behringer model D in da house

Thanks voor de info . Ik had bijna de sub phatty verkozen. Maar dan toch maar die Behringer. Ik kijk nog even de kat uit de boom (en moet toch wachten dat ie weer voorradig is :- )

Ga je geen spijt van krijgen! Heb nu al 2 opnamesessies alleen de Behringer meegenomen voor leads en effecten en die Pink Floyd sound kan je er zeker uit halen :okdan: Ligt heerlijk in de mix en het is wat Jena zegt 1 grote sweetspot.

Ik heb mijn behringer de eerste dag wel handmatig moeten afstellen omdat ik niet tevreden was met de tracking van de vco's. Ik kon ongeveer 6 noten spelen met de vco's op zero beat, daarna begonnen ze wat te ontstemmen. Heb hem nu over ongeveer 4 octaven helemaal strak. Andere bezitters hier ook last van?

Ik heb het vermoeden dat die Behringer toch wat fijner gaat klinken, als ik vergelijkingen tussen Model D en Phatties als uitgangspunt neem. En ieder zijn ding, maar ik vind twee octaven nét te weinig, ook voor monosynths. Ook drie oscillatoren zijn wel fijn.

Ik heb zelf een analogue solutions Leipzig-S (waarbij ik “External in” vaak gebruik voor een extra oscillator).
Ik had gehoopt dat ik “klaar” zou zijn met mijn zoektocht naar een Minimoog alternatief. En ook al is het een fantastische synth, met:
-grote knoppen met voldoende afstand!
-een krachtige sound
-opties zoals velocity to filter, PWM, of uitgebreide sync opties die standaard niet op de Behringer zitten
-en is het me ook gelukt om veel online voorbeelden van Minimoog bassen zeer dicht te benaderen (zelfs zonder sine wave)
...het begint toch weer te kriebelen als ik die Behringer zie en hoor. Die sound, die handige layout, de juiste hoeveelheid opties voor mij, etc.

Ik weet dat er veel fantastische synths zijn, maar voor iemand die vooral into synths is vanwege het jaren ‘70 werk van Stevie Wonder, Bernie Worrell, progrock, etc. is de Minimoog toch ongeëvenaard.

Qua sound gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar het origineel maar de Behringer gaat prima dienst doen als OSC 4,5 en 6 en wie weet 7,8 en 9. Als ik dan ook nog een leuke parafonische verdeler kan vinden ..... :mega:

Ik had hem eind vorige maand ook binnen en deze week eindelijk wat tijd ermee te spelen, blijft lekker klinken ja, maar heb hem gewoon in m'n eurorack hangen, nog ruimte genoeg :)

35708_20180131_132808_1.jpg

Ik heb het vermoeden dat die Behringer toch wat fijner gaat klinken, als ik vergelijkingen tussen Model D en Phatties als uitgangspunt neem. En ieder zijn ding, maar ik vind twee octaven nét te weinig, ook voor monosynths. Ook drie oscillatoren zijn wel fijn.

Een Sub Phatty heeft 3 oscillatoren (OSC1,OSC2 en een suboscillator) ;)

Heb pas een Sub Phatty aangeschaft en ben er erg verknocht aan, erg dikke sound. Naast het feit dat ik ook al een Minitaur heb, vind ik het wel jammer dat je geen patches kan saven op de Model D (iets waar ik toch wel erg veel waarde aan hecht) maar als ik de verhalen hier lees lijkt de wel Model D qua sound/prijs een no-brainer om aan te schaffen :o:.

een sub oscillator wordt niet echt gezien als een losse oscillator, omdat deze volledig afhankelijk is van een andere oscillator.

Geen patches kunnen saven op de Behringer is toch niet zo erg, het is een super eenvoudige synth, je draait je geluid er zo in met een beetje oefening ;)

Ik heb zelf een analogue solutions Leipzig-S (waarbij ik “External in” vaak gebruik voor een extra oscillator).
Ik had gehoopt dat ik “klaar” zou zijn met mijn zoektocht naar een Minimoog alternatief. En ook al is het een fantastische synth, met:
-grote knoppen met voldoende afstand!
-een krachtige sound
-opties zoals velocity to filter, PWM, of uitgebreide sync opties die standaard niet op de Behringer zitten
-en is het me ook gelukt om veel online voorbeelden van Minimoog bassen zeer dicht te benaderen (zelfs zonder sine wave)
...het begint toch weer te kriebelen als ik die Behringer zie en hoor. Die sound, die handige layout, de juiste hoeveelheid opties voor mij, etc.

Ik weet dat er veel fantastische synths zijn, maar voor iemand die vooral into synths is vanwege het jaren ‘70 werk van Stevie Wonder, Bernie Worrell, progrock, etc. is de Minimoog toch ongeëvenaard.

een sub oscillator wordt niet echt gezien als een losse oscillator, omdat deze volledig afhankelijk is van een andere oscillator.

Geen patches kunnen saven op de Behringer is toch niet zo erg, het is een super eenvoudige synth, je draait je geluid er zo in met een beetje oefening ;)

Ah oke :). Leek me logisch dat het wel zo was omdat het toch een waveform is (square) die bij de 2 bestaande oscillatoren wordt toegevoegd. En het klopt dat de synth vrij eenvoudig is, maar ben een beetje een controlfreak misschien op dat gebied :P
Hoop er binnekort alsnog eentje aan te kunnen schaffen, maar lees dat de meeste winkels m pas in april weer verwachten :(

Ja ben het helemaal met je eens, zowel die subosc als dat indraaien.
Toch heb ik in live situaties wel gestress gehad met het nauwkeurig kunnen indraaien van een patch en presets zijn dan toch echt wel handig!

Ah oke :). Leek me logisch dat het wel zo was omdat het toch een waveform is (square) die bij de 2 bestaande oscillatoren wordt toegevoegd. En het klopt dat de synth vrij eenvoudig is, maar ben een beetje een controlfreak misschien op dat gebied :P
Hoop er binnekort alsnog eentje aan te kunnen schaffen, maar lees dat de meeste winkels m pas in april weer verwachten :(

Zou niet 1-2-3 afscheid nemen van de sub phatty want een groter bedieningspaneel heeft ook wel wat!

Zou niet 1-2-3 afscheid nemen van de sub phatty want een groter bedieningspaneel heeft ook wel wat!

Was het niet het plan, ben er voorlopig veel te gehecht aan! Wat ook fijn is, is de Midi CC controls en het feit dat ik hem met een editor kan besturen. Als ik de model D aanschaf zie ik het vooral als een (hele dikke) extra voice polyphony in het Moogdomein :W:okdan:

Wat mij verbaasd is dat veel synths echt bepaalde sweetspots hebben, waar die synth dan echt goed klinkt.

Dit ding (en de mini dus blijkbaar ook) is 1 grote sweetspot......vrijwel alles klinkt heerlijk uit dit bakkie. Heeft wellicht ook te maken met het feit dat je vrijwel al deze sounds al sinds de jaren 70 kent.
Geweldig lekker sound.

Ruime sweetspot heeft ook veel te maken met simpele en vaste architectuur. En dat alle elementen dik/goed zijn. 101 heeft hetzelfde.

Maar ik ben heeeeel benieuwd naar filmpjes van de poly/chain functie.

Wow ik ben echt onder de indruk. Niet alleen om wat ik nu gezien heb, of de prijs, maar ook omdat hier in dit draadje bijna alleen positieve reacties zijn...

Ik heb altijd heel graag een minimoog willen hebben, maar nooit één op mijn verlanglijstje gehad en dat had met de prijs te maken. Maar daar komt nu dus verandering in! (oké ik weet dat het een Behringer is, en geen echte Moog, maar al de zzzounds zo dicht bij een echte komt voor die prijs...).

Ik heb sowieso een onderbuik gevoel dat ik er snel bij moet zijn voordat de fa. Moog gerechtelijke stappen gaat ondernemen of zou dat wel loslopen?

Back