The sound of Britney

..en het grappige is :

Veel sounds komen van de Roland SR-JV Dance-expansion ...:)

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Maar ik weet waarom het mij niet lukt: Ik mag dan wel wat ervaring, kennis en voldoende goeie synths hebben
(sorry dat ik het zo cru stel...) alleen die Apogee convertors,Tubetech en Focusrite compressors, Neve Eq's, Lexicon galmen, Euphonics de grote Genelecs en een Sonic solutions master systeem ontbreek ik nog. Leninkje bij de bank misschien ? Ik denk het niet.
Maar zelfs als je morgen over al dat materiaal zou kunnen beschikken blijft de laatste en meteen de moeilijkste opdracht :
De "song" schrijven of track bedenken In om het even welke stijl die dan een goeie balans is van alle noodzakelijke elementen. (soit akkoordenschema, hooks, gimmick, arrangement, tekst, melodielijn e.a.)
Het bijeenzoeken en compliren van de juiste sounds.
Ik denk dat dat de essentie is en dat kan je mits een goeie basis setup aan materiaal wel thuis doen.
Correct afmixen en masteren, daarvoor kan je dan in de grote studio terecht.

Nou ja, je helemaal blind staren op dure gear lijkt me nou ook niet de bedoeling. Waarom zou je niet met wat je hebt uit de voeten kunnen en proberen die ultieme kwaliteit te krijgen? Gewoon voor die volle 100% inzetten en niet zorgen maken als je die smak tegen de betonnen muur maakt.
Er zijn gewoon mensen die het lukt om thuis iets te maken wat zich zeker kan meten met studio produkties. En dan heb ik het niet over gabber of zo maar ook popmuziek.

Denk dat je het veel breder moet zien. Want een dure studio is mooi maar je gaan niet achter een tafel van 2 miljoen een of ander harrie zetten die zegt het wel te kunnen. En ze hebben ook niet de hele lijn van produkten van Behringer daar staan. En vast ook niet de hele Avalon lijn (maal vaak). Maar wel veel keuze zodat een mixer engineer de keuze kan maken die het beste werkt. En zo heb je talloze details die alles bij elkaar verschil uit maken om zo een beter produktie te kunnen realiseren.
Maar als je die mensen in een thuisstudio neerzet dan weten ze ook een meer dan fatsoenlijk iets te bouwen omdat het gewoon vakmensen zijn.

Een k*tliedje blijft een k*tliedje ook als het in de beste studio ter wereld is opgenomen hoor. Het klinkt dan wel goed maar dan heb je het ook gehad. Hij heeft bijv ook E-type liedjes geproduceerd en dat valt voor mij toch echt onder de categorie slechte muziek, maar wel knap gemaakt.

Ik zou graag eens een nummer horen van diegene die dat zo steeds liggen af te zeiken tot op het bot.

:D

Origineel geplaatst door Prophet
Ik zou graag eens een nummer horen van diegene die dat zo steeds liggen af te zeiken tot op het bot.

Ach, dit gehak heb ik al eens eerder meegemaakt in m'n muziekleven, met het gezeur over ABBA, in de jaren zeventig. Ik geef toe, van ABBA heb ik alles en van Max Martin nog niets, maar dat zegt meer over mij en waar ik m'n geld aan besteed, dan over die muziek. Nou heb ik de mazzel dat m'n 'ex' de intendant is van de CD uitleen van de Centrale Bibliotheek van Den Haag, dus ik neem zo nu en dan wel eens een stapeltje mee :)
Waar is die URL van die Mr Martin?

Maar de vraag voor mij is: waarom wil iemand als mejuffrouw Spears klinken? Dat geluid is er toch al?
Gelijkluidend natuurlijk: waarom moet een synthesizer als een piano kunnen klinken?

Wout

Een k*tliedje blijft een k*tliedje ook als het in de beste studio ter wereld is opgenomen hoor. Het klinkt dan wel goed maar dan heb je het ook gehad. Hij heeft bijv ook E-type liedjes geproduceerd en dat valt voor mij toch echt onder de categorie slechte muziek, maar wel knap gemaakt.

Helemaal mee eens. De lijst van werk wat deze heer geproduceerd heeft bevat toch voornamelijk platte commerciele popmuziek zonder enige diepgang en andere foute zooi zoals Celine Dion (sorry voor de Celine fans hier ;)). Tuurlijk klinkt het allemaal gelikt en zit er af en toe ook wel eens een mooie lick of groove of beat in maar daar houdt het dan ook op. Gelikte productie is leuk, maar niet per se iets om tegenop te zien. En om eerlijk te zijn klinkt het nou allemaal ook echt niet beter dan de meeste andere muziek, maar wel een stuk minder origineel.

En voor het beluisteren van mijn nummers kunt u terecht bij de link in mijn sig ;)

Origineel geplaatst door Prophet

Dat wil jij niet................................:D

Origineel geplaatst door dekzster
Dat wil jij niet................................:D

Ja hoor. Er zijn zelfs tracks hier die ik leuker vind dat net gros top40 meuk wat je op de radio voorbij hoort komen.

Origineel geplaatst door bambamstudio
De producties van britney zitten verdomd slim in elkaar.
Kunnen we met zijn allen nog veel van leren.....

Dat is absoluut zo, maar echt zingen kan ze niet.
Maar ja dat kan Madonna ook niet en zie wat die bereikt heeft.

Origineel geplaatst door Exzit

Nou vind ik madonna wel 'n typisch voorbeeld van: men kan het altijd nog leren !

Haar gekweel op 'r oudere werk is van hetzelfde niveau als 'n horde kraaien op maandagochtend, maar sinds ze zangles heeft gevolgt omdat ze anders mevrouw Peron niet mocht spelen, is ze er zeker wel op vooruitgegaan !!
Luister maar es naar die cd: Ray of light.
Kippevel ! zo af & toe

jaha, en precies die twee hebben nu samen een nieuwe hit }:|

volgens mij is de muziek bij hun slechts een onderdeel van de totaalperformance die zij doen. muziek als onderdeel van lifestyle, showbizz, entertainment voor grote groepen mensen. doel: roem en geld vergaren. middel: zo veel mogelijk markten aanboren om als multiproduct te kunnen verkopen: dus van cd's, videoclips tot hollywood tot barbiepop.

alleen madonna speelt hier - welliswaar nogal slecht en nog steeds met als doel de kassa laten rinkelen - nog een beetje mee, met haar imago. britney is waarschijnlijk te mainstream / te jong om dit te kunnen doen.

om terug op de muziek te komen: die is gewoon zo gemaakt dat het safe, netjes, gepolijst is, met een paar catchy motiefjes, zodat het 'lekker' klinkt en verkoopt (en dat het natuurlijk binnen het totale imago van zo'n superster moet passen). niettemin is het knap als een producer of songwriter 'op commando' een hit kan produceren. het is voor zulke mensen die dit doen denk ik een kwestie van binnen de marge toch nog proberen je talenten te laten zien... alleen het lijkt wel of de nadruk steeds meer op geluidjes, pavlov, gadgets (vervormde stemgeluidje van cher) en jatwerk komt te liggen, ipv dat 'commerciele' producers die typisch een eigen 'sound' kunnen ontwikkelen binnen de grenzen van de popmuziek.

Ik zeg het nog eens, ieder zijn ding. Ik laat dan ook iedereen in zijn waarde waar hij goed in is of denkt te zijn.
Sommigen zijn goed in hun genre, maar sommige hun genre trekt op nix. Dat is persoonlijke smaak.

Op het forum zelf heb ik ook al toffe dingen gehoord. Maar niet super veel. En ik kan je beloven, mijn smaak kent een zeer breed spectrum. Van Ted Nugent tot Angelo branduardi en van D.A.F. tot Isao Tomita. Kan me niet schelen welk genre, er zijn alleen goei platen en slechte platen.

Maar zoals het Britney gebeuren, daar heb ik nog iets aan toe te voegen; het heeft natuurlijk juist dat potentie waar zeer jeugdige muziekluisteraars hun gade in vinden. En waar men dan graag een hype rond creeert, door er een ganse marketingmachine achter te duwen. Het is daar waar het dan bij mensen zoals ons maar wat rap de strot gaat uithangen met hun money-hitmachine. Maar dat gaat nu eenmaal zo. NIET enkel in dat genre, kijk maar naar die Nu-metal groepkes en consoorten, R&B..., ja soms zelfs in het alternatieve circuit worden al te dikwijls overhyped voor de commercie op te krikken. Maar that's the bizz en een manier om die plaatjes aan de man te brengen.
Dingen die ik maak zoals progressive Trance, die zien het daglicht dankzij de inkomsten van grotere groepen en commercieel succesvolle dingen. Dus als je alternatievere/experimentelere muziek maakt en het als je hobby en kunst beschouwd (dat doe ik ook) en je krijgt dan een contract omdat ze het eens willen proberen en omdat je er respect voor krijgt, denk daar dan ook eens aan.

en dan nu een coca-cola of red-bull! ;)

Origineel geplaatst door gemmetje
Nou vind ik madonna wel 'n typisch voorbeeld van: men kan het altijd nog leren !

Haar gekweel op 'r oudere werk is van hetzelfde niveau als 'n horde kraaien op maandagochtend, maar sinds ze zangles heeft gevolgt omdat ze anders mevrouw Peron niet mocht spelen, is ze er zeker wel op vooruitgegaan !!
Luister maar es naar die cd: Ray of light.
Kippevel ! zo af & toe

Je kan met zangtechnieken heel veel bereiken en verbeteren.
Maar een goede of slechte stem heb je wel of niet.
Die van haar behoord tot de laatste.
Ik ben een Madonna fan en Inderdaad op Ray of light is het een stuk beter geworden.
Maar let wel dit zijn studio opnamen.
Op de live show van Music dus na Perron en Ray of light zingt ze weer als vanouds, namelijk zo vals als een kraai.

je kan trouwens ook waanzinnige muziek maken met een slechte zangstem (zie New Order bijvoorbeeld)

...maar dit even terzijde ;)

Back