Twee trackjes met miep

zmooc

Prutser allerlei
Hee mensen ik heb feedback nodig!

Onderstaande tracks heb ik met Miep gemaakt. Of eigenlijk zijn het meer live-jams met wat loopjes want mijn sequencer is nog lang niet af. Maar dat mag de pret niet drukken! ;)

Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden :baco:

Hey, super chille tracks man! I’m impressed. Echt hele toffe sounds en chille chord progressies. Beide tracks zijn tof, de 2e is mijn favoriet. In beide tracks zou denk ik wel een andere kick gekozen hebben, deze klinkt wat dof, ik zou voor wat “rondere” (wtf I dunno :P) sound gaan. Maar verder super goed gedaan, benieuwd naar je volgende!

NB, in de 2e track, misschien ligt het aan mijn koptelefoon, maar er clipt iets in het begin.

Thanks! :okdan:

Qua kicks heb ik nog wat weinig keus, want ik wil alles uit miep halen en moet het dus met subtractieve synthese doen. Zou eigenlijk eens wat layering-mogelijkheden moeten maken. Maar mijn de akkoestiek van mijn "studio" helpt ook niet bij het maken van een goeie kick. En die clicks - dat is geen clipping, maar gewoon een bug die alweer gefixt is ;-)

Wow! Had de link wel aangeklikt, maar niet op de url gelet, is miep je eigen programmeersel? Even more impressed! If so, razend knap man! (NB ben zelf software engineer).

ah, Linux.. interessant :)

Ja, niet slecht hoor, maar de loopjes steken er altijd wel bovenuit.. Ben je zo beperkt in je doen en laten met het produceren ?

Al bij al heb ik genoten van het luisteren.. bedankt hiervoor !

Gloomy.

Wow! Had de link wel aangeklikt, maar niet op de url gelet, is miep je eigen programmeersel? Even more impressed! If so, razend knap man! (NB ben zelf software engineer).

(...) Ben je zo beperkt in je doen en laten met het produceren ? (...)

Thanks again :D

Yep, dat is mijn eigen programmeersel. En, ja, dat is (nog) best beperkt. Dat is bewust; ik heb een prima gevulde "studio" vol hardware maar kreeg er nooit wat mee afgemaakt, raakte altijd verzand in gedoe met kabels en midi-routing enzo :stupid Een gewone DAW wilde ik ook niet; ik ken mezelf en zou ook daar meteen afgeleid raken door alle mogelijkheden, veel te grote sample libraries, veel te veel keus aan plugins en veel te veel dingetjes om te googlen. Daarom 1 oplossing met 1 type synthesizer en 1 scherm. Geen samples, geen plugins, geen settings. Niks. En nu komt er ineens wel muziek uit :okdan: Nu nog wel iets te beperkt om echt een nette track te sequencen en goed af te mixen, maar dat komt nog wel. Nu is er alleen een nieuw probleem: ik kom niet meer toe aan verder bouwen want het is veel te leuk om ermee te spelen 8o)

Thanks again :D

Yep, dat is mijn eigen programmeersel. En, ja, dat is (nog) best beperkt. Dat is bewust; ik heb een prima gevulde "studio" vol hardware maar kreeg er nooit wat mee afgemaakt, raakte altijd verzand in gedoe met kabels en midi-routing enzo :stupid Een gewone DAW wilde ik ook niet; ik ken mezelf en zou ook daar meteen afgeleid raken door alle mogelijkheden, veel te grote sample libraries, veel te veel keus aan plugins en veel te veel dingetjes om te googlen. Daarom 1 oplossing met 1 type synthesizer en 1 scherm. Geen samples, geen plugins, geen settings. Niks. En nu komt er ineens wel muziek uit :okdan: Nu nog wel iets te beperkt om echt een nette track te sequencen en goed af te mixen, maar dat komt nog wel. Nu is er alleen een nieuw probleem: ik kom niet meer toe aan verder bouwen want het is veel te leuk om ermee te spelen 8o)

Erg cool hoor, dat heeft vast de nodig uurtjes programmeren gekost :P. Heel veel succes met de verdere implementatie!

Back