Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Kom ik in deze thread voor de laatste Behringer- en Uli-grappen, gaat het alsnog weer over Waldorf. Het andere uiterste van het Duitse spectrum.

Ik vind de Volca's wel geinig, maar look & feel is wel erg DIY/prototype. Inderdaad een andere orde.
Ik vond de look en feel wel OK - niet alles hoeft aan te voelen als een professioneel instrument - maar het lukte me niet om uit de bass en keys écht goede geluiden te halen. Volca sample was eigenlijk perfect, maar heb ik om onduidelijke redenen weer verkocht. 😉

Over de goedkope Behringer synths kan ik eigenlijk weinig negatiefs zeggen. Ze klinken goed en voelen goed aan. Door steeds dezelfde vormfactor te gebruiken wordt het enigszins een eenheidsworst, waardoor ik ze gemakkelijk kan weerstaan. Geen originaliteitsprijs, maar hetzelfde kan je zeggen voor alle vele subtractive synths die de afgelopen jaren zijn uitgekomen en toch vaak ongeveer hetzelfde doen.

Ik vind de Korg Volca's ook tof. Voor de priegel knopjes heb ik rubbers gemaakt van een slang die om de knoppen heen gaan en zo heb je beter controller. Die heb ik ook voor mijn Korg Z1 gemaakt.
Ik heb dus 4 volca modulars en de kick.
De keys en drums lijken mij ook tof.

Ik heb sinds kort een MS1 MKII en ben echt onder de indruk.
Hij heeft echt SH101 vibes en een leuke sequencer en Arp en hij is goed gebouwd.
Zelf wat sexy. Dat voor 230 euro incl shipping...
Ding heeft ook wat leuke CV out zoals bv velocity CV dus leuk om bv een module erbij te patchen.

Dus nu heb ik de RD6, Model D, MS1 en de Pro One.
De Pro One is mwa.. leuke bassen en leads maar de envelopes zijn gewoon niet zo.
Die gebruik ik wel eens maar als hij ontploft zal me dat niet boeien.

Maar de RD6, Model D vind ik te gek en heb ik regelmatig in gebruik.
De MS1 is nog wat vroeg om te oordelen.

OK. Zolang het maar een Westmalle Dubbel is.
ik begin een beetje onverdraagzaam te worden op de oude dag.
Helaas, Westmalle dronk ik toen ik nog idealistisch was, nu is het enkel nog Rochefort en Hefe weissbier.

Hoewel, ik had van de week sinds lange tijd weer eens een lekkere rum. :okdan:

Helaas, Westmalle dronk ik toen ik nog idealistisch was, nu is het enkel nog Rochefort en Hefe weissbier.

Hoewel, ik had van de week sinds lange tijd weer eens een lekkere rum. :okdan:
Huh? Idealisties? Zijn de Trappisten van hun altaar gevallen? Ik vind Rochefort groen en blauw fantastisch. Heerlijk, tot het morgen wordt. Ben nog geen rumboy (ooit wel zo begonnen met de rumbonen , onvoorstelbaar voor de Gen-Whateverkes), is dat niet het eindstadium 😈😜?

Nu ik zowel Behringer als Waldorf modules heb opengemaakt, lijkt het erop dat Behringer de maakwijze van Waldorf ook gebruikt.. is me nog niet bij andere modules opgevallen. Aan de faceplate zitten de standoffs meegegoten.

Ik heb het idee dat de vaart er een beetje uit is bij Behringer qua aankondigingen en releases. Er komen nog wel wat dingetjes langs (met name pedaal clones en kleine prullekes), maar al een tijd geen nieuw 'serieus' instrument meer gezien.

ik vond de productie freeze toevallig gelijktijdig met de Trump tarieven.
Had interesse in de XM2 die toe ineens in prijs omhoog ging en nog steeds op die prijs staat.
Denk zelf dat de markt verzadigt is .

Het duurde toch 69 pagina's maar bij deze mijn mening.
Het (Behringer, maar ook merken die hun klassiekers opnieuw uitgeven) zijn m.i. typische producten voor deze tijd.
Behringer speelt er handig op in maar investeringen zijn het niet. Je krijgt ze nog net niet gratis bij een pak melk.

Het hoeven ook geen investeringen te zijn, dat zijn clones bijna nooit maar het wordt zo'n consumptieartikel.
Goedkope materialen (uitzonderingen daargelaten), , ienieminie knopjes, je kan er zelf geen onderhoud meer aan doen, gekopieerde looks ( intern zijn ze toch vaak anders).

En ik snap wel dat er vraag naar is. De klassiekers zijn duur geworden. Maar dit is net zoals met vst's die ze tegenwoordig gratis weggeven. Als je clones van klassiekers gaat maken dan is er altijd weer een nieuwe clone die ze weer op de markt zetten als beter.

Ik pas daar tegenwoordig voor. Ik waardeer de originaliteit en de ontwerpen die Lovetone (die ze nu kopieren) bijvoorbeeld had en zie dat ook als kunst.
Wat Behringer doet is knap maar heeft meer met geld verdienen te maken dan iets nieuws te creeeren.

ik vond de productie freeze toevallig gelijktijdig met de Trump tarieven.
Ja, denk dat dit z'n weerslag wel heeft maar ook in Azië en Europa wonen veel mensen die wat willen kopen.
Veel oudjes zijn al gedaan en de spoeling wordt dunner, de door velen verwachte BCS3 en Enigma zijn nog niet uitgebracht.
Maar vroeg of laat zal Behringer ook eigen modellen gaan uitbrengen, die fabriek zal blijven draaien en die afdeling in Japan voor het ontwerpen van flagship synths zullen ook wel ideetjes hebben.

Het duurde toch 69 pagina's maar bij deze mijn mening.
Het (Behringer, maar ook merken die hun klassiekers opnieuw uitgeven) zijn m.i. typische producten voor deze tijd.
Behringer speelt er handig op in maar investeringen zijn het niet. Je krijgt ze nog net niet gratis bij een pak melk.

Het hoeven ook geen investeringen te zijn, dat zijn clones bijna nooit maar het wordt zo'n consumptieartikel.
Goedkope materialen (uitzonderingen daargelaten), , ienieminie knopjes, je kan er zelf geen onderhoud meer aan doen, gekopieerde looks ( intern zijn ze toch vaak anders).

En ik snap wel dat er vraag naar is. De klassiekers zijn duur geworden. Maar dit is net zoals met vst's die ze tegenwoordig gratis weggeven. Als je clones van klassiekers gaat maken dan is er altijd weer een nieuwe clone die ze weer op de markt zetten als beter.

Ik pas daar tegenwoordig voor. Ik waardeer de originaliteit en de ontwerpen die Lovetone (die ze nu kopieren) bijvoorbeeld had en zie dat ook als kunst.
Wat Behringer doet is knap maar heeft meer met geld verdienen te maken dan iets nieuws te creeeren.
De meesten onder ons zullen originaliteit en ontwerp van de klassiekers waarderen. Maar slechts enkelen hebben de middelen om deze ook aan te schaffen.
Ikzelf heb die middelen niet. Maar ben wel fan van het Oberheim geluid. Daarom erg blij met mijn UB-Xa. Het is geen Oberheim maar komt heel dicht in de buurt. In onze liveopzet voldoet het uitstekend. Mocht het er ooit van komen dat er een professionele opname gemaakt moet worden dan kan ik indien nodig een beter instrument huren. Maar ook voor opnames geldt dat veel afhangt van de effecten en de nabewerking waardoor het verschil al weer kleiner wordt of juist (indien gewenst) wordt geaccentueerd. Wat ik wel waardeer aan Behringer is dat zij instrumenten doneren aan scholen die dat anders niet kunnen betalen zodat meer jongeren in staat zijn om zich te ontwikkelen in de muziek.

Back