Apparaat van de eeuw

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De PC, ik ga met emkedouwe mee. :)

Origineel geplaatst door krz
De PC, ik ga met emkedouwe mee. :)

Okay...maaruh met wat voor software dan? Of doelen jullie op het punt dat je anders niet aan dit leuke forum mee kan doen *D

Eigenlijk is dit een beetje onzin hoor. Als een apparaat zaligmakend zou zijn. Meer is beter. ;)

Weet nog dat het duitse blad keyboards een soortgelijke vraag gesteld heeft en ze tot de conclusie kwamen dat meersporen recording toch wel een van de meest invloedrijke apparaten geweest is. Toch best wel wijs vond ik.

En de PC is te voor de hand liggend. (er zijn overigen nog steeds Apples,Atari's en commedore's etc hoor)

En volgens mij is elk apparaat in je setup speciaal omdat het bij een combinatie hoort waarmee jij je ding kan doen. En om er dan eentje uit te pikken is volgens mij hetzelfde als een moeder van veel kinderen te vragen welk kind haar favoriet is.

Origineel geplaatst door fuse
Eigenlijk is dit een beetje onzin hoor. Als een apparaat zaligmakend zou zijn. Meer is beter. ;)

Weet nog dat het duitse blad keyboards een soortgelijke vraag gesteld heeft en ze tot de conclusie kwamen dat meersporen recording toch wel een van de meest invloedrijke apparaten geweest is. Toch best wel wijs vond ik.

En de PC is te voor de hand liggend. (er zijn overigen nog steeds Apples,Atari's en commedore's etc hoor)

En volgens mij is elk apparaat in je setup speciaal omdat het bij een combinatie hoort waarmee jij je ding kan doen. En om er dan eentje uit te pikken is volgens mij hetzelfde als een moeder van veel kinderen te vragen welk kind haar favoriet is.
is niet helemaal waar de vraag was niet: wat is het beste apparaat, maar wat is voor JOUW het beste apparaat.

komt er dus op neer welk apparaat voor jouw veel betekend heeft of nog steeds betekent.

voor mij was dat zo als ik al eerder zij oa de compressor, en als synth de an1x.

PC voor mij: samples zoeken, samples bewerken, sequencen, evt softsynths, opnemen, masteren, branden. Eigenlijk is de PC een alles-in-1 apparaat.. En daarbij is het onmisbaar voor iedereen hier op het forum (internet).

Origineel geplaatst door fuse

Ik bedoel de computer, dus servers, apples atari's laptops en windows computers enz.

En hoezo te voor de hand liggend ? Als een apparaat te voor de hand liggend is betekend het dat je het vanzelf sprekend vind dat die er is, moet je eens opletten wat er gebeurd als je het opeens zonder moest doen.

En iedereen heeft toch zn eigen apparaat van de eeuw.

De EMU IIIXP , omdat hij een mooi warm geluid heeft en prima filters.
Verder de Apple Lisa geen synth maar wel een mooi apparaat en
de eerst betaalbare computer met een GUI.

Attachments

• apple.jpg
    apple.jpg
    16,8 KB · Bekeken: 71
Nou ja, ondanks m'n haat/liefde relatie met Yamaha vind ik m'n EX5 nog steeds de best klinkende synth die ik gehoord heb (en ik heb al heel wat dure synths gehoord hoor ;) ) en ben echt blij dat ik er een heb.

HET apparaat....

HET apparaat....

Het beste apparaat is natuurlijk erg subjectief, verscheelt natuurlijk per persoon, maar ook, in de tijdsgeest. De MiniMoog was zijn tijd natuurlijk erg vooruit en tegenwoordig zijn er mensen die er nog steeds bij zweren. Maar ja tegenwoordig is natuurlijk de vraag kan een monofone synthesizer nog wel? Naar mijn weten is zelfs de MINImoog Voyager ook Monofoon.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de Nord Lead 3, (volgens mij de meest baan brekende synth van het moment), Wie weet wat men weer uit geprakiseerd krijgt. Lachhe we straks de Nord Lead 3 vierkant uit. We zullen wel zien maar, als ik dan toch moet kiezen dan is toch de Nord Lead 2 apparaat van de inmiddels vorige eeuw.

De minimoog vond ik toch wel het apparaat van de eeuw.
Eindelijk had je analoge synthese in de huiskamer zonder zo'n ontiegelijk grote modulaire synth.
Het concept, het ontwerp en het geluid zijn ook in één keer goed.
Hoe vaak gebeurt het dat je een apparaat maakt dat al geslaagd is bij versie 1.0?

Apple Lisa

Apple Lisa

Verder de Apple Lisa geen synth maar wel een mooi apparaat en de eerst betaalbare computer met een GUI.

Ehh.. betaalbaar.. nee, de Lisa kosste 15000 Dollah! Het was wél de grondlegger van alle grafische user interfaces die we nu kennen (LisaOS, en kom me niet aan met die verhalen over Xerox Parc labs.. want daar zijn ze nooit uit het prototype stadium gekomen). Een jaar later (1984) kwam Apple met de eerste Macintosh (en een door Stanley Kubrik gemaakte, legendarische, TV commercial). Dat is eigenlijk de eerste betaalbare computer met een goewie.

(sorry)

Ik vind de Stylofoon wel HET apparaat van de eeuw.. Die boterzachte toetsaanslag! hmmmm...

Arv

Een echte originele Fender Rhodes...
gewoon het meest geile geluid dat er bestaat. Er wordt trouwens nog wel eens beweerd dat er een bepaald merk/type versterker is waarmee een Rhodes het beste klinkt, ik ben alleen de naam kwijt. Iemand suggesties?

Kwa synthesizers ben ik de ultieme bak nog niet tegengekomen. Voor mij zou het betekenen dat er eigenlijk een PC ingebouwd zou moeten zitten, in ieder geval een zeer groot LCD/TFT scherm...

(en een door Stanley Kubrik gemaakte, legendarische, TV commercial).

Dat was dus Ridley Scott .

Attachments

• pppp.jpg
    pppp.jpg
    19,2 KB · Bekeken: 68
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back