk, beetje andersom dan bij de 1e sound. 1e sound klinkt die peak best romig vind ik. maar dit ales op de laptop nog steeds :D

jammer, ben dus weer het meeste geld kwijt. chips.

top SB-six

Je omschrijving komt grotendeels overeen met hoe ik de geluidsfragmenten heb ervaren, maar had dit niet achter de betrokken synths verwacht.
Het viel me op dat de Pro zo weinig ruis bevat, daarom ook verwacht dat het de Peak zou zijn.

Maar leuke test om te doen... volgende maand nog 1? :D

Is goed, host jij m dan? :)

Eindelijk verlost! Leuke test sb.

:mega:

jammer, ben dus weer het meeste geld kwijt. chips.

top SB-six

Haha ja same here... Alles heeft zn charme maar wat me op viel is ook de range. 100% env amount op de peak was nog geen 25% op de e440 bijvoorbeeld

Ik vond nummer 1 zo mooi en clean dacht dus ook dat het de peak was.
Ja pro2 is echt een stuk cleaner dan de peak imho. In de goede zin van het woord. Hogere kwaliteit vca en filter voor mn gevoel. Maar daarom is peak daar weer een mooi contrast bij. Zeker als je ze samen in 1 track gebruikt.

aah zat ik best goed :)
pro 2 was best goed te herkennen.
4e moest diva wel zijn. valt me juist tegen hoe matig dat dan klinkt eigenlijk in vergelijking

ik vond met de 2e sound de 2 en 3 niet meer zo duidelijk, beetje andersom dan bij de 1e sound. 1e sound klinkt die peak best romig vind ik. maar dit ales op de laptop nog steeds :D

Zeker goed in de richting. Viel idd wel op dat de meesten iig de vst eruit pikte. Knap hoor!

Je hoort de eerste en laatste lelijk zijn, dat moet wel digitaal zijn, als je dat niet herkend ligt het niet aan soundcloud.

Als je de volgende keer de samplerate op 192K zet en later downsampled ?, of heb je op 44K geexport ?, geeft ook groot verschil qua oscillators ( niet bij alle synths ).

Was de vraag niet wat is analoog en wat is digitaal en kan je dat horen?. Volgens mij had de helft het wel goed met 3 analoog. Dus zo moeilijk was het niet! :okdan:
De rest is min of meer gokken.
Ik heb geen van alle.

Nee dre, dat was n aanleiding die vraag. Lees anders de openingspost nog even

Nou volgen mij heeft DRe gelijk. Deze test gaat erover dat analoog direct te herkennen is en een VST ook. SB-Six had wat patches gemaakt die vrij warm en organisch klinken maar toch niet 100% analoog overkwamen.
Analoge klankeigenschappen die kunnen we nu nog steeds niet 100% kunnen emuleren. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=213633&highlight=Deepmind+Peak
Een digitale synth analoog laten klinken zonder dat de luisteraar dat door heeft is dus erg moeilijk. Daarentegen is het niet zo moeilijk digitale, schrille noise uit een analoge bak te houden. Maar DIVA, of Monark vallen vrij snel door de man al is het verschill minimaal.

Coole test Bedankt Six!

Dat is dan voornamelijk het filter dan, aangezien 2 van de 3 "analogen" 100% digitale oscillatoren gebruiken.

Analoge klankeigenschappen die kunnen we nu nog steeds niet 100% kunnen emuleren.

Filter en distortion/overdrive blijft lastig wat dat betreft. Al is Diva natuurlijk ook alweer een paar jaar oud, misschien dat bijvoorbeeld Repro alweer beter uit zo'n vergelijkende test zou komen.

Back