the Lost Warrior - Da Mouse

Lekker trackje hoor. Goede opbouw en de boel lekker subtiel gehouden.

Het lijkt alleen wel of de track af en toe een fractie hapert, alsof er bij het renderen iets niet goed is gegaan. Bijvoorbeeld bij 1:20 en 1:30.

Hoi Stupide, heb het net even geluisterd. Bij 1.20 kan ik niks horen. 1.30 wel, dit hoort in de track zelf.

Bedankt voor je feedback. Heb me best gedaan :)

Bij 2:10 komt er een synth in en die klopt niet bij de beat.
Denk dat je dat wel kan fixen.
Wat mij betreft mag de track starten bij 3:50 ...vanaf daar gaat ie lekker.
Wil niet bot zijn,zo denk ik erover.
Verder goed bezig .Ik geniet ervan!:peukie::okdan:

Heel erg dik, drums liggen fantastisch in de mix. Kan zeker aanraden om de reverb net iets minder dense te hebben of misschien net iets lager in de mix. Voor de bas op 3:30 die daar de odverhand heeft zou ik eigenlijk helemaal geen reverb inzetten, voegt niet veel ruimte toe maar maakt de mix vooral modderig. Wellicht kan je een chorus of een lichte phaser daarop zetten om hem wel breder te maken zonder de gekke reverb swell in de attack van de sound.

Tip: Mix de track in mono af, zo kan je veel duidelijker horen of je reverbs niet de track verdrinken, als je wat simpele gain staging/eq hebt toegepast kan je in stereo verder werken.

Hoop dat je er iets aan hebt, vind de track superrrr!

Tip: Mix de track in mono af, zo kan je veel duidelijker horen of je reverbs niet de track verdrinken, als je wat simpele gain staging/eq hebt toegepast kan je in stereo verder werken.

Allereerst mijn complimenten voor deze track, hij klinkt prachtig, zeer mooie sound ook al is het nummer niet helemaal mijn smaak. Ik heb zelf geen last van de reverb, vind het prima klinken allemaal.

Dan nu mijn vraag aan Niets (de reden van de quote): waarschijnlijk een enorm domme vraag voor iemand die al 20 jaar met produceren bezig is, maar hoe zet je je mix nou snel ff op mono in je DAW (Cubase in mijn geval)? Ik heb daar weleens even naar gekeken in het verleden, maar kon zo snel ff niets vinden? RTFM, hoor ik je denken, maar zover ben ik nooit gekomen, haha, zo prangend was deze vraag nu ook weer niet. Desondanks moet ik er door jouw opmerking weer aan denken :eureka: en vandaar nu even deze vraag aan jou.

Bedankt alle voor het luisteren en het beschrijven van jullie bevindingen.

Wat ik een moeilijk ding blijf vinden is dat stereo / mono ding. Als ik iets in mono zet word de return vrijwel altijd zachter. Met normale geluiden los ik dit vaak op door een mono en stereo geluid samen te mixen, met de revurb blijf ik dit probleem houden.

To funkaholic 1972:
Op de Insert van je masterchannel: Steinberg > Spatial + Panner > MonoToStereo. Links onder bij dit effect heb je de optie om mono te selecteren. Dit kun je gebruiken op te aben tussen stereo en mono.

Back