T.Raumschmiere

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat zijn bankrekeing nu al groter is, betwijfel ik, maar als het mij om het geld zou gaan dan maakte ik uiteraard
hele andere muziek dan wat ik nu snel even in elkaar pleur. Het geld verdien ik wel op m'n werk!

wat ik probeer te zeggen, muziek word gemaakt voor de massa, en elke "muzikant" (pfff) probeert tegenwoordig wat te maken, de "slimme" producers staan boven het muziekkopend Nederland.
En voor de standaard van de straat geplukte boer (die heb je hier in Groningen) is alles wat maar makkelijk klinkt gelijk GOED. Nou vind ik zelf monstertruckdriver best goed, terwijl het mijn muziek niet eens is, die raumschmiere ken ik voor de rest niet. maar zoals ook eerder gezegd, als ik moest kiezen tussen mijn eigen muziek maken en niets verdienen, of standaard plaatjes inelkaar knutselen als monstertruckdriver/satisfaction en ga zo maar door, en daar een shitload of money mee verdienen, dan wist ik het wel. maar goed, laten we het ermaar op houden dat we blij mogen zijn met raumschmiere, nu is kwaliteit tenminste nog makkelijk te onderscheiden.

ok! genoeg afgezeken!

T.raumschmiere's CD 'radio black out' staat vol superdikkevettepumpy electro. vooral vet ja!
toegegeven, het melodietje van monstertruckdriver is behoorlijk cheesy, maar tracks als 'it s not over' (die met Miss Kitten) vind ik super.

heb m 2maal live gezien. 1e keer sonnemondsterne in duitsland, 2e keer electronation in utrecht. hij s de beste live act die k in jaren gezien heb. vergeleken met zn live set zijn zijn platen braaf en gelikt... de zaal/tent was telkens een gekkenhuis! als dan Miss Kitten nog is komt mee brullen (sonnemondsterne) is het helemaal compleet. en het publiek gaat er helemaal los. en nee dat zijn niet zo'n opgedirkte 'electroclashers'.

heb je m trouwens een keertje gezien? wel, tis justin timberlake niet hoor. de man lijkt zo weggesleept uit een kraakpand en hij staat nog het meeste uit zn dak te gaan tijdens zn sets. op de tafel springen, zn oxygen8 door de zaal zwieren etc... power! dit is geen MTV typetje. check it:
http://www.dance-guide.com/index.php?menu_id=6&picture_set_id=2240

kan je t m kwalijk nemen dat zijn plaat ineens opgepikt wordt door commerciële radiozenders en MTV? nee toch. ik hoorde laatst monstertruck driver ergens tussenin tiesto en ferry corsten... totaal misplaatst natuurlijk, maar kan hij eraan doen dat nederlandse radio's alles op een hoopje gooien wat enigzins 'hot' is? (heb een hekel aan tiesto en co btw...)

zn huidige label is zn eigen Shitkatapult. hij zat eerder bij Hefty, Kompakt, Mute, Novamute, Sender.
zn vriendin is NIET miss kitten, hij s getrouwd en vader...

ik ben import uit belgië, die discussie over electronation gaat aan mij voorbij

:halleluja T.RAUMSCHMIERE :halleluja

halleey,

t.raumschmiere vin ik dus helemaal geen zak aan. het nummer monstertruckdriver heeft wel een leuke "boeren-stamp-melodie" , maar dan met die irritante goeiekope effecten erdoorheen, zoals dat irritante telefoonrinkel geluid in het begin. Dus slechte intro, goeiekope effecten, simpele goeiekope geluiden, en te weinig variatie. niet goed dus. Maar ik heb ook een ander nummer op mtv gezien van t.raumschmiere, en dat is een keihard rocknummer, die ook geen zak aan was, dus dan vraag ik me af hoe zo'n iemand bekend kan worden. 1 slecht nummer is al erg zat, maar als hij tog 2 slechte nummers maakt en dan nog bekend is hier, dan snap ik er de ballen niet van. Het hele commerciele gebeuren wordt met de dag slechter en tog blijven de mensen gewoon luisteren en cd's kopen. Dus IK ben helemaal anti-t.raumschmiere ( en heel die andere comercieele trance ook trouwens...)

ik word er ZIEK van!!!

mzzls

Op de tafel springen, zn oxygen8 door de zaal zwieren etc... power! dit is geen MTV typetje. check it:

Toch zit er iets van een tegenstrijdigheid in deze zin...nie :D

RAHEEM zegt T.Raumschmiere is KUT...en daar is het mee gedaan. Einde discussie!

Dames, dames,
Rustig maar hoor!!!

Ik vindt wel dat sommige mensen een beetje overtrokken reageren. Kijk dat je het niet leuk vindt dat mag uiteraard, ieder zijn mening. Maar dat sommige mensen er bijna een sport van maken om het nummer zo diep mogelijk in de grond te stampen vindt ik onredelijk. En al dat gezeik over electronation daar zit ik ook niet op te wachten... :r

Het is maar goed dat het maar een handjevol mensen is die wel goede muziek van de bagger kunnen onderscheiden. Anders zijn er teveel mensen die goede muziek gaan kopen en dan is het dus weer te commercieel.

Ik vind Monstertruckdriver nog steeds een leuk nummer. Heb ondertussen wat meer gehoord van Raumschmiere en dat valt dus tegen. Maar ja volgens 1 van de reakties heb ik dus nu een slechte muzieksmaak. So be it, zolang ik het maar leuk vind. Ik ga niet een nummer goed of slecht vinden of zelfs een hele platenmaatschappij goed- of afkeuren omdat iemand anders dat ook vind.

Ik heb helemaal geen zin in dit soort discussies als je het zo al kan noemen. Een mening hebben is 1 ding maar je mening verkondigen alsof het de waarheid is is heel wat anders...

Allemaal even goede vrienden hoor :koffie:

J.

Ik zag IDD een stukje van hem op TV en hoe hij 'live' deed was echt genant ! Zo slecht en dan zo'n attitude hebben :r

ach wat! wie heeft trouwens de pretentie om te zeggen 'dit is goed of dit is slecht'? dit mag je luisteren en dit niet? dit is kut commercie en dit niet? volgens mij gaat muziek nog altijd over persoonlijke smaak.

vind m slecht als je wil, maar ik zeg: ga m een keertje live tsjekken en spreek dan. als je zowiezo niet van zo'n stijl muziek houdt heeft het geen zin natuurlijk. als ik de laatste tiesto moet beoordelen zeg ik ook kut over de hele lijn...

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Tiesto mijlenver verheven is boven T.Raumschmiere. Hoewel onze Thijzemans enorm slicke platen maakt waar de commercie en narigheid van af druipt is het in ieder geval prima geproduceerd, en geen nare brei van geluid, zoals de hier veelvuldig afgekraakte T.Raumschmiere. Als ik de keuze had, zou ik kiezen voor Tiesto, en ik ben bepaald geen fan van Herrrrr Thijzemans. Integendeel zelfs, maar slecht geproduceerde geluidsbrei verkopen als hippe alternatieve dance, dat gaat er bij mij niet in. Check bijvoorbeeld eens "Audiowarriors" van Luke Eargoggle op Bunker. ZIt muzikaal in dezelfde richting maar is lichtjaren ver bover het prutswerk van Raumschmiere verheven. Waarom Raumschmiere wel, en Lucas niet? Dat vraag ik me dan altijd af.

Origineel geplaatst door kratarknathrak
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Tiesto mijlenver verheven is boven T.Raumschmiere. Hoewel onze Thijzemans enorm slicke platen maakt waar de commercie en narigheid van af druipt is het in ieder geval prima geproduceerd, en geen nare brei van geluid, zoals de hier veelvuldig afgekraakte T.Raumschmiere. Als ik de keuze had, zou ik kiezen voor Tiesto, en ik ben bepaald geen fan van Herrrrr Thijzemans. Integendeel zelfs, maar slecht geproduceerde geluidsbrei verkopen als hippe alternatieve dance, dat gaat er bij mij niet in. Check bijvoorbeeld eens "Audiowarriors" van Luke Eargoggle op Bunker. ZIt muzikaal in dezelfde richting maar is lichtjaren ver bover het prutswerk van Raumschmiere verheven. Waarom Raumschmiere wel, en Lucas niet? Dat vraag ik me dan altijd af.
dat is productie-technisch denken hé (bestaat zo'n woord btw?). ik heb het over feesten en uit je dak gaan: :mega:
tiesto zal me nooit/never/jamais uit m'n dak laten gaan, hoe goed t ook geproduced is. en raumschmiere 100% wel!

Sja, weinig commentaar heb ik eigenlijk (of dit positief of negatief is laat ik maar ff in 't midden..)

MAAR aangezien dit een SYNTH-forum is hiero een vluchtig gearlistje wat ik een beetje gezien heb op 't interview op NL3:

-MOOG the Rogue
-MPC1000
-MicroModular
-MicroKorg en/of MicroControl
-Behringer Mixer (de MX2004 meen ik..)
-Apple laptop met o.a. M Audio (?) contoller => Oxygen8 dacht ik
-uh.. verder wat efx-bakjes e.d.

Live had ie er ook een Triton bij, meen ik. En een andere mixer (Mackie?).

De instrumentale stukken waren wel aardig, vond ik.

T.Raumschmiere gezien op Werchter, en dat was echt verschrikkelijk VET.

Ik heb heel wat dingen gezien op Werchter (Monster Magnet, Korn, Darkness) maar Raumschmiere Rockte alles en iedereen eruit.

muziek gaat ook om het uitlokken van reactie. bij het optreden zag je ook dat veel mensen die snuivende, zuipende met bier smijtende malloot op het podium die alleen teringherrie in de zaal aan het smijten was gewoonweg niet trokken.

Maar moet je muziek willlen maken die iedereen goed vind.
ik heb liever dat de helft van de zaal boos vertrekt en de andere helft uit zn dak gaat, dan dat iedereen een beetje door je muziek heen zit te lullen.

Lucas, kleine oplages, klein label. Geen commerciele bedoelingen. Wordt niet gepromoot. Is geen rondspringende maloot.
Grote labels geen intresse in de muziek omdat ze een hit missen waarmee ze 1000 en 1 kopieen van de plaat/cd zullen verkopen. etc etc.

t.raumschmiere? ik vinnum wel oke. heb zelfs z'n plaatje gekocht. en het is niet vreselijk vernieuwend en hij kopieert zichzelf continu maar ik vind z'n sound dus wel erg goed geproduceerd. hij stoempt als 'n idioot....

niet super, maar nou ook weer niet zo slecht als sommigen van jullie zeggen..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back