ION gezeik

Roel_en_Sam

Ouwe rot
bij mijn ION blijft het geluid vaak hangen als ik hem via midi bestuur.

Wat kan dat zijn.

Als ik een sound via AUDIO IN naar binnen sluis op de ion hoor ik het in het begin goed maar daarna schiet het geluid
in een keer naar de linkse box, plus 3 keer zo zacht, ps: alleen bij audio in.

Als het geluid blijft hangen is de enigste manier om hem de mond te snoeren door de power af te zetten krijg het anders
niet weg. Bij mijn andere synths gebeurt dat ook weleens voornamelijk de roland XV 3080 maar niet zo vaak als die ion,
en kan het hangende geluid ook nog goed krijgen,(xv)

Help,

Zou het misschien kunnen dat mijn secuence/ cubase sx, een of ander midi send,

Wil niet zeggeb dat het geen toffe bak is.

Iemand ook deze problemen!

Ik ken de Ion niet, dus ik kan niet echt een antwoord geven op je vraag. Maar mijn ervaring is dat synths nog wel eens raar reageren als je de midi-thru van je sequencer aanstaat. Oftewel dat het binnenkomende signaal meteen weer doorgegeven aan het uitgaande midisignaal.
Je zou kunnen proberen om dat uit te zetten.

heb je niet een soort van "panic"button zoals bijv op de nord leads, die in een keer alle geluidsgolven afbreekt,
Enig iets wat ik verder kan bedenken is dat het aan de instellingen van je filters of modulatie ligt. De ion engine moet een bepaalde actie uitvoeren die de hij niet kan berekenen (t is per slot van rekening een vitrual A) en gaat ie hangen - doet ie dat bij alle geluiden of bij een paar die overeenkomen? Volgens mij had ik ook zon soort probleem op de nord lead een keer.

Maar hee - volgens mij hebben we op de forum iemand die aan die synth heef meegewerkt - misschien weet hij meer - alleen ik weet niet meer wie dat was... :(

Blijft willekeurig hangen maakt niet uit welke patch je gebruikt, echt vaag, net een computer waarvan de hardeschijf te vol zit, liggen dan ook altijd te....

Zit geen panic button op, en die gast heet pim,

even wachten totdat hij hier op antwoord,

Want ik kan er zo geen zak meedoen,

Dus het geluid blijft écht zó váak hangen!!~! já..

Software bug weet ik zonet nog niet want hij is van Greenskin geweest en hij had er geen last van...
en geloof ook wel dat dat echt zo was,

Misschien heeft hij het iets te koud gehad op een van de stations van Enschede naar de tilburg, vooral bij die van tilburg
moesten we lang buiten wachten, (grapje) ja niet van dat wachten.

Stel het is een software bug, valt dat te maken.

Wat verrot dat je er zoveel problemen mee hebt :erm:

Ik zou het sowieso testen zonder MIDI. Dan weet je meer.

Ik heb de audio ins practisch niet gebruikt, een keer om de vocoder uit te proberen. Niet eens zo verkeerd :) Zorg er wel voor dat er een line level signaal inkomt, een mic er direct in prikken werkt niet goed.

er zijn id enkele problkemen met de ion, maar over jou probleem heb ik nog niets gelezen...probeer het eens zonder midi en installeer de laatste os (1.03)...krijg je er 2 nieuwe filters bij.

Panic via 2 maal HOME.

misschen heb je een midi lus?
Kijk eens of echo back in cubase (of eender welke sequencer )aanstaat.
Midi thru uitschakelen

Ja, die gast heet Pim... 8)

Alles is door de anderen al gezegd wat er te zeggen valt. Sluit eens alleen je Ion aan op de midi out en kijk dan nog eens of alle noten blijven hangen. Je schrijft dat je dit ook al hebt met je Roland modules, dus waarschijnlijk is dit niet een specifiek Ion-probleem.

Wat die audio input betreft: let even op of in de Matrix de destinations niet op een 'pan' staan...

Het lijkt mij dat als je het niet weet op te lossen, dat je even naar je dealer gaat. Kan hun TD er naar kijken....
Klote voor je!

Zonder midi werkt hij goed, en alleen midi out en dus in op mijn ion blijft hij ook nog hangen (geen lus)

Laatste software update was bij mij 1.02 / ik weet dat er ook 1.03 is en dat je er twee nieuwe filters bij krijgt, maar
bij de 1.02 kreeg ik een sys/ en een midi bestand verpakt in een zip bestand, maar bij 1.03 hebben ze alleen
een sys bestand verpakt in een zip , die kan ik dus niet openen met mijn pc, ofterwijl weet niet hoe, geldt ook
voor de banken.

Ion hang

Zal waarschijnlijk wel iets met cubase te maken hebben sinds ik de boel heb geclockt, werkte niet geweldig, dus heb ik alles maar weer normaal gezet, maar er zal hier en daar wel een setting zijn blijven staan aangezien mijn computer nadat ik
hem weer opstart sommige standaard settings niet onthoud, maar ben er al weleens grondig naar opzoek geweest,
en ik weet dat je het midi signaal helemaal kunt oversturen door iets met timecode/ in ieder geval ergens in het menutje
waar timecode en midiclock in cubase staat, weleens gedaan (niet expres) maar dat is anders als wat ik heb, dan valt er dus helemaal niks mee te doen en krijg een klote geluid, net alsof je je synth aan het mollen bent, dus dat is het ook niet.

Maar nog even over die roland die heeft het alleen bij het software pakketje dat je kan downloaden bij roland, ook al iets vaags , maar ik heb gehoord dat er meer mensen zijn die dat hebben, maar de link kan er zijn, niet zozeer met die roland
soft/ want die gebruik ik dus niet, maar ik neem aan dat ze bij roland niet iets te downloaden zetten als het niet werkt,
het zal mijn computer wel zijn, zoals altijd.........

Nog bedankt voor de info.

Mijn zoektocht gaat verder, als iemand effe zegt hoe ik die 1.03 kan downloaden,

Ps: zal de ion eens via de rmx van mijn neefje besturen kijken of hij dan ook nog blijft hangen.

Heb zelf geen Ion (helaas). Kan me wel voorstellen dat andere bezitters | kenners je problemen wat beter 'in beeld' krijgen wanneer je hier en daar eens een PUNT in je zinnen plaatst.

Update 1.03 staat erop, was weer eventjes naar de site van alesis gegaan en kwam erachter dat het sys bestand voor
system exclusive staat, had ik kunnen weten, volgende keer lezen wat er bij staat.

Maar de ion still hangs!

Wel minder, en ik ben erachter gekomen dat het niet aan de secuencer lag,

Hallo,

Waarom maken jullie het zo moeilijk?????:confused:

Gewoon Freeloader dawnloaden (http://alesis.com/downloads/software/Ion/) en de laaste upgrade voor de ION (1.03).
Freeloader instaleeren op je pc en dan gewoon de sysexfile in freeloader aanklikken.

Verbind de ION met MIDI . Midi uit van de PC naar Midi in naar de ION.
Zet de ION AF.

OK -
1 - ga naar de website zoals bovenaan beschreven.Bovenaan de site staat Freeloader in het blauw aangegeven.Klik op de link. Er opent zich een nieuw venster waar je de keuze kan maken tussen Mac of Pc .Dawnload het bestand (versie)dat je gat gebruiken.
2 -Pak bestanden(zipfile)uit.
3- Instaleer Freeloader op je pc.
4- Start Freeloader na instalatie.
5-In de linkse box staat de harde schijf of schijven.Ga naar de de map waar het sysex bestand staat.Indien U alleen een C schijf hebt klik op de c en zo verder tot je de juiste map hebt gevonden.Open map , door op de map te klikken.
6- In de rechter box staat nu ION_OS.SYX .
7- Klik op ADD
8-In de Bovenbox verschijnt nu de link waar het sysex bestand staat. Klik 1 maal op deze link.
9-Druk op de ION gelijktijdig PANEL ACTIVE A en D in , en zet de ION aan .
10 -Klik op de PLAY knop van Freeloader.

De ION word nu geupgrade.
;)

Hoeft toch niet zo moeilijk te zijn hé.

Groetjes,
marcE

PS- Freeloader is een gratis programma. ;)

Ps: zal de ion eens via de rmx van mijn neefje besturen kijken of hij dan ook nog blijft hangen.

haha, dan weet ik dat ook weer:dubbel:

Ik ben trouwes het "neefje" (voor de mensen die et ff nie meer snappen).

Als troost even vlink bedrag gestort op rekeningnummer: 138924253 :D

Roel en Sam,

Kan of wilt U even in de handleiding kijken op pagina 22.
En kijk ook even op de sinth in de global mode.
Zoek even in de globalmode of Jullie nog de parameters vinden om de Arpegiater midi te laten uitzenden.
Bij mijne IOn staat dat er niet meer bij als ik de laatste Upgrade heb gedaan.
Dus Arpegiator zend geen midi meer uit.

Is dat bij Jullie ook zo???

-ps mijne ION is nog nooit blijven hangen , k'denk dat jullie een midifout maken. Een loop of zo in midi.

Groetjes,

marcE

:walker: :walker: :luv:

Staat er bij mij ook niet meer in.

Zoals wel meer dingentjes die wel in de handleiding staan maar niet in de ion.

Back