Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Om Behringer te verkopen zul je eerst een heleboel moeten inkopen. Als een firma daarvoor niet genoeg geld in kas heeft zoeken ze wel een ander verkooppunt.
Yamaha kun je wel met kleinere aantallen inkopen, maar als je niet de jaartarget haalt verdien je er niks aan. Want de jaar bonus is je echte verdienste. Meerde bedrijven werken zo, dus het is niet zo dat Behringer de boeman is.
Yep. Een dealer krijgt van de grote merken een target. Of te wel: hoe meer je verkoopt, hoe meer korting je krijgt (staffels), en hoe meer marge je maakt.

Ik wilde niet suggereren dat Behringer de schuldige is, dat is toch Bax-directie/eigenaren zelf die veel meer geld zijn gaan investeren dan er als winst binnenkwam.

Maar kan me voorstellen dat het niet heeft geholpen dat ze een martktleider als Behringer gingen missen. Die is toch voor de massa, als het om synths gaat, onontbeerlijk om te hebben.

Vraag me alleen af of ze Ulli zelf aan de kant hebben gezet (vanwege ongetwijfeld hoge afnameeisen, en lage marges), of dat Behringer idd vond dat ze niet genoeg bestelden. Denk dat Bax moeilijker zonder Behringer kan, dan Behringer zonder Bax.

Met de omvang van Bax zal het toch niet moeilijk zijn om aan afname-eisen van grote producenten te voldoen, dus zal het eerder aan de inkoopprijs hebben gelegen. Deed mij erg denken aan supermarkten die een tijdje niks van een fabrikant hebben (zoals laatst Douwe Egberts en AH en Jumbo)

Het is al eens eerder aan de orde geweest, maar ik heb destijds gehoord dat Behringer naar een distributiemethode wilde van een handvol 'super partners' in plaats van allemaal (relatief) kleine dealertjes. Superpartners zouden de grote jongens als Thomann, Sweetwater en Amazon zijn bijvoorbeeld. Bax valt daarbij in het niet. Aan de andere kant zou je je voor kunnen stellen dat je een deal maakt met een super partner om toch nog het spul te kunnen verkopen, of misschien dat je met meerdere kleintjes de krachten kunt bundelen als 1 super partner en het dan onderling weer verdelen. Verlies van Behringer lijkt me geen goede zaak voor Bax, aan de andere kant kan ik me ook weer niet voorstellen dat alleen daardoor de toko op de fles is gegaan.

Is inderdaad al meermaals ter sprake gekomen: Behringer wilde alleen op conditie ‘container afname per product’ leveren. Nathanael Bax heeft me dit telefonisch bevestigd toen ik hem eens vroeg waarom de levertijd van, ik meen de Behringer Odyssey, steeds weer opgeschoven werd. (Ik neem aan dat dit container/ product alleen op grotere items betrekking had, synths, mixers e.d., niet op bijv. een phaser pedaal) Ik weet niet hoeveel Odysseys er in een container gaan, maar we hebben het dan niet over 20, of 200. Dat verklaart vermoedelijk ook waarom ze soms erg goedkoop werden aangeboden door Bax (Ook de Poly D, 2600 etc.) Veel voorraad, waarbij je dan Thomann en MusicStore alleen passeert met flink lagere prijzen. En wanneer de voorraad dan op was schoot de prijs weer omhoog (nieuwe container, want je wilt niet dat je niet kunt leveren) Nathanael was trouwens erg klantgericht, zocht altijd de meer dan redelijke oplossing.

Nathanael was trouwens erg klantgericht, zocht altijd de meer dan redelijke oplossing.
En iets minder gericht op zijn personeel, toch ?

We hoeven geen plaatjes meer te posten met grappen over de kwaliteit van Behringer, ze doen het zelf tegenwoordig...

1744822166148.png

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik heb al een tijd geen facebook meer. Kun jij mij misschien uitleggen hoe Behringer zijn eigen kwaliteit hier mee te k@kken zet?
Here’s what’s new

1. Enhanced Envelope Shapes
Choose your sound-shaping style – linear or exponential:
• FIRM: 0 – Original (default)
• FIRM: 1 – Linear Envelopes
• FIRM: 2 – Exponential Envelopes

2. Extended Transient Playback Length
More flexibility for sound design:
• UW: 0 – 128 samples
• UW: 1 – 2048 samples
• UW: 2 – 8192 samples

3. New Factory Transients
Transients 44–48 added (requires update via Synthtribe)

4. Updated Presets in Bank 0
Fresh sounds in presets 70–74

5. Minor Bug Fixes
Smoother, better, cleaner.

Maar ik zie de grap ook niet zo, op het exotische versienummer na een prima update toch?

lol, dat dtp werk moet dan haast wel door een Chinees zijn gedaan. Met alle respect, maar ik kreeg laatst een dtp bestand aangeleverd vanuit China wat op een 8.00m breed doek moest worden geprint en daar zaten gewoon 10 spelvouten in. Ze waren erg blij met me, anders stonden ze behoorlijk voor paal op de beurs denk ik zo en dat terwijl het een beursgenoteerd bedrijf is met 40k werknemers wereldwijd. Maar een fatsoenlijk plaatje maken, dat kunnen ze dan weer niet.

lol, dat dtp werk moet dan haast wel door een Chinees zijn gedaan. Met alle respect, maar ik kreeg laatst een dtp bestand aangeleverd vanuit China wat op een 8.00m breed doek moest worden geprint en daar zaten gewoon 10 spelvouten in. Ze waren erg blij met me, anders stonden ze behoorlijk voor paal op de beurs denk ik zo en dat terwijl het een beursgenoteerd bedrijf is met 40k werknemers wereldwijd. Maar een fatsoenlijk plaatje maken, dat kunnen ze dan weer niet.
Spelvouten.. 😁

Back