Apparaat van de eeuw

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Een echte originele Fender Rhodes...
gewoon het meest geile geluid dat er bestaat. Er wordt trouwens nog wel eens beweerd dat er een bepaald merk/type versterker is waarmee een Rhodes het beste klinkt, ik ben alleen de naam kwijt. Iemand suggesties?

meest gebruikt voor de stage-versie van de fender rhodes (als je de suitcase met versterker niet hebt) is de Fender Twin Reverb, maar voor studio-gebruik kun je beter een pod2.0 van Line6 kopen. 32 'vintage' buizenversterkers in een klein doosje...
voor meer rhodes info zie:

http://www.badrat.com/rhodes/supersite/index.html

In mijn setup is mijn rhodes onmisbaar en dus zo'n beetje de basis van mijn studio... de favoriete synth in mijn setup is mijn witte ARP odyssey, die geluiden die ik daaruit krijg zijn zo typisch odyssey en lekker vies en volgens mij niet met een VA te maken..

vanuit 'historisch' oogpunt is de minimoog wel een van de belangrijkste synths.. de eerste kleine betaalbare synth die als een modulaire moog klinkt, zo'n beetje de meeste synths die na de mini werden geproduceerd gebruikten hem of haar wel als voorbeeld. de ARP odyssey was een reactie op de mini.
Denk dat de synthmarkt er wel anders uit had gezien zonder de mini...

TR909 en TR808, TB303.
De techno hype machines en nogsteeds popu.
Waarom ? spreekt voor zich.

J-Run

Na er één keer op gespeeld te hebben, blijft de prophet 5 een soort droomwaarde behouden.
Verder heb ik net m'n microwave xt binnen en de vonken vliegen er langs alle kanten af (Wow die klinkt vet zeg!). Hij is goed op weg om mijn favorietje te worden van hetgeen ik in mijn bezit heb gehad.

Nog op het verlanglijstje:
- emu morpheus
- jv2080
- SVC 350 vocoder
- emulator 3 keys
- korg ms20
-
arp 2600 ....

Nieuwe ronde nieuwe kanse!

Voor mij is 't m'n 'oude' MC-505 toch wel.. Achterhaald qua sound hier&daar, maar qua bediening nog altijd top. En hiermee is m'n verslaving pas echt begonnen!

hmm in mijn ogen zouden dat de:

+Arp pro soloist
+Mellotron
+Yamaha CP70
+Synclavier NED (versie 2. met midi dus)
+Emulator 2 (die is beter als de 1 en makkelijker als de 3 )
+Prophet 10
+Yamaha DX7

das het lijstje wel denk ik :)

EMS synthi 100... maar dan moet ik eerst een nieuw huis kopen... ;)

neee, effe zonder dolle, de pc is wel een goeie jah :D

No doubt:kroon:

Attachments

• mysynthiaks.jpg
    mysynthiaks.jpg
    52 KB · Bekeken: 78
niet echt een apparaat maar DSPs en eigenlijk gewoon de computer.
dit omdat er nu gewoon echt goede alles in 1 mogelijkheden zijn.
dat dus

HET apparaat voor mij is de MSX.

Dat is waar het allemaal zo'n beetje mee begon. (samen met een bejaard bontempi-keyboard dan)

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Kwa synthesizers ben ik de ultieme bak nog niet tegengekomen. Voor mij zou het betekenen dat er eigenlijk een PC ingebouwd zou moeten zitten, in ieder geval een zeer groot LCD/TFT scherm...

Moet je eens kijken op www.openlabs.com. Ik ben via deze site op deze tip gebracht. Het is een P4 maar dan in een hardware synthesizerkast. Hij komt binnenkort uit. Misschien is dat wel iets waar je van kan dromen? ;)

Er zijn er inderdaad meerdere die een specifieke waarde hebben:

Yamaha CS80: de meest expressieve synth ooit, tot op de dag van vandaag (en dat voor een bak uit de jaren 70!) Polyfone aftertouch, weighted keyboard, ribbon controller :{ en zeer goed voor de spierballen ;)

ARP 2500: Ongekende geluidsmogelijkheden zonder patchkabels (!) en met zeer stabiele oscillatoren.

PPG Wave: Omwille van de wavetable synthese en killer filters.

EMU EIV: Eerste toestel dat 128 stemmen polyfonie uit z'n mouw schudde

Als ik mijn droomlijstje mag samenstellen (anderen doen 't ook ;) :

- Yamaha CS80
- Yamaha CS30
- ARP 2500
- Wadorf Q+
- Korg PS3300
- Yamaha SY99 (hoe ik niet meer van te dromen)
- Kurzweil K2600
- EMU EIV XT Ultra
:{

... maar ik ben er zeker van dat dit een droom zal blijven :Z

Deze kwam ik laatst tegen op internet.

Attachments

• conads20001 test.jpg
    conads20001 test.jpg
    20,9 KB · Bekeken: 73
Rechtstreeks uit de speelhal? :confused:

WAT een bak! Hoe zou die klinken??

Mwha, denk toch de tr-808
Nee joh geintje, 909 , en waarom, omdat ik hem zowat in elke track gebruik, en dat al jaren,
ooit geruild voor m'n 808, zal nu niet zo gauw iemand meer doen denk ik.

Origineel geplaatst door Christov
mpc60 zou ik zeggen en Sp1200
zonder dat klonk hiphop vandaag de dag nietzo(en das voor mij belgrijk hehe)

ehmja en de afstandbediening....

voor mij ook, en de mpc3000 erbij ,
en nog wat andere troep8o)

Re: Apparaat van de eeuw..

Re: Apparaat van de eeuw..

Origineel geplaatst door CraZ
Historisch gezien zijn er drie apparaten die in het oog springen:
[SNIP (kas)]
- De DX-7 van Yamaha, de eerste digitale synthesizer ooit (1983).

erm, ik geloof dat dat de ibm704 was in 1957. toegegeven, dat was maar voor een compositie van 17 seconden maar dat was dan toch een van de belangrijkste momenten in de ontwikkeling van de muziek in de afgelopen eeuw.

ook belangrijk; de introductie van afdoende goede meet aparatuur om een exact equaltempered stemming to maken in de jaren 20. mischien een minder positieve ontwikkeling maar toch zeker zeer belangrijk.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back