Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Dit is neem ik aan de juiste draad om te klagen over het feit dat de Behringer JT4000 slechts een gedeeltelijke MIDI-CC-implementatie heeft? Irritant, want ik wil hem mappen met m'n Stereopinger, vanwege die kleine priegelknopjes, wat dus maar voor een deel van de knoppen/functies kan. Heb nog niet uitgezocht of dit ook voor hun Pro VS-kloon geldt; zie elk geval een hele trits CC's in de manual, nu maar hopen dat deze de lading dekken, zodat ik kan gaan mappen (heb de Pro VS faceplate voor de Stereopinger alvast besteld).

Mocht het lukken, laat me dan gerust weten of je de sysex voor de Stereoping Controller wilt hebben...

Dit is neem ik aan de juiste draad om te klagen over het feit dat de Behringer JT4000 slechts een gedeeltelijke MIDI-CC-implementatie heeft? Irritant, want ik wil hem mappen met m'n Stereopinger, vanwege die kleine priegelknopjes, wat dus maar voor een deel van de knoppen/functies kan. Heb nog niet uitgezocht of dit ook voor hun Pro VS-kloon geldt; zie elk geval een hele trits CC's in de manual, nu maar hopen dat deze de lading dekken, zodat ik kan gaan mappen (heb de Pro VS faceplate voor de Stereopinger alvast besteld).

Mocht het lukken, laat me dan gerust weten of je de sysex voor de Stereoping Controller wilt hebben...
Ik vind dit behoorlijk uitgebreid voor een bakkie van 49 euro....heb je wel de nieuwste firmware?

1000003610.jpg

Laatst gewijzigd:
:okdan:Dat noemen ze dus een 1-grote-sweetspot synth.

en elke seconde van jouw droog filmpje klinkt beter dan wat ik van de jn80 gehoord heb...

klinkt "als" is niet hetzelfde.. sighhh. ben geen fan van de 60 perse maar die maand dat ik m had was genoeg om te zeggen, dat ding is een blok beton zo dik.
maar ja door die chorus klinkt bijna alles als een kerk orgel. je mot er van houden.. wat staat die Bartek overigens irritant te bewegen achter die prul. wat een platte sound.. je gaat van 3d naar 2d

Die Bartek is inderdaad wel een charismatisch zwart gat waar licht en hoop uitdooft. Die JN-80 lijkt zelfs voor Behringer begrippen aan de magere kant.

ja ben het er wel mee eens dat het het meest om de interface gaat.
De Juno klinkt natuurlijk wel goed maar dat neemt niet weg dat er heel veel alternatieven zijn.
Vind die demo best goed. Zitten iig mooie sounds tussen.
Maar die chorus is niet mijn ding.
Het is wel de vraag welke 'problemen' deze BH unit nu weer heeft.
Komt er dan een firmware fix of kan dat alleen met een MK2? :)

Mwah, ik ben nooit zo kapot geweest van de Juno sound. Het is natuurlijk wel een classic, maar volgens mij heeft dat ook deels te maken met dat het destijds een van de meest betaalbare maar toch goedklinkende synths was, de eenvoud van het ontwerp waardoor ie eigenlijk altijd wel goed klinkt omdat je amper buiten de lijntjes kunt kleuren en dat die chorus erop zat om wat body en ruimte te geven aan een verder vrij vlakke en eenvoudige sound. Zeker als je de chorus uitzet vind ik het eerder een goede middenmoter dan een eindbaas. Ik heb nooit veel GAS voor een Juno of clone op kunnen brengen in elk geval, zelfs niet in de tijd dat ze nog voor een fractie van de huidige prijs gingen.

Geen maar. De Juno 60 is de eindbaas van goed klinken.
Hmmm....
Ik ben niet zo'n fan van de juno sounds.
Het mag van mij wat rauwer.
Mijn eerst synths waren een Korg Poly61 en een Crumar Stratus.
Met name met de Stratus kon ik on-the-fly lekker rauwe geluiden maken tijdens optredens.

Hmmm....
Ik ben niet zo'n fan van de juno sounds.
Het mag van mij wat rauwer.
Mijn eerst synths waren een Korg Poly61 en een Crumar Stratus.
Met name met de Stratus kon ik on-the-fly lekker rauwe geluiden maken tijdens optredens.
De Juno koop je inderdaad niet in de eerste plaats om rauwe geluiden mee te maken. Niet dat hij er niks van bakt, maar hij is niet de uitblinker in creamy klanken.

Deze presets hebben iig weinig tot niks met een Juno-6 / 60 te maken. Of die van mij is al 20+ jaar stuk, dat kan natuurlijk ook
Klinkt als of er schuurpapier overheen is gegaan.... Mijn MPC Jura is beter. ik ben niet zo van het afzeiken.. maar als dat de Juno 60 sound is, is die van jou kapot @Nicolas 2000.

Wie weet is het gewoon een slechte demo...

Behringer filmpje is wel leuk op einde..luister even het original van larry heard.. misschien hadden ze beter geen original kunnen verkrachten

Back