Signature Synths
Make Synth Happen
Na een kleine 2,5 jaar aan renovaties en verbouwing kan ik eindelijk orde scheppen (en veeeeel stof verwijderen) om me geheel te wijden aan muziek maken.De meesten onder ons zullen originaliteit en ontwerp van de klassiekers waarderen. Maar slechts enkelen hebben de middelen om deze ook aan te schaffen.
Ikzelf heb die middelen niet. Maar ben wel fan van het Oberheim geluid. Daarom erg blij met mijn UB-Xa. Het is geen Oberheim maar komt heel dicht in de buurt. In onze liveopzet voldoet het uitstekend. Mocht het er ooit van komen dat er een professionele opname gemaakt moet worden dan kan ik indien nodig een beter instrument huren. Maar ook voor opnames geldt dat veel afhangt van de effecten en de nabewerking waardoor het verschil al weer kleiner wordt of juist (indien gewenst) wordt geaccentueerd. Wat ik wel waardeer aan Behringer is dat zij instrumenten doneren aan scholen die dat anders niet kunnen betalen zodat meer jongeren in staat zijn om zich te ontwikkelen in de muziek.
Verhuren van gear ben ik niet van plan, maar misschien is het toch interessant voor je om mijn profielverhaal te lezen.
Eens over Behringer, vooral hun prijzen maken synths ten minste bereikbaar voor makers en dat is belangrijk: van de profi muziekindustrie verwacht ik heel weinig interessants.