Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Een echte originele Fender Rhodes...
gewoon het meest geile geluid dat er bestaat. Er wordt trouwens nog wel eens beweerd dat er een bepaald merk/type versterker is waarmee een Rhodes het beste klinkt, ik ben alleen de naam kwijt. Iemand suggesties?
meest gebruikt voor de stage-versie van de fender rhodes (als je de suitcase met versterker niet hebt) is de Fender Twin Reverb, maar voor studio-gebruik kun je beter een pod2.0 van Line6 kopen. 32 'vintage' buizenversterkers in een klein doosje...
voor meer rhodes info zie:
http://www.badrat.com/rhodes/supersite/index.html
In mijn setup is mijn rhodes onmisbaar en dus zo'n beetje de basis van mijn studio... de favoriete synth in mijn setup is mijn witte ARP odyssey, die geluiden die ik daaruit krijg zijn zo typisch odyssey en lekker vies en volgens mij niet met een VA te maken..
vanuit 'historisch' oogpunt is de minimoog wel een van de belangrijkste synths.. de eerste kleine betaalbare synth die als een modulaire moog klinkt, zo'n beetje de meeste synths die na de mini werden geproduceerd gebruikten hem of haar wel als voorbeeld. de ARP odyssey was een reactie op de mini.
Denk dat de synthmarkt er wel anders uit had gezien zonder de mini...