Simmons SDS8 hoe aan te sturen

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Vraag hoe is de Simmons SDS8 aan te sturen cq. te programmeren?

Is ie aan sturen met een 808/606/DX of Synth,Of wat voor kabeltje moet ik maken.

Mijn dank is groot.

Remco;)

De SDS heeft trigger inputs (gewoon jack sockets). Je 808 heeft 3 trigger outputs (cowbell, clap, accent). Je programmeert dus de triggers (cb, cp en of ac) in je 808 step sequencer en sluit de trigger outs op de trigger inputs aan dmv. een jack kabel. Als het goed is kun je de trigger sensitivity bepalen met een potmetertje op de SDS. Hoe hoger je de sensitivity instelt, hoe gevoeliger de SDS reageert op het signaal.

Een trigger signaal is niets meer dan een kort pulsje (sluit de trigger uit van je 808 maar 's op de mengtafel aan, dan krijg je de beroemde 808 lasertjes). Dus, je kunt ook andere geluiden als trigger signaal gebruiken, bijvoorbeeld een synth, maar dan moet je wel de attack, decay en het volume van het geluid dat je als trigger gebruikt goed instellen, anders kan het scheef lopen of een geluid dubbel getriggerd worden. Geluiden met een korte decay en 0 attack en een hard volume zijn het best als trigger te gebruiken, dus bijvoorbeeld een rimshot of een clave ofzo.

Ik stuurde mijn SDS aan met de onafhankelijke outputs van mijn EPS sampler, dat was wel zo makkelijk (maar 1 machine die triggers geeft, geen gezeur met ruimte en kabels enzo) en de SDS kon ik zo dus ook met midi aansturen.

Laatst gewijzigd:
:okdan: Heel erg bedankt voor de informatie en de moeite ,Ik ga het proberen.

Groet,
Remco

in principe kan je bijna ieder geluid nemen om m aan te sturen , mits ze kort en hard zijn.
Zelf ben ik op die manier bezig om n analoge drummachine samen te stellen van losse triggerunits (boss HC 2 , pearl drum X). dat zooitje stuur ik aan via een drumcomputersequencer met meerder outputs voor meerder triggers, werkt perfect !

Heb ook n keer gejammed met iemand die een oude moog/tandy crossover synth had mt trigger in, even aan m'n 909 rimshottrigger hangen en gaaaaaaan .... dan gaat de tijd ineens hard :dj:

Origineel geplaatst door Niel
in principe kan je bijna ieder geluid nemen om m aan te sturen , mits ze kort en hard zijn.
Zelf ben ik op die manier bezig om n analoge drummachine samen te stellen van losse triggerunits (boss HC 2 , pearl drum X). dat zooitje stuur ik aan via een drumcomputersequencer met meerder outputs voor meerder triggers, werkt perfect !

Heb ook n keer gejammed met iemand die een oude moog/tandy crossover synth had mt trigger in, even aan m'n 909 rimshottrigger hangen en gaaaaaaan .... dan gaat de tijd ineens hard :dj:

Heb hem van de week effe getriggert via de Moog the Rogue de TRIG IN/OUT (S-TRIG).
Ben er nu een beetje uit heb hem ook getrigt via de 808 ook de is killing.

Vett, Ik zag het van de week het stukie met die Handclapper om zo te experimenteren je eigen drummachine samen te stellen.............knallen met die beat!!!

Thanx}:|

Back