ION gezeik

Misschien heel erg overbodig wat ik ga zeggen... maar toch...

Ik heb ook vrij vaak dat de boel blijft hangen, meestal na 5 a 10 minuten ofzo, maar ik heb geen ION. Ik heb alleen softsynth's en gebriuk Logic Audio. M'n masterkeyboard is een Midiman Radium 61. Aan Logic zal het niet liggen denk ik. Misschien iets met de drivers o.i.d. M'n geluidskaart is een M-audio Delta 1010LT. Heb je misschien ook een van deze onderdelen? Ik heb het probleem op 2 verschillende PC's. Ik heb er nog niet echt goed naar gekeken, maar het lijkt erop als ik bepaalde noten combinaties gebruik ofzo.

Roel en Sam,

Dank U , dat jullie dit even wou nakijken.
Het verwonderd mij dat Alesis zomaar ineens een goede functie weglaat die toch wel handig is.
Ik ben ondertussen wel al meermaals op het ION forum gaan kijken , maar vond nergens geen reactie van de leden op het weglaten van die functie. Het zou ook eventueel aan een slechte update van mijn ION kunnen geweest zijn , daarom die vraag. Zou PIM daarvan weten ????:confused: Zou het geheugen ( Epprom's) van de ION dan zo klein zijn dat Alesis dat bij elke upgrade waar ze bugs uithalen of nieuwe filters toevoegen andere functie's zouden weglaten of niet meer gebruiken??? =( .Dat kan toch niet ???

Voor de rest is de ION wel een goede synth ( Ik heb hem gekregen , en een gekregen paard mag je.......).

Groetjes,

marcE

PS - Is het probleem met Jullie ION al opgelost ????

:luv:

Ja gelukkig is het probleem door een godswonder opgelost,

Waarom hij nu niet meer blijft hangen mag joost weten, misschien zat er een draadje verkeerd ofzo, (onzin)
maar ja ik heb verder niks gedaan en hij werkt weer normaal gelukkig.

En waarom ze die functie weg hebben gelaten is ook frapant, zal met de nieuwe update wel weer goed komen.
Maar waarom ze op de ionforum het er niet over hebben snap ik niet.

Misschien zijn wij de uitvolkorenen.

Of hebben ze twee nieuwe filters erbij gedaan en geen ruimte meer voor arp out, (dit is gelul)

In ieders geval ik ben blij dat mijn ion weer oké is.

heb er ook last van als ik hem met cubase aanstuur en hoopte hier een antwoord te lezen.. helaas.... nahja.. dan maar weer verder pielen en nog maar eens extra op octave drukken alstie weer blijft hangen...

jerzz

Vraagje aan de ion gebruikers .De meeste van jullie hebben de ion al een tijdje.Is het nog steeds een instrument die jullie verwachtingen inlossen,vindt je nog steeds klanken,dat je zegt wow,of is het nee,ik had de ion beter niet gekocht.Jullie mening graag.

knoppen zenden geen midi uit?

knoppen zenden geen midi uit?

heb de ion nu ook in huis, lekker bakkie hoor, ben er zeer over te spreken,
haal er de raarste geluiden uit, niet altijd bruikbaar maar wel klinkent als analoog, de bak resoneert ook behoorlijk. moet het volume vaak wat zachter zetten (is niks voor mij, maar ja heb net nieuw boxen dus..)
heb alleen wat problemen gehad met de update, het lukte niet met freeloader (corrupt data) na veel gescheld en vele malen proberen, maar mid-ox gedownload, en daar lukte het meteen mee, ( :confused: ) dus ik weer aan de slag, lekker patches in elkaar knutselen.
maar nu heb ik een vraagje, na de update (1.03) krijg ik als ik wat opneem en aan de knoppen draai (bijvoorbeeld de res. van fiter 1 en de distortion verhoog met een andere knop, ik noem maar wat ) dat ie alles op een midi cc opneemt nr. 38 data entr. lsb. wel te verstaan, alleen de m1 en m2 doen het apart opnemen wel.
dat vind ik niet echt lekker werken, is dit bij de vorige versies niet anders geweest?
met nrpn's ofzo?
kan me toen wel herinneren dat ie toen wel apart opnam , en ook in het beeldscherm de verandering weergaf.
ik kan me voorstellen dat ik nu de knoppen moet instellen/aanwijzen voor midicontrollers, maar kan daar niets in de manual over terugvinden.
weet iemand hoe dit zit?

Re: knoppen zenden geen midi uit?

Re: knoppen zenden geen midi uit?

Origineel geplaatst door dj sinn
heb de ion nu ook in huis, lekker bakkie hoor, ben er zeer over te spreken,
haal er de raarste geluiden uit, niet altijd bruikbaar maar wel klinkent als analoog, de bak resoneert ook behoorlijk. moet het volume vaak wat zachter zetten (is niks voor mij, maar ja heb net nieuw boxen dus..)
heb alleen wat problemen gehad met de update, het lukte niet met freeloader (corrupt data) na veel gescheld en vele malen proberen, maar mid-ox gedownload, en daar lukte het meteen mee, ( :confused: ) dus ik weer aan de slag, lekker patches in elkaar knutselen.
maar nu heb ik een vraagje, na de update (1.03) krijg ik als ik wat opneem en aan de knoppen draai (bijvoorbeeld de res. van fiter 1 en de distortion verhoog met een andere knop, ik noem maar wat ) dat ie alles op een midi cc opneemt nr. 38 data entr. lsb. wel te verstaan, alleen de m1 en m2 doen het apart opnemen wel.
dat vind ik niet echt lekker werken, is dit bij de vorige versies niet anders geweest?
met nrpn's ofzo?
kan me toen wel herinneren dat ie toen wel apart opnam , en ook in het beeldscherm de verandering weergaf.
ik kan me voorstellen dat ik nu de knoppen moet instellen/aanwijzen voor midicontrollers, maar kan daar niets in de manual over terugvinden.
weet iemand hoe dit zit?

de Ion zendt geen MIDI CC's uit...is wel aangekondigd voor een OS updeet ooit

weet jij hoe het zit met dat opnemen in cubase, is toch niet normaal lijkt me dat hij maar op een kanaaltje nrpn's kan uitzenden?
en volgens mij was het echt anders, :confused:

De Ion doet inderdaad NRPN's. Een nadeel ervan is dat veel sequencers daar nog steeds niet goed mee overweg kunnen. Cakewalk Sonar is de uitzondering op die regel.

Back